Silniki dCi dostępne w gamie Dacii Sandero

Silniki dCi dostępne w gamie Dacii Sandero08.10.2008
Począwszy od października 2008 r. na rynki Europy Zachodniej, Środkowej i Turcji będą stopniowo wprowadzane wersje Dacii Sandero z silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85 ...

Począwszy od października 2008 r. na rynki Europy Zachodniej, Środkowej i Turcji będą stopniowo wprowadzane wersje Dacii Sandero z silnikami wysokoprężnymi 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85. Dzięki emisji CO2 w wysokości 120g/km w cyklu mieszanym obie jednostki poszerzą ofertę wersji sygnowanych znakiem Dacia eco².

Samochody Dacia eco² spełniają 3 następujące kryteria :
- ich emisja CO2 nie przekracza 140 g/km lub są napędzane biopaliwami,
- są produkowane w zakładach posiadających certyfikat ISO 14 001,
- 95% ich masy nadaje się do powtórnego wykorzystania i zawierają min. 5% tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Silnik 1.5 dCi jest uznawany za jeden z najlepszych silników wysokoprężnych na rynku. Jest to zaawansowana technologicznie jednostka wyposażona we wtrysk bezpośredni Common Rail drugiej generacji zapewniający wysokie osiągi. Silnik 1.5 dCi jest oferowany w Dacii Sandero w wersji 68-konnej oraz mocniejszej wersji o mocy 85 KM.

Silniki dCi dostępne w gamie Dacii Sandero 1 Dzięki bardzo niskiemu zużyciu paliwa - 4,5 l/km (w wersji 68 KM) i 4,6 l/km (w wersji 85 KM) Dacia Sandero dCi zajmuje bardzo konkurencyjną pozycję na rynku wśród innych kompaktowych aut. Ograniczona do 120 g/km emisja CO2 sprawia, że silniki 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85 montowane w Dacii Sandero są bardzo ekologiczne, co uprawnia je do otrzymania znaku Dacia eco². Zgodnie z jego kryteriami, Dacia Sandero jest produkowana w zakładzie w Pitesti (Rumunia) posiadającym certyfikat ISO 14 001, 95% jej masy nadaje się do powtórnego wykorzystania i zawiera 5 kg tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu.

Jednostka 1.5 dCi cechuje się kompaktowymi wymiarami i niską masą (127 kg z olejem). Doładowana za pomocą turbosprężarki o niskiej bezwładności zapewniającej krótki czas reakcji, łączy komfort jazdy z elastycznością pracy.

Silnik 1.5 dCi 68, rozwijający moc 50 kW (68 KM) przy 4000 obr/min, osiąga maksymalny moment obrotowy 160 Nm już od 2000 obr/min, a 85% wartości momentu jest dostępne w przedziale od 1500 do 3500 obr/min. Jest wyposażony w bezobsługową 5-biegową skrzynię mechaniczną JH3. Została ona odpowiednio przystosowana, aby w pełni wykorzystać moment obrotowy jednostki 1.5 dCi 68. Samochód energicznie rusza z miejsca i przyspiesza, nawet z obciążeniem.

Wersja 85-konna rozwijająca moc maksymalną 63 kW (85 KM) przy 3750 obr/min, jest wyposażona podobnie jak wersja 68 KM, w układ wtrysku bezpośredniego Common Rail drugiej generacji zapewniający podawanie pod wysokim ciśnieniem precyzyjnie określonej dawki paliwa, z korzyścią dla sprawności silnika i zużycia paliwa. Wyróżnia się ciśnieniem doładowania turbo 2,3 bar, o 0,4 bar wyższą od wersji 68-konnej.

Sandero 1.5 dCi 85 rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 13 sekund. Silnik 1.5 dCi 85 osiąga moment obrotowy 200 Nm przy 1900 obr/min, a 90% jego wartości jest dostępne już od 1500 obr/min. Zapewnia Dacii Sandero energiczne przyspieszenie w każdej sytuacji. Współpracuje z 5-biegową, bezobsługową skrzynią mechaniczną JR5, której zestopniowanie zostało przystosowane do zwiększonej mocy i pozwala w pełni wykorzystać moment obrotowy 200 Nm.

Dacia Sandero 1.5 dCi 68 i 1.5 dCi 85 jest ekonomiczna w eksploatacji i ułatwia życie swoim właścicielom dzięki niskim kosztom obsługi technicznej – w Europie przeglądy należy wykonać co 20 tys. km lub co 2 lata. W większości krajów europejskich Dacia Sandero jest objęta 3-letnią gwarancją (lub do 100 000 km).

Źródło: Renault Polska