Logan zdobył 3 gwiazdki w testach EuroNCAP

Logan zdobył 3 gwiazdki w testach EuroNCAP29.06.2005
Logan, pierwszy model Dacii testowany przez niezależną organizację EuroNCAP, otrzymał notę 3 gwiazdek, co stanowi wynik porównywalny z uzyskiwanym przez inne nowe samochody z tego przedziału cenowego ...

Logan, pierwszy model Dacii testowany przez niezależną organizację EuroNCAP, otrzymał notę 3 gwiazdek, co stanowi wynik porównywalny z uzyskiwanym przez inne nowe samochody z tego przedziału cenowego. 3 gwiazdki przyznane za zabezpieczenie dzieci potwierdzają rodzinny charakter tego auta.

W Loganie wykorzystano bogate doświadczenie Renault kładąc duży nacisk na kwestię bezpieczeństwa. Posłużono się całą wiedzą konstruktorów, aby znaleźć rozwiązania dostosowane do ceny samochodu.

Logan zdobył 3 gwiazdki w testach EuroNCAP 1 "Logan zapewnia optymalny poziom bezpieczeństwa na tym poziomie gamy" twierdzi Jacques Faure, odpowiadający w Renault za bezpieczeństwo bierne.

Dobre zachowanie się kabiny podczas zderzenia stanowi dowód skuteczności zastosowanych rozwiązań konstrukcyjnych, pozwalających na uniknięcie niebezpiecznego wgniecenia do kabiny podzespołów pojazdu. Bilans obrażeń dokonany na podstawie analizy manekinów dowodzi skuteczności zastosowanych systemów zabezpieczeń pasażerów, chroniących witalne części ciała, o czym może świadczyć zielony kolor głów, oznaczający brak obrażeń.

Wzmocniona konstrukcja nadwozia

W Loganie wykorzystano szeroko uznane doświadczenie Renault w dziedzinie wytrzymałości na zderzenia i rozpraszania powstałej energii. Rozmieszczenie podzespołów w komorze silnika zapewnia ich wzajemne zgniatanie się podczas zderzenia czołowego. W górnej części nadwozia siły są przenoszone przez wzmocnienia boczne, słupki przedniej szyby i środkowe partie drzwi. W środkowej części rozkładają się na belkę poprzeczną, znajdującą się z przodu. W dolnej części rolę tę spełnia rama podsilnikowa zamocowana w 4 punktach do podłużnic.

W przypadku zderzenia deska rozdzielcza, wzmocniona dzięki zastosowaniu polipropylenu o strukturze plastra miodu, charakteryzującego wysoką zdolnością pochłaniania energii, ogranicza skutki uderzenia w kolana. Łagodny kształt dolnej części deski i znajdującego się w niej schowka odpowiadają kształtowi nóg zapewniając rozłożenie działających sił na łydki i kostki. Konstrukcja siedzenia pozwala na utrzymanie bioder użytkowników w odpowiedniej pozycji, a paddingi znajdujące się pod stopami kierowcy i pasażera zapewniają ochronę dolnych kończyn.

W przypadku zderzenia bocznego konstrukcja środkowego słupka chroni pasażerów. Temu samemu celowi służą również odpowiednio wytrzymałe boki siedzenia oraz paddingi umieszczone w drzwiach. Z tą samą uwagą konstruktorzy zajęli się także przypadkami uderzeń w tył samochodu. Zbiornik paliwa został umieszczony pod podłogą, daleko od tylnej osi, co ogranicza możliwość przesunięcia elementów podwozia lub układu jezdnego. Belka poprzeczna umieszczona za oparciem tylnej kanapy ogranicza ryzyko przeniknięcia przedmiotów znajdujących się bagażniku do kabiny.

Bezpieczeństwo dla wszystkich

Logan zapewnia bezpieczeństwo wszystkim pasażerom niezależnie od ich wzrostu i wieku. System zabezpieczeń obejmuje 3-punktowe pasy i zagłówki na wszystkich miejscach, zarówno z przodu jak i z tyłu. Przednie pasy posiadają regulację wysokości, co umożliwia dostosowanie ich do budowy ciała użytkownika.

Logan jest również wyposażony seryjnie w dwie poduszki powietrzne z systemem regulacji ciśnienia, ograniczającym nacisk poduszki na użytkownika.

W Loganie wykorzystano również bogate doświadczenie Renault w dziedzinie bezpieczeństwa dzieci. W testach bezpieczeństwa dzieci model ten uzyskał 3 gwiazdki. Logan zapewnia możliwość zainstalowania uniwersalnych fotelików dla dzieci, zarówno przodem jak i tyłem do kierunku jazdy, na wszystkich trzech miejscach z tyłu oraz na miejscu pasażera z przodu. Wyłącznik umieszczony na bocznej płaszczyźnie deski rozdzielczej pozwala na wyłączenie poduszki powietrznej, a kontrolka przypomina, że funkcja jest dezaktywowana.

Źródło: Renault