Nowy Fiat Bravo

Nowy Fiat Bravo05.05.2007
Bravo jest pierwszym z modeli Fiata, którego maskę zdobi nowe logo. Poza nowym znaczkiem, który ma być symbolem nowej jakości wynikającej z technologii World Class Manufacturing, otrzymujemy też całkiem nowy samochód ...

Fiat Stilo nie był udanym samochodem. No dobrze, może i był, ale niewiele osób chciało to sprawdzać za cenę, w jakiej był oferowany. Maciej Klenkiewicz, Dyrektorem Centrum Motoryzacyjnego Toruńska w Warszawie, ujmuje rzecz marketingowo: Dwa spośród tzw. czterech P – product i price – do siebie nie pasowały. Mogłabym stwierdzić, że w przypadku nowego Bravo, Fiat błędu nie popełnił, ale tak naprawdę tezę tę zweryfikują nabywcy. Konkurenci już zweryfikowali, bo np. Citroen natychmiast po ogłoszeniu cen Bravo obniżył cenę modelu C4 o 2 tys. złotych.

Nowy Fiat Bravo 1 Bravo jest pierwszym z modeli Fiata, którego maskę zdobi nowe logo. Poza nowym znaczkiem, który ma być symbolem nowej jakości wynikającej z technologii World Class Manufacturing, otrzymujemy też całkiem nowy samochód. Pięcio-, nie trzydrzwiowy, a jak pamiętamy, w poprzednim wcieleniu pięciodrzwiowa była Brava. Z modelem poprzedniej generacji mogą nam się wprost kojarzyć tylko charakterystyczne okrągłe reflektory. Ale i cała bryła została zaprojektowana zgodnie z poprzednią ideą dynamizmu, dostosowaną do najnowszych trendów. Sylwetka Bravo jest pociągająca, linie nadwozia delikatne i opływowe, ale z wyraźnie dynamicznym charakterem. Subtelny grill, wysunięty nieco do przodu, w połączeniu z przednią szybą, montowaną pod niskim kątem, zapewniły miłe wrażenie estetyczne i 5 gwiazdek, jakie Bravo uzyskało od EuroNCAP.

Nowy Fiat jest jednym z największych i najbardziej przestronnych samochodów w swojej klasie, a cenowo porównywać można z nim tylko KIA cee’d i wspomnianego wcześniej Citroena C4. Nie ma największego bagażnika, ale 400 litrów (1175 po złożeniu kanapy) daje miejsce w czołówce kompaktów. Włoskim stylistom jak zawsze trudno coś zarzucić, jeżeli chodzi o stylowość wnętrza i deski rozdzielczej, teraz trudno też Fiatowi zarzucić oszczędność, jeśli chodzi o jakość materiałów wykończeniowych. Kabina może być zaaranżowana według czterech typów wyposażenia – Dynamic, Active, Emotion oraz Sport. W tej ostatniej możemy nawet wybierać, czy czarna skórzana tapicerka ma być obszyta czerwonymi czy niebieskimi szwami.

Nowy Fiat Bravo 2 Auto dostępne jest z silnikami 1,4 o mocy 90 KM, 1,4 turbo (T-Jet) o mocy 150 KM i dwoma silnikami wysokoprężnymi 1,9 Multijet 120 KM i 150 KM. W przeciągu roku, gamę silników mają wzbogacić silniki 1,6 turbo i 1,8 turbo, ten drugi o mocach nawet przekraczającej 200 KM.

Gdy staliśmy przy samochodzie z Sebastianem Granicą, kierownikiem salonu Euromobil w Warszawie, mojemu rozmówcy oczy śmiały się za każdym razem, gdy spojrzał na Bravo. Dlaczego? Wie pani, ja jestem ogólnie pozytywnie nastawiony do życia – odpowiedział – ale faktycznie, samochód nastraja mnie jeszcze lepiej. Poza argumentami emocjonalnymi – bo urody nikt mu nie odmówi – ma także argumenty bardzo racjonalne. Trzyletnia gwarancja do miliona kilometrów powinna przekonać do Bravo także użytkowników flotowych. Gdy zwróciłam uwagę, że dobrodziejstwo Fiata jest na wyrost, bo aby w pełni skorzystać z gwarancji trzeba by pokonywać dziennie średnio około 900 km, Sebastian Granica odparł, że jemu wystarczyłaby gwarancja na 500 tysięcy kilometrów, ale – jak mówi ważniejszy jest fakt, że producent nie obawia się zweryfikowania jakości nawet przez ekstremalnie dużo jeżdżących użytkowników.

Nowy Fiat Bravo 3 "Na oko" muszę się zgodzić, bo "na oko" auto wygląda bardzo solidnie. Zarówno jeżeli chodzi o wygląd, jak i o spasowanie poszczególnych elementów. Żadnych zgrzytów i chrobotów podczas jazdy po średnio załatanych ulicach Targówka nie dosłyszałam. Niestety w towarzyszącym dniom otwartym konkursie, nie wygrałam samochodu nawet na weekend, więc będę musiała trochę poczekać na dłuższą (pozwalającą na miarodajną ocenę) jazdę testową. Ciebie jednak Miła Czytelniczko i Szanowny Czytelniku, gorąco do niej zachęcam, bo coś mi mówi, że to będzie miłe przeżycie.

Źródło: Tekst: Kamila Dzika, Zdjęcia: Fiat