Fiat 500 zdobywa nagrodę EuroCarBody 2007

Fiat 500 zdobywa nagrodę EuroCarBody 200729.10.2007
Nowy FIAT 500 zdobył EuroCarBody 2007, najbardziej prestiżowe światowe wyróżnienie dla karoserii (nadwozia). Forum zorganizowane przez "Automotive Circle International" miało miejsce w Bad Nauheim/Frankfurt w dniach 16-18 października, ...

...wzięło w nim udział około 600 ekspertów z dziedziny rozwoju, projektowania, materiałów, procesów i produkcji nadwozia.

Fiat 500 zdobywa nagrodę EuroCarBody 2007 1 600 specjalistów, reprezentujących 15 międzynarodowych marek samochodowych ogłosiło zwycięstwo Fiata 500 przyznając mu 38,33 punktów na 50 możliwych. W ten sposób "mały" Fiat – a był to jedyny samochód reprezentujący segment A – pokonał aż 11 konkurentów z Japonii, Stanów Zjednoczonych, Europy i Rosji.

Eksperci docenili szczególnie niewątpliwy wkład innowacyjnego nadwozia włożony w zdobycie pięciu gwiazdek Euro NCAP (zdobywając ponad 35 punktów) oraz w uzyskanie klasy 11 w ocenie "Uderzenie": to swoisty rekord, plasujący Fiata 500 na szczycie segmentu na polu bezpieczeństwa. Tym bardziej niezwykły, że osiągnięty przez auto o długości zaledwie 3,5m.

Krótko mówiąc, Fiat 500 to samochód zaprojektowany i wyprodukowany na najwyższym poziomie bezpieczeństwa i jakości, co potwierdza dziś nagroda "EuroCarBody 2007", ważne wyróżnienie podkreślające zwłaszcza symbiozę "kreatywności i rzemiosła" niezbędną do realizacji innowacyjnego i zwycięskiego nadwozia.

Fiat 500 zdobywa nagrodę EuroCarBody 2007 2 Nie należy też zapominać, że finałowy konkurs wpisuje się w szerszą platformę corocznych edycji "Automotive Circle International", licznych kongresów służących wymianie informacji i doświadczeń o na polu procesów związanych z konstruowaniem samochodów.

W konkursie tym mogą uczestniczyć wszyscy międzynarodowi producenci samochodów z maksimum dwoma samochodami dla każdej marki. Do konkursu można zgłaszać tylko samochody seryjne wyprodukowane w ciągu 12 miesięcy od oficjalnej premiery rynkowej. Podczas głosowania finalnego nadwozia muszą być zaprezentowane w sposób umożliwiający ich analizowanie podczas prezentacji i dyskusji, są oceniane na podstawie 23 kryteriów zebranych w 5 makroobszarów: badania i zastosowanie materiałów innowacyjnych; innowacyjne rozwiązania rozwojowo-projektowe; nowe koncepcje zastosowane w procesie produkcji przemysłowej; wartości istotne z punktu widzenia klienta takie jak bezpieczeństwo, ergonomia, komfort akustyczny i jakość; i wreszcie kompletność i jakość prezentacji wymaganych elementów technicznych/technologicznych.

Źródło: Fiat Polska