Seicento - facelifting i poprawki techniczne

Seicento - facelifting i poprawki techniczne16.11.2000
W modelu Seicento na rok 2001 poprawiono wygląd zewnętrzny oraz ulepszono go technicznie. Auto ma być dostępne ze zmodernizowanym silnikiem, poszerzonym wyposażeniem seryjnym łącznie z ABS-em oraz modyfikacjami w designie ...

Seicento - facelifting i poprawki techniczne 1 W modelu Seicento na rok 2001 poprawiono wygląd zewnętrzny oraz ulepszono go technicznie. Auto ma być dostępne ze zmodernizowanym silnikiem, poszerzonym wyposażeniem seryjnym łącznie z ABS-em oraz modyfikacjami w designie. Z zewnątrz nowy Fiat Seicento wyróżnia się wyrazistymi zderzakami z kratką wlotową z lamelkami i opcjonalnymi wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi, kierunkowskazami z białą pokrywą, nowymi kołpakami, bocznymi listwami ochronnymi, szerokimi oponami 165/55 R13 oraz nowym logo Fiata. We wnętrzu uwagę zwraca przede wszystkim podświetlana na pomarańczowo tablica rozdzielcza, cyfrowy zegarek, kolorowekratki wentylacyjne, nowe zagłówki i nowe materiały obiciowe.

Podwyższono także standard wyposażenia seryjnego. Obejmuje ono teraz przy modelu podstawowym m.in. regulowane od wewnątrz lusterka zewnętrzne, wycieraczkę na tylnej szybie, zegarek cyfrowy. dzienny licznik kilometrów, składaną tylną kanapę, zagłówki regulowane w pionie, reflektory halogenowe, wykładzinę w bagażniku i elektroniczny immobiliser (Fiat Code). Oprócz wycieraczek z dwoma częstotliwościami działania wersje SX i Sporting oferują dodatkowo zamek centralny, elektryczny, hydrauliczny układ kierowniczy oraz oświetlenie w bagażniku.

Do Seicento Sporting dodać można jeszcze poszerzony abarth-sport-kit: spoiler tylni, felgi z lekkiego metalu z oponami 175/50 R14, obciągniętą skórą kierownicę z czerwonymi szwami oraz znaki abarth na obiciach siedzeń i zagłówkach. Sportowe aspiracje modelu podkreślają dodatkowo nowe zderzaki wyposażone w wielkoformatowe, boczne kanały powietrzne.

Seicento - facelifting i poprawki techniczne 2 Przyszli kierowcy będą mogli wybierać wśród większej palety kolorów karoserii - sześcioma odcieniami pastelowymi i siedmioma odcieniami metalic - od tycjanowskiej czerwieni po zieleń stelvio i szarość orione.

Nowy Fiat Seicento dostępny będzie w trzech wersjach (S, SX i Sporting) a napędzać go będzie zoptymalizowany pod względem technicznym 1,1-litrowy silnik czterocylindrowy spełniający normę Euro-3. Motor z rodziny Fire osiąga moc 40 kW (55 KM) przy 5000 obr/min (poprzednio potrzeba było 5500 obr/min). Maksymalny moment obrotowy wynosi 88 Nm (przedtem 86 Nm) przy 2750 obr/min (dawniej 3250 obr/min). Seicento osiąga prędkość 100 km/h po 14,5 sekundy (Sporting po 13,5 sekundy). Maksymalna prędkość to 150 km/h. średnie zużycie według producenta to 6,0 l na 100 km (Sporting 6,5 l).

W tym ultra kompaktowym Fiacie poprawiono także bezpieczeństwo. Oprócz poduszki powietrznej dla kierowcy i pasażera na przednim siedzeniu, napinaczy pasów z przodu, siedzeń o wzmocnionej strukturze, zagłówków z przodu i bezpiecznej kierownicy każdego Fiata Seicento uzbrojono w ABS firmy Bosh z elektroniczną dystrybucją siły hamowania (EBD).