Oceny samochodów » Fiat » Cinquecento »

Oceń swoje auto



« Poprzednia   Następna »

Fiat Cinquecento 0,9 +LPG

(2006-07-28 18:27:34 | autor: Artur)

 Identyfikacja modelu:
 Marka: Fiat
Średnia ocena ogólna

ffhee

2.76
 Model: Cinquecento 0,9 +LPG
 Rok produkcji: 1995
 Przebieg: 145000
 Właściciel: tak
 
 Szczegóły oceny modelu:

 silnik (kultura pracy, elastyczność)ocena: 3 
 komentarz:
"Jak to gaźnik miewa swoje chumory, na gazie pracuje z większą kulturą niż na benzynie, ale jest słabszy. W mieście wystarcza, na autostradę za mało. Autko odczuwa różnicę czy jadą dwie osby czy też cztery. Ale cóż, to tylko 44 konie."
 
 skrzynia biegówocena: 3 
 komentarz:
"Jedynka czasem wymaga powtórnego wsadzenia bo nie wskakuje za pierwszym razem, podobno norma w CC, czasem ciężko jes zrzucić z piątki na luz (szczególnie jak auto powoli jedzie, np dotaczanie się do świateł na skrzyżowaniu)"
 
 układ jezdnyocena: 4 
 komentarz:
"Na szybkich zakrętach autko mocno się wychyla, ale ma w sobi coś co sprawia, że całkiem dobrze czuje się drogę, coś jak dobre zgranie człowieka, auta i asfaltu ;) Mercedes nigdy to nie bedzie, ferrari też nie, ale dla mnie OK"
 
 układ hamulcowyocena: 4 
 komentarz:
"Autko ma takie hamulce jak całą resztę czyli przeciętne, ale nic specjalnie lepszego tu nie potrzeba, może jakby to był silnik 1.1, albo coś mocniejszego ;)"
 
 widocznośćocena: 5 
 komentarz:
"Całkiem przywoicie, przy tej klasie auta zupełnie wystarcza do dobrego wyczucia, przydaje się szyberdach jak za blisko świateł na skrzyżowaniu się stoi :)"
 
 jakość wykończeniaocena: 2 
 komentarz:
"145000 km i wszystko skrzypi tak samo jak autko miało 60000 km. Wiele rzeczy zależy od wilgotności i temperatury. Założenie filcowych wykończeń na drzwi poprawia wygląd, bo nie ma tyle gołej blachy i się przytulniej robi."
 
 ergonomiaocena: 1 
 komentarz:
"Wlew płynu do spryskiwacza ukryty głęboko w komorze silnika, bez długiego lejka nic się nie zdziała - to jakiś debil wymyślił. Elektryczne zamykanie szyb też ma idiotyczną lokalizację. Reszta w normie - jak na fiata"
 
 wentylacja i ogrzewanieocena: 3 
 komentarz:
"Ujdzie, silnik 0.9 rozgrzewa się w miarę szybko i nie ma problemu z zagrzaniem auta w zimie, zaparowywanie szyb to też egzotyka (jak się umie używac wentylacji), w lecie już gorzej z chłodzeniem, ale cóż klima w CC to rarytas :)"
 
 przestrzeń dla kierowcy i pasażerówocena: 2 
 komentarz:
"Dla kierowcy i przedniego pasażera nawet OK, czasem tylko pasażer zawadza kolanem o dźwignię zmiany biegów (na piątce), z tyłu miejsca brak, auto na dwie osoby a nie na 5 jak w dowodzie rejestracyjnym ma napisane"
 
 wyciszenie, akustyka wnętrzaocena: 1 
 komentarz:
"Głośno, za głośno. Do 60 km/h jest OK, powyżej 100 jest beznadziejnie, trzeba zainwestować w dobre radio + subwoofer + głośnki 16cm do drzwi (w zmodyfikowanych kieszeniach)"
 
 ekonomia (zużycie paliwa, koszty utrzymania)ocena: 2 
 komentarz:
"Smok, w mieście potrafi spalić 7,5-8,5 l/100, na trasie od 6-6,5l/100, na gazie pali 1-2 l więcej, ale za to dwa razy taniej całość wychodzi. Dla benzyny dałbym 1, dla Gazu 3, czyli średnia 2"
 
 niezawodnośćocena: 3 
 komentarz:
"O dziwo nie psuje się specjalnie, ot zwykła eksploatacja. Raz odkręciła się śruba mocująca poduszkę z silnikiem, wymienine uszczelniacze na półosiach, utopił się pływak w gaźniku, reszta o dziwo działa :) Jak na fiata tej klasy jest lepiej niż myślałem"
 
 stosunek ceny do jakościocena: 3 
 komentarz:
"Mając do wyboru nowe SC (bo CC już nie robią, ale to to samo) a 5 letnią corollę, wybrałbym Toyotę :) Ale autko jest całkiem małe i swietnie nadaje się do zatłoczonego miasta i niewielkie zakupy. Można kupić jako drugie lub trzecie auto do domu."
 
 Podsumowanie:
"Mam swojego cienkiego już ponad 3 lata, zrobiłem nim ponad 80 tys km, z czego na gazie ponad 60 tys. Jak trochę podokładac do niego (filcowe boczki na drzwi, kieszenie na głośniki) to robi się całkiem sympatyczne. We dwójkę jeździ się super (szczególnie z otwartym dachem), na trasie poza miastem brakuje mocy do wyprzedzania. Bagażnik nadaje się do schownaia subwoofera, płynu do spryskiwacza i jakiegoś malutkiego bagażu na jednodniową wycieczkę. Na dłuższe trasy torby lądują na tylnej kanapie. Doskonale nadaje się na pierwsze auto po zdanym egzaminie na prawko :) Oczywiście w przypadku (puk, puk) kolizji CC jest raczej na straconej pozycji, ale w mieście, gdzie prędkości są niewielkie nie ma to takiego znaczenia. Teraz szukam czegoś większego :) Może Carina E Kombia albo Avensis Kombi - zależy na ile kasa pozwoli."
« Poprzednia   Następna »

Oceny samochodów » Fiat » Cinquecento »