Klekotanie zaworów po wymianie uszczelniaczy.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam! dzis moja premiera na forum mimo, iż obecny jestem już jakiś czas ) Jendak jest tu tyle cennych informacji, że jakoś radziłem sobie z moim cudeńkiem tylko używając wyszukiwarki. teraz jednak mam pytanie, z którym muszę się zwrócić sam. Otóż po wymianie uszczelniaczy zaczęły klekotać mi zawory. Mechanik twierdzi, że wszystko okej i po przejechaniu 1500 km mam podjechać na końcową regulację zaworów i będzie cichuteńko jak przed wymianą. Czy mówi prawdę?? To pierwsze "grzebianie" w silniku w moim autku i jak to się mówi "mam lekki stresik" ) Śmigam już nim 5 latek i niech tak pozostanie ) silniczek 1,3 Enudura-E. Pozdrawiam kolegów i dzięki za niezliczoną ilość cennych postów, które do tej pory przeczytałem )
mariusz
  
 
bedzie dobrze
u mnie się uspokoiło po jakimś czasie bez tej "regulacji" o której piszesz. Skoro mechanik mówi Ci żebys przyjechał to dobrze o nim świadczy
  
 
Zalej go benzyną bezołowiową 98. Klekotanie zniknie i moc wzrośnie i spalanie spadnie. Jak juz wypalisz tą benzyne to mozesz lac normalną 95. Ja dalej leję 98.

Pozdr
  
 
Cytat:
2005-06-16 07:25:43, Dahoo pisze:
Zalej go benzyną bezołowiową 98. Klekotanie zniknie i moc wzrośnie i spalanie spadnie. Jak juz wypalisz tą benzyne to mozesz lac normalną 95. Ja dalej leję 98. Pozdr


też prawda...
ja po remoncie jeżdziłem tylko na PB i to zwykle na 98
  
 
1.3 ma ręczną regulację zaworów więc po porządnym ustawieniu nie powinny klepać ,fakt zalecana jest poprawa po jakimś przebiegu.
  
 
jezeli głwoica była zwalana to jeszcze powinien Majster ją dokrecić po około tygodniu jazdy . i poprawic zawory . tak się robi zawsze
potem juz cisza...aaaaaaaaaaaaa.....
  
 
Do uszczelniaczy nie potrzeba zwalać głowicy w tym silniku wiem robiłem.
  
 
witam!
Dzięki wielkie za zainteresowanie. Po przeczytaniu odpowiedzi właściwie jestem już spokojny i zaczekam aż się wszystko samo wyciszy i podjadę do mechanika na ostateczne wyregulowanie zaworów. Uszczelniacze były wymieniane bez ściągania głowicy. Mechanik twierdzi, że zawory wstepnie wyregulowal, jednak nie da się tego zrobić dokładnie ze względu na inne teraz położenie zaworów, coś wspomniał o nagarze i dokładnie wyreguluje mi po przejechaniu 1500 km jak już sie wsio ułoży cokolwiek to znaczy )
pozdrawiam
mariusz