5 Skrzynia - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
A to przepraszam niewiedziałem. Ale 200 ladą to samobójstwo chyba ze ma inne zawieszenie.
  
 
Zawieszenie? A kto wspomni o hamulcach Ja też mam czasem potrzebę wciśnięcia 6 w ładzie, no ale cóż...nikt o tym nie pomyślał
  
 
mozemy wyliczac podzespoły dalej ale to chyba niema sensu
  
 
Nie jest prawda ze wszystkie 4ki skrzynie maja te same przelozenia co 5tki (+5ty bieg).
Mowie o oryginalach ladowskich.
Roznia sie przelozeniami w 4ro i 5cio bieg(odpowiednio bieg 1szy,2gi,3,4ty)
  
 
Witam
Zgadzam się z pełni z Krzyskiem że mają inne przełożenia, na V jeździ się się w zakresie do IV biegu zdecydowanie gorzej niż na IV biegowej, już kiedyś o tym pisałem, za krótka 1 i 2, za długa 3, wkrótce będę miał wyjętą V z auta i pokombinuję nad zmianą przełożeń na bardziej mi odpowiadające.
  
 
a ja z racji przymusu mam do skrzyni V włożone wszystkie koła 1,2,3,4 ze skrzyni IV czyli na tych biegach mam to samo przełożenie co IV ale ogólnie to i tak w tym ggzemplażu musało być tak samo bo przecież tzw choinka zostąła od V czyli ilość zębów i średnica kół musi się zgadzać bo inaczj by się zakleszczały tak czy inaczej V wytrzymała tydzień jazdy po czym sie rozsypała a jak jest tak jak piszę to już 3 lata jeździ i poza terkotem z inaczej wytartych zębów jest ok
  
 
Panowie temat odswiezam bo moja wyjaca dwojka sie zaczela odzywac znowu. Dzis ( pomijam mrozy bo one tez sie mogly przyczynic.) Jadac do pracy ( miedzy 5-15km podrozy, do pracy mam ok 23) znowu zaczela tak wyc. Wyla i co ciekawe pod koniec jazdy znowu przestala... Nie wiem co to jest i czym to ugryzc. Macie koncepcje??
Co sprawdzic itp??
  
 
Może olej już kwalifikuje się do wymiany, albo jakiś jest słaby?? I akurat w pewnej temperaturze zmienia swoje właściwości smarne i zaczyna gorzej działać i powstaje taki hałas.
DEx
  
 
Witam
Olej, olejem, ale obawiam się że albo któryś sychronizator szwankuje, albo mechanizm wybierania biegów.
W skrzyni V jest dosyć specyficzny, ale daje się rozebrać i obejrzeć bez demontażu skrzyni z auta, moze się rozkecił i powoduje nieprecyzyjne włączenie biegu?.. kiedyś tak miałem i udało mi się to naprawić, oczywiście nie przy takich temperatutach.....
Ja osobiście po remoncie swojej skrzyni V pomyślę nad wlaniem innego oleju, może syntetyka, bo zimą Hipol jest za gęsty w niskich temperaturach
  
 
Olej, jak mowilem jest "fabryczny" nigdy nei byl zmieniany. Biegi raczej wchodza ale z duzym oporem ( w te mrozy ). To bardzo ciekawe bo poprzednim razem huczalo jak bardzo mocno sie rozgrzala ok 2-3h w korkach. Dzis nawet temperatury odpowiedzniej nie miala i wylo. Aha jeszcze dwie rzeczy, wyje tylko przy dodawaniu gazu( jak puszcze to slychac ale jest to bardzo ciche) i jeszcze co do wsadzania 2-ki zawsze byl z nia maly problem, nie wcgodzila w prostej linii z jedynki (taki maly luk trzeba zrobic). ale wszystkie biegi chodza super lekko i precyzyjnie, zadnych zgrzytów itp.
Co robic?? Isc do warsztatu i co?? co powiedziec zeby sprawdzili czy co....
nie mam koncepcji a obawiam sie ze zaraz powiedza ze skrzynia do odstzalu czy do jakiegos big remontu...
  
 
Powracając do głównego pytania tego wątku dodam jeszcze coś od siebie... czy da się włożyć 5 biegowe wyczynowe bebechy np. takie lub takie do obudowy skrzyni 4 biegowej? Tylko zastanawia mnie dlaczego niby wyczynowe, a przecież oprócz zmienionych przełożeń, nie są ani kłowe, ani prostego uzębienia nie mają.

[ wiadomość edytowana przez: Ladasznikow dnia 2010-05-23 15:17:43 ]
  
 
Odświeżam temat. Kupiłem tydzień temu skrzynię Ladowską pięciobiegową do mojej 06. Skrzynia jeździła z silnikiem 1500. Moje pytanie jest następujące: czy jeżeli ją założę zamiast mojej 4 biegowej to wskazania prędkościomierza będą prawidłowe?? Przy skrzyni 5 jest oryginalny napęd prędkościomierza który był w niej od nowości.
  
 
Olej temat. Czy przekłamie 10% czy 13% to nie istotne
  
 

Kalasznikov, kolega Konukera z forum ma R1 założony + seryjne przełożenie w dyfrze. Zapytaj go o wrażenia z zmiany przełożeń.
  
 
Dla mnie właśnie istotne jest żeby nie przekłamywał
  
 
a ja bym chętnie zainstalował w moim bolidzie skrzynkę 5kę , bo lubie popierniczać i pokazywać ludziom w beemkach itp pojazdach na co stać pojazd produkcji rosyjskiej ale nielubię męczyć silnika na obrotach rzędu 5000-6000 rpm przez długi czas a tak jakby chociaż o 10% obrotów spadło w dół ta zawsze jakaś ulga dla silnika
  
 
to sobie kłówkę kup
  
 
nie ma na to funduszy


[ wiadomość edytowana przez: morphio dnia 2010-07-26 15:07:05 ]