Jaki kąt wyprzedzenia zapłonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jestem posiadaczem Forda Escorta 1,4i +inst. gazowa, 1990r- z przebiegiem 170tys. km.
Jaki powinien być ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu- w książkach jest napisane, ze w tego typu silnikach z tego roku nie ustawia się ręcznie- że jest to robione automatycznie- a ja wiem, że jest regulacja ręczna bo przestawiałem - bo miałem około 17 stopni (sprawdzane na lampie stroboskopowej), a teraz mam ustawione na 13 i wydaje mi się że lekki przyrost mocy już jest! Jeśli ma ktoś możliwość to proszę o podpowiedź jaki musi być ten kąt
  
 
Tak z ciekawości :
Czym ustawiałeś ten zapłon ?
  
 
ustawiałęm lampom znaczniki na osłonie paska rozrządu i znak na kole pasowym, no a przestawiałem kręcąc aparatem. A co??
  
 
Cytat:
2005-06-10 22:30:16, lesdud pisze:
przestawiałem kręcąc aparatem.


Nie znam dokładnie tych silników, ale po Twojej odpowiedzi nie mam pytań.
  
 
Aparat zaplonowy w 1.4 na wtrysku ????
  
 
tak a co w tym dziwnego- nie wiem jak jest w fordach bo mam go od niedawna ale inne marki mają w modelach na wtrysku aparat zapłonowy - i w tym który posiadam też jest aparat- i napewno jest na wtrysku jednopunktowym
  
 
Jest aparacik. Były takie wersje. Strasznie rzadko sią zdarzają, ale jednak.
Statyczny kąt wyprzedzenia dla Twojego Essiego to 12st przed ZZ.
  
 
a ja zaplon sobie ustawiam na oko raczka. biore "dyszke" luzuhe sruby. Jak jade na 2ce, czy na 3ce bez gazu i mi szarbie czyli jest zle. Ost go ust jakos w zime. Do tej pory ladnie chodzi. nic nie szarpie. Nie bawie sie tam w zadne lampki. Nie jestem elektromechanikiem z fachu sory ty masz MK4 czy MK5 na EFI??
  
 
Dzięki Wilk za pomoc jesteś wielki
  
 
Cytat:
2005-06-11 10:47:33, lesdud pisze:
Dzięki Wilk za pomoc jesteś wielki



Jestem tylko wysoki jak coś I samouk niestety
  
 
Nie wiem jak w Escorcie, ale w mazdzie 323 mialem wezyk podcisnienia idacy do aparatu zaplonowego. Okazalo sie, ze nalezy sciagac wezyk przy ustawianiu kata wyprzedzenia zaplonu. Gdy tak zrobilem nagle auto dostalo skrzydel. 88KM wrocilo.

  
 
W Essim jest ESC ale wężyka nie ściągamy
  
 
Ok. Ja mam z 91 roku, 1.6 EFI. Jadąc na 2 i 3 trochę szarpię. Czy ktoś może mi pomóc i doradzić jak się ustawia aparat zapłonowy. Jaki jest właściwy kąt itp
Z góry dzięki