Brak iskry na 2 garach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Silnik 16, 8V, EFI. Ostatnio miałem problemy z uruchomieniem go rano. Podczas kręcenia parę razy kichnął, ale zapalił. Później odpalał bez problemów do rana. Dwa tygodnie temu wymieniłem przewody i świece. No i dzisiaj rano trup. Wydoiłem aku i do roboty autobusem. Okazało się, że nie ma iskry na świecach. Po przeczytaniu postów zabrałem się za skrzynkę bezpieczników ( 2 godziny lutowania) czujnik położenia wału ( wyczyszczony i zmierzony 430 Ω przy zbliżaniu do magnesu spada do 110 Ω ) przeczyszczone wtyczki cewki oraz EDISa i okazuje się, że iskrę mam na 1 i 4 garnuszku na 2 i 3 niema. Podmieniłem kable na EDISie ( 10,12) i iskra na 2 i 3 jest a na 1 i 4 nie ma także cewka chyba dobra. Wróciłem z kablami, wkręciłem świece 1 i 4, zacząłem kręcić i jak zaczynał łapać zaczęła pokazywać się iskra na 2 i 3. Napięcie na cewkę jest prawidłowe 12V ( kabel czarny). Gdzie go jeszcze gryźć? Czepiać się EDISa czy wjechać nim do rzeki?
  
 
Zrobiłem test błędów tylko na wałączonym silniku bo taki mogę zrobić i pokauje kod 21 (Nieregularny sygnał zapłonu). Wymieniać EDISa?



Edis i cewka podmieniona od sąsiada i to samo. Kompa nie podmieniałem bo ja mam efii pełny wtrysk a on na jednym.

[ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2007-11-08 17:03:52 ]
  
 
spróbuj zmienić ECU , a na początek spróbuj zrobić reset.

jak coś to mam sprawne ECU do sprzedania
  
 
Sprawdz polaczenie edisa z kompem, konieczne sa prawidlowe sygnaly PIP i SAW (wszystko do znalezienia w necie). Sprawdz rowniez mase edisa.
  
 
Podmieniałem od samochodu sąsiada - jak pisałem wcześniej – EDIS-a i cewkę efekt ten sam. UCU nie podmieniałem z tego względu że ja mam pełny wtrysk a on mono. Co do masy EDIS-a to 9 mam 7 nie. Schemat jeden pokazuje że 7 to masa a na innym schemacie 7 to ekran kabli sygnałowych czujnika wału. Na próbę zwarłem 7 z masą i to samo gar 2-3 brak iskry. Przy kończeniu kręcenia rozrusznikiem ( puszczenie kluczyka) na 2 i 3 przeskakuje iskra. Czytałem na postach o efektach braku iskry i efektem tego było brak zasilania kompa, ponieważ nie było napięcia z ECU do EDIS 3V. Przy wyjętej wtyczce z EDIS-a na wyprowadzeniu 2 mam napięcie 4,42V na 1 i 3 - 0,0V. Przy włożonej wtyczce i kręceniu 1 i 3 - 0,120V ( wnioskuję że jakiś impuls bo napięcie nieznacznie skacze do +) a na 2 - 0,21V. ECU zasilane 12V wyprowadzenie 37,57. Nie mam specjalistycznych przyrządów pomiarowych tylko miernik cyfrowy.

[ wiadomość edytowana przez: biniu dnia 2007-11-08 19:37:29 ]
  
 
Nie masz gdzies zwartego przewodu idacego od EDISa do cewki??
  
 
Totalna porażka z tym moim złomem. Wymieniłem kompa i to samo. Kable sprawdziłem z EDIS do cewki i są ok. Z EDIS do kompa (sygnałowe też w ekranie) są ok, a debil jak nie miał iskry na 2-3 tak dalej nie ma.
  
 
Zmieniłem przewody z EDIS do ECU na nowe i dalej nic. Nie chce nawet odpalić na tych dwóch garach tylko kicha. Jeszcze trochę i wymienię już chyba wszystko. Gów….. nigdy w życiu nie kupię już forda.
  
 
na 6 forach temat założyłem i chyba trzeba kupić nowy samochód
  
 
Kupiłem funkiel nówkę tego samego czujnik położenia wału. Jaka jest różnica?? Otóż nowy niesamowicie przyciągnął mi przypadkowo śrubokręt, stary ledwo. Po zamontowaniu iskra na wszystkich czterech garach i powiem, że dużo silniejsza. Po wkręceniu świec odpalił od razu z niesamowitą zadymą – tak był już zalany. Z tego wszystkiego mam w zapasie CEWKĘ, EDIS, ECU, przylutowaną skrzynkę bezpieczników i nowe kable z EDIS do CEWKI.
Problem rozwiązany i dzięki za zainteresowanie i podpowiedzi.