Niedawno zaczął pływać -niestety nie chodzi o PN amfibię.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No właśnie, jadąc z pewną prędkością i poruszając kierownicą w obie strony na zmianę (delikatnie), występuje dziwne pływanie wokół osi pionowej (tzn np: przód idzie w lewo a tył jakby w prawo i odwrotnie).
Moje pytanie brzmi: Co to może być? Zawieszenie, czy układ kierowniczy?

GRZAŁA
  
 
Ja bym obstawiał układ kierowniczy, a dokładniej luz na kierownicy. Posprawdzaj co się da, bo to może być wachacz pęknięty.
Czy to się ojawia przy każej prędkości, przy obciążeniu, czy jak jedziesz pusty itp?
  
 
A takze luzy w zawieszeniu przednim badz tylnym - tuleje metalowo gumowe wahaczy, resorow, drazkow reakcyjnych...
  
 
Ja bym zaczął od sprawdzenia ciśnienia w kołach
  
 
stawiam na drazki reakcyjne z tylu
jaki przebieg ??
  
 
nie ma co trzeba podniesc i posprawdzac
-gumy drazkow reakcyjnych przód a takze ich gniazda (dosc czesto sie wyrywaja)
-luzy w układzie kierowniczym (zwroc uwage na stan wspornika albo nowy albo tuleje plastikowe do wymiany tylko solidnie to zlozyc oraz luzy na koncowkach drazkow -przy okazji)-sprawdzasz na boki
-luzy w zawieszeniu sprawdzasz gora- dol
-gumy w tzw kosciach czyli tylne drazki
Ja osobiscie stawiam na przednie drazki reakcyjne (stwardniale lub rozwastwione gumy) niestety kluczem tak najzwyczajniej tego nie odkrecisz trzeba by podgrzac najprawdopodobniej
  
 
Najpierw odpowiem tak: objawia się to przy każdej prędkości, znalazłem jedną końcówkę drążka kierowniczego do wymiany, prawdopodobnie gumy na stabilizatorze też by się przydało wymienić, drążki reakcyjne z tyłu - możliwe że prawy jest walnięty bo gdzieś od połowy zimy cos z tyłu prawa strona stuka, przy bardzo małych prędkościach też (szczególnie do tyłu) przebieg 112tyskm.
No nic znowu leżenie pod samochodem w zimnym garażu mi się szykuje. Oby do wiosny.
Dziękuję za rady i pozdrawiam

GRZAŁA
  
 
w moim garażu jest trochę cieplej...
  
 
Dzięki Krzysiu za propozycje, po prostu mi się ogólnie nie chce, w zeszłym tygodniu wymieniałem sworzeń zwrotnicy i na jakiś czas mam dosyć.
  
 
Jeszcze jedno pytanie: Czy przekładnia kierownicza może stracić luz, i gdzie tam się sprawdza poziom oleju, bo wydaje mi się że to jakby to, wystarczy dotknąć kierownicę a samochód już skręca (wspomagania nie mam).

GRZAŁA
  
 
Cytat:
2003-02-25 11:06:03, GRZALA pisze:
Dzięki Krzysiu za propozycje, po prostu mi się ogólnie nie chce, w zeszłym tygodniu wymieniałem sworzeń zwrotnicy i na jakiś czas mam dosyć.



a kto powiedział, że to propozycja?