Kopci na czarno - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
To dla mnie za trudne pytanie. Ja mam mechanika i bazuje na jego wiedzy i mu podpowiadam jakieś możliwości, o których się tutaj dowiem...ale zapytam jutro idam znać jak dostanę odpowiedź na to pytanie.
Dzięki za pozostałe podpowiedzi, teraz wiem, że moja oma działa poprawnie. Moc ma doskonałą, pali super(tylko zawsze czekam jeszcze około 3 sek. po zgaśnięciu spirali,nawet na ciepłym)inaczej trzeba trochę dłużej pokręcić, więc chyba nie ma sensu nic grzebać...
  
 
Cytat:
2005-07-03 18:42:10, taxikrzysiek pisze:
.. do tej pory nie mogę się dowiedzieć czy w przewodzie(odmie)wychodzącym z dekla zaworów jest jakieś sitko bądz cokolwiek innego co zapobiega spływaniu oleju do turbinki? Mam wrażenie że tam powinno cosik być takowego a u mnie nie ma



Nawet jeśli by było, to i tak nie zapobiegło by przedostawaniu się oleju do turbiny. Jedynym wyjściem jest wstawienie separatora oleju.
Jednym słowem nie ma sitka

A co do kopcenia to masz rację
  
 
No to ja już mechaniora nawet nie pytam o to sitko...
  
 
Cytat:
2005-07-03 14:43:36, maristez pisze:
najczesciej jak już słychac turbine przy dieslu to ma uszkodzony wirnik - najczesciej cos do niego wpada... ja tak miałem kawałek papieru sie dostal i pocharatał wirnik. i zaczeła wyć . wczesniej jej nie bylo słychac. (auto R Espace 2.1TD 97r.)



Gwizd a wycie turbiny to co innego. Jak miałes turbine dowalona która zagłuszała silnik to sie mówi trudno. Chłopaki którzy regenerują turbiny mówia ze lekki gwizd to zecz normalna
  
 
Witam ponownie.
Czy da się sprawdzić stan wtryskiwaczy.
Ile kosztują końcówki wtryskiwaczy.
Myślę , że jeśli zdecyduję się wymieniać to na Bosche.
Krzyś W.
  
 
Cytat:
2005-07-05 07:02:55, krzys_wer pisze:
Witam ponownie. Czy da się sprawdzić stan wtryskiwaczy. Ile kosztują końcówki wtryskiwaczy. Myślę , że jeśli zdecyduję się wymieniać to na Bosche. Krzyś W.


Pewnie, że sie da.
Podjeź do warsztatu zajmujacego sie wtryskami. Wykręcą wtryskiwacz, podepną pod "specjalne" urządzonko cisnieniowe (coś w rodzaju pompki) i sprawdzą czy nie np. leją.
  
 
Witam

Ja placilem ok. 120zl/szt. Oczywiscie za same koncoweczki w sklepie.


Cytat:
Myślę , że jeśli zdecyduję się wymieniać to na Bosche.



A robia jeszcze jakies inny firmy niz Bosch??
  
 
Sprawa rozwiązana, nieszczelność przy zaworze EGR. Mechanior zaślepił rurkę doprowadzającą spaliny do kolektora i przewód podciśnienia z drugiej strony. Teraz nie kopci, no i kolektor będzie czyściutki...
  
 
w ten sposób zabrałeś OMCI z 20-30 km.Mechanior po byku !!!!
  
 
Chętnie bym go wymienił, ale strasznie dużo kosztuje ta część w Aso. Skąd coś takiego kupić w lepszej cenie?
  
 
Z drugiej strony po zaślepieniu powinien być odczuwalny spadek mocy, a ja nic nie odczułem...
Jeszcze pytanie - czy jest szansa naprawić ten zawór - znaczy uszczelnić, bo u mnie po ostrej jeździe wywalało zawsze troche oleju przez niego??
  
 
Cytat:
2005-07-14 11:51:00, taxikrzysiek pisze:
w ten sposób zabrałeś OMCI z 20-30 km.Mechanior po byku !!!!



A można wiedzieć dlaczego?
  
 
Chyba nie można, tak sobie może chłop napisał...

Jest jakaś reguła ile taki nowy EGR wytrzymuje średnio??

[ wiadomość edytowana przez: zabojad dnia 2005-07-14 15:01:56 ]
  
 
Zacznijmy od tego że EGR nie ma nic wspólnego z olejem!!!!!!!
EGR to inaczej zawór recylkulacji spalin!!!! Olej dostaje ci się ze sprężarki lub odmy,no chyba że masz tak zwalony motor że już w spalinach masz olej (co jest chyba raczej nie możliwe).Z tego zaworu idzie przewodzik poddciśnienia powietrza do ELEKTROZAWORU który jest połączony z porzewodem ssącym Serwa wspomagania hamulcy.Najprawdopodobniej właśnie nien mały "elektrozaworek "masz zwalony lub sam zawór EGR jest tak zasyfiony olejem z nagarem że już się nie otwiera i nie ma powrotu(przy dużym obciążeniu)spalin do kolektora ssacego.
Domuyślam się że trochę to niezrozumiałe ale napisałem to tak jak mogłem najczytelniej.

Moja rada:
Zdejmij egr wsadz go w bęzynę ekstrakcyjną i dokładnie wyczyść.Potem sprawdz czy "ośka" która jest w środku przesuwa się w miarę lużno(na tyle żeby podciśnienie)mogło otwierać przepustnicę.

Pozdro Krzysiek
  
 
Aaaa - już myślałem że to fakt odcięcia EGR ma pozbawić 20-30KM
  
 
NIEDOCZYTAŁEM!!!
Właśnie przy ostrej jeżdzie gdzie sprężarka dostaje dużego obciążenia wywala olej bo już najprawdopodobniej uszczelniacze padły na wałku turbiny i "pcha" olej w kolektor dolotowy !!!
Prosta rzecz.Zdejmij gumowy przewód przed samym kolektorem ssącym i zobacz czy jest tam sucho.Jeżeli nie to możesz jeszcze zdjąć odmę z pokrywy klawiatury i tam zobacz czy nie spływa oliwka przewodem do turbiny.Dlatego wcześniej pytałem czy jest w deklu bądz w przewodzie jakieś ustrojstwo co zapobiega temu.Nie pocieszę Cie,jeżeli i tam masz such to zdejmij turbinkę i oddaj ją do regeneracji.Koszt w moim przypadku był (800 zł)nieduży bo właśnie u mnie padły tylko uszczelniacze wałka turbiny.
  
 
Też
  
 
Witam ponownie.
Jak pisałem wcześniej też miałem kłopot z kopceniem , ale po wymianie oleju , filtrów w tym filtra paliwa kopcenie ustało.
Krzyś W.
  
 
No to tak z ciekawości spytam, jak w końcu jest naprawdę, ma kopcić, czy nie
  
 
Ja wywnioskowałem, że nie powinna