CLX , a elektryczne szybki - ktoś robił? - Strona 2.5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-07-13 14:55:19, MasterCheat pisze:
nie wiem o co ci chodzi z tym żeby się same szyby zamykały, przecież to by było bez sensu, możesz mi wytłumaczyć jak to niby miało by działać?? No chyba że chodzi ci o domykanie szyb po wyjściu z auta i zamknięciu z pilota, ale nie wydaje mi się.... (no i do tego jest potrzebny moduł domykania a nie jakiś tak przekaźnik)


W niektórych wersjach jest tak że szyba po naciśnięciu sama jedzie do oporu góra/dół chyba święty tak ma ale nie jestem pewien i do tego jest cos potrzebne, a przy okazji domykanie też by wtedy zaczęło pewnie działać. Z tym, że co do domykania to musiałoby być z alarmem sprzężone. I to właśnie musi być tez na przekaźniczku i przeciążeniowy do tego też musi być, no chyba ze to jest razem w jakimś module zintegrowane
Więc po części mamy chyba obydwaj rację


[ wiadomość edytowana przez: misiolino dnia 2005-07-13 15:21:25 ]
  
 
Cytat:
2005-07-13 15:19:01, misiolino pisze:
W niektórych wersjach jest tak że szyba po naciśnięciu sama jedzie do oporu góra/dół chyba święty tak ma ale nie jestem pewien i do tego jest cos potrzebne, a przy okazji domykanie też by wtedy zaczęło pewnie działać. Z tym, że co do domykania to musiałoby być z alarmem sprzężone. I to właśnie musi być tez na przekaźniczku i przeciążeniowy do tego też musi być, no chyba ze to jest razem w jakimś module zintegrowane Więc po części mamy chyba obydwaj rację [ wiadomość edytowana przez: misiolino dnia 2005-07-13 15:21:25 ]



no to nadal nie rozumiem...

a jak będziesz chciał np. do połowy otworzyć okno to jak to zrobisz? Albo tylko troszkę uchylić, albo troszkę przymknąć??
  
 
Cytat:
2005-07-13 15:30:02, MasterCheat pisze:
no to nadal nie rozumiem... a jak będziesz chciał np. do połowy otworzyć okno to jak to zrobisz? Albo tylko troszkę uchylić, albo troszkę przymknąć??


Proste naciskasz przycisk jeszcze raz i szybka staje
  
 
Cytat:
2005-07-13 15:35:46, misiolino pisze:
Proste naciskasz przycisk jeszcze raz i szybka staje



no ok... skoro to ma ułatwiac życie to spoko... ale nie wiem czy mi to by życia nie utrudniło...

  
 
witam,
Dokopałem się w swoim CLX-ie z 1991 roku instalacji oryginalnej i napaliłem na el. szyby przednie. dorwałem cały zestaw od kolegi klubowego (thx escortdriver) i zabrałem się do montażu.
Poległem i zawiesiłem się na skrzynce bezpieczników - przyciski podłączone, w drzwiach wtyczki wiszą, ale chciałem włożyć bezpiecznik do skrzynki (nr 22) wszedł lekko. Za lekko bo nie ma tam blaszek kontatkowych tylko dziura w plastiku. Co dalej ????
Please help!!!

P.S. No i jak jest z przekaźnikiem - przekopałem forum i różne opinie znalazłem - czy w MKV jest przekaźnik el. szyb czy nie ???

Pzdr
diesel_power
  
 
ja wkładałem do clx ,+ podpiąłem do jednego z grubych czerwonych przewodów na końcu skrzynki wstawiłem oczywiście bezpiecznik na przewodzie idącym do przełączników ,przekażnika nie wstawiłem i działa wszystko OK. Nie jest to może zrobione jak fabryka ,ale najważniejsze że jest bezpiecznie
  
 
Gdzie szukać wiązek -rozumiem ż u mnie powinny gdzieś przy skrzynce bezp. dyndać luźne wtyczki ????
@ kamil 76 - miałeś tak jak u mnie tj. oryginał instalacja, ale bez kompletnej skrzynki ???
  
 
nie własnie nie miałem żadnej instalacji wszystko sam robiłem
  
 
Przekaznik w mk5 i 6 wystepuje a odnosnie gdzie podłaczyc kable pod skrzynke zapraszam na GG mam opisy skrzynki.
  
 
Jestem niekomaptybilny z GG, mam skype i ew e-mail
Ale popatrzyłem trochę na schemat i wynika z niego że muszę podać masę na dwa przewody przy przełącznikach i + na jeden do wiązek drzwiowych co wychodzi ze skrzynki. Podejrzewam że przewód będzie tj. wiązka kompletna więc nia ma paniki.
Chyba że znowu schody wyjdą jakieś.
Pzdr
Jakby co to się odezwę.
  
 
+ i - podajesz tylko do wyłączników one sterują plusem do siłowników raz na jeden kabel np.góra ,raz na drugi-opuszczane szyby
  
 
Podałem plus na szaro-żółty łączący oba włączniki - podświetlenie wł. mam ale w drzwiach w obu bolcach wtyczki 2 masy niezależnie od położenia włączników.
Please help bo świeta się kończą i czas na essa też
Masę we wł mam na wszystkich brązowych, czyna czarnym też jest konieczna?
zielony i niebieski idzie do wiązki drzwiowej rozumiem i tam mam przewodność czyli ok
  
 
Cytat:
2008-03-24 11:15:17, diesel_power pisze:
Podałem plus na szaro-żółty łączący oba włączniki - podświetlenie wł. mam ale w drzwiach w obu bolcach wtyczki 2 masy niezależnie od położenia włączników. Please help bo świeta się kończą i czas na essa też Masę we wł mam na wszystkich brązowych, czyna czarnym też jest konieczna? zielony i niebieski idzie do wiązki drzwiowej rozumiem i tam mam przewodność czyli ok


napięcie pojawi się gdy naciśniesz przycisk (w zależności czy podnoszenie czy opuszczanie) na jednym lub na drugim bolcu


[ wiadomość edytowana przez: zagore1 dnia 2008-03-25 14:40:54 ]
  
 
Cytat:
napięcie pojawi się gdy naciśniesz przycisk


A ja kurde zamiast tego w nosie dłubałem i dlatego napiecia nie było

Niby to takie proste i wszyscy mają a jak przyjdzie do konkretów to samemu trzeba wykminiać. Na początku jest miło, oczom ukazuje się instalka:


Cześć i chwała ksiegowym z forda tym razem że nie rożnicowali wiązki w zależności od wersji.
Potem zaczynają się schody, bo przewody giną gdzieś w czeluściach między wilgotną wykładziną a przegnitą podłogą.
Do skrzynki bezp. niestety nie dochodzą.
BTW - ci którzy twierdzą że w MKV jest przekaźnik od el. szybek błądzą okrutnie
Pozostaje więc druciarstwo. Niestety schematy w wkł odnośnie instalacji dla Diesla są błędne, a dla benzyny niekompletne.
Podaję prawidłowe podłączenie wg. kolorów:
brąz - masa x3 (dwie do przełaczania szybek, jedna do podświetlenia chyba) - u mnie masa była podłączona fabrycznie
zielony i niebieski - sterowanie silnikiem, idzie do wiązki drzwiowej przez osławione piny. W stanie wyłączonym ale z podłączonym wł. na końcach są masy (to też u mnie było ok)
żółto-czarny - zasilanie silniczków + 12V (powinno iść do skrzynki, ale księgowi zdecydowali inaczej i trzeba podac masę np. od zapalniczki)
szaro - żółty - podświetlenie przycisków + 12V (np. z podświetlenia zapalniczki można pobrać).
Dwa ostanie są połączone tj. wystarczy pod jeden klawisz podłączyć.

Prąd już mam jutro daję specowi od klejenia szybek do założenia prowadniki bo na dworze zimno i nie mam juz natchnienia (wczoraj wyjąłem i włożyłem kolumne kierownicy żeby sie przekonać że to nie przez nią stuka i żeby się dowiedzieć, że wersja z regulacją nie pasuje do mojego wozu - kiera nie wchodzi).

Mam nadzieję że ten opis komuś czasu oszczędzi, żona już się śmieje że elaboraty na fefku piszę więc kończę.
  
 
Jakieś dziwne macie te samochody..... Ja miałem już instalkę i tylko zamontowałem siłowniki włożyłem przekaźnik, bezpiecznik, przyciski i wszystko śmigało odrazu....


Nie wiem dlaczego nie miałeś podpiętej instalki do skrzynki... może ktoś kiedyś skrzynkę wymieniał i założył jakąś uboższą...
  
 
Cytat:
2008-03-25 22:47:12, diesel_power pisze:
... BTW - ci którzy twierdzą że w MKV jest przekaźnik od el. szybek błądzą okrutnie ...



Dobre, masz ubogą skrzynkę i dlatego błądzisz.



Przekaźnik elektrycznych szybek, R-18 jasnozielony.
  
 
Cytat:
2008-03-26 00:11:21, Miro pisze:
Dobre, masz ubogą skrzynkę i dlatego błądzisz. Przekaźnik elektrycznych szybek, R-18 jasnozielony.


moja była krzynka ?
  
 
Cytat:
2008-03-26 00:19:04, VinCe pisze:
moja była krzynka ?



Dokładnie, ta sama .
  
 
Teraz to każdy madry a jak potrzebowałem foty i porady, także w tym wątkutym wątku to jakoś cicho było. Teraz to mi ta informacja średnio jest, delikatnie powiedziawszy, potrzebna. Pokażcie jeszcze które złączki ze skrzynki wychodzą na szyby el. to sprawdzę czy u mnie w ogóle tam jakieś przewody z wtyczki dochodzą.

Co do przekaźnika to opierałem się na doświadczeniu własnym + schematach z książki WKŁ. Ale w innym miescu (str. 211) na wykazie przkaźników jest rzeczywiście R18 zielony do szybek tak więc zwracam honor jak ktoś się poczuł urażony.
Pzdr


  
 
Z tej kostki na dole wspólny jest + i - jest od
el. szybek
centralnego zamka
el. lusterek