Stuki w silniku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
od zeszłej zimy silnik 1,8 zaczął klekotać,a raczej są to metaliczne stuki dochodzące od silnika, lub skrzyni biegów.
Po zwiększeniu obrotów częstotliwość stuków też rośnie, stuki są niezależnie od tego, czy silnik zimny,czy ciepły.
Nic z tym nie robię, oprócz hałasu auto zachowuje się normalnie.
Mechanior znajomy obstawia panewki - i tu pytanie: czy można to sprawdzić odłańczając w czasie pracy po kolei przwodody zapłonowe?
Elektryka się nie zepsuje? , faktycznie nieobciążony pracą tłok będzie ciszej stukał na panewkach?
Śliczne dzięki za podpowiedzi.
  
 
Silniki 1.8 i 2.0 są niezniszczalne pod warunkiem kontrolowania poziomu oleju w silniku oraz płynu w układzie chłodzącym. Nawet przegrzanie silnika w przypadku braku płynu w układzie chłodzenia nie powoduje jego zniszczenia. Jaki masz przebieg? Jakie ciśnienie oleju? Lampka ciśnienia oleju świeci na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika? Stukać w tym silniku mogą popychacze hydrauliczne lub panewki. Można odłączać przewody wysokiego napięcia z poszczególnych cylindrów (powinna być różnica w "stukaniu")
  
 
Mam jakieś 170000 km.przebiegu, oleju nie ubywa, płyn chłodniczy o,k., od ponad roku sobe tak stuka.
Z lampką wszystko w porządku - świeci jak ma świecić.

[ wiadomość edytowana przez: malbert dnia 2012-02-12 15:30:40 ]
  
 
może coś pomoże, ale kiedyś miałem podobnie z alternatorem wydawał dziwne dźwięki, jakby coś haczyło o łopatki wentylatora.
Po pewnym czasie ustąpiło, a pojawiło sie po ładowaniu akumulatora.
Także zalezy było od obrotów

Sprawdź może to też alternator.
  
 
To nie to, zdejmowałem pasek,stuki pozostały, jak się ociepli sprawdzę zdejmując po kolei świece.
  
 
Kolego ja miałem wcześniej Vectre A 2.0 kolega certiff mówi całkowią prawdę-te silniki są niezniszczalne, u mnie podobnie stukało tylko że ze wzrostem obrotów te stuki były trochę mniej intensywne ale były. Zrobiłem tak ponad 50 tyś. km i nic się nie stało tylko że ja wymieniałem olej co 5-7 tyś żeby miał dobre właściwości. Te stuki mogą mieć różne pochodzenie: panewki, swożeń na tłoku bo zawory mają inny specyficzny dźwięk. Mi mój stary wujek mechanik powiedział żeby tak jeździć aż stanie bo remont jest chyba bardziej kosztowny niż pewna używka która jest jescze w samochodzie i można ją odpalić i posłuchac jak pracuje.

[ wiadomość edytowana przez: martin3510 dnia 2012-02-16 11:12:53 ]
  
 
Moje 2,0 zrobiło 340000 i pojechało dalej krecić
  
 
Da się wymienić popychacze zaworów bez zdejmowania głowicy?
Silnik 1,8 8 zaworów.
  
 
Ja też miałem stuki zaraz po kupnie - do czasu aż wymieniłem pompę wody, bo to ona takie dźwięki wydawała.