Do znawców Fiata 125p - Strona 3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-08-10 17:04:46, Koval_stm pisze:
i przy okazji obrotomierz jeszcze


O jaki obrotomierz łazi? Nie kapuję .
  
 
Czy jest możliwe, że z Żerania zeszła seria w 73 roku, która posiadała już klamki kasetowe ale jeszcze grill chromowany?

Złapałem dziś jednego groszkowego klasyka, z którym mijałem się n-razy, ale dopiero teraz to zauważyłem...
  
 
jest.
o ile się nie mylę to w przejściówkach atrapa z nierdzewki była w opcji, więc i w '75 mogła się trafić.
  
 
w roku 1974 zdarzaly sie - ppredki ma taki model,
w 1975 juz raczej sie nie zdarzaly
  
 
Cytat:
2008-08-08 01:54:20, fiat_maniac pisze:
o ile się nie mylę to w przejściówkach atrapa z nierdzewki była w opcji


Eee - w czasach głębokiej komuny nie istaniało takie pojęcie jak "opcja" - kupowało się to co było za ciężkie pieniądze i po znajomości lub układach

a to że jeszcze w 74 trafiała się stalowa atrapa wynika z zapasów magazynowych - odnaleziono kontener atrap w magazynie to poszły na taśmę i tym sposobem Prędki ma "larytasa"
  
 
ogolnie bylo tak ze wszyscy chcieli miec nowy model a nie stary - dlatego tez tyle klasykow ma MR mordy i dupy
  
 
Dokładnie tak Ryś - zresztą analogicznie był okres że robiło się "plusy" z Caro wymieniając zderzaki
  
 
Nawet było to propagowane w mediach. Pamiętam artykuły w Motorze, w których doradzali co by tu wziąć z nowszego modelu.
  
 
witam mam fiat 125p 1300 z 73r ale mial zmieniane nadkola przea poprzedniego wlasciciela i ja mam plastikowy gril
  
 
Witam. Chciałem sie podzielić opisem mojego Fiata 125p (którego niestety już nie mam ). Mój Fiat wyprodukowany był w 1982r. Miał czarne (plastikowe) wloty na słupkach tylnych oraz czarne ramki lamp przednich (migacz + postojowe). Na przednich błotnikach nie miał migaczy. Znaczek na tylnym pasie 125p ( bez oznaczeń literowych typu MR, ME, C), na przednim błotniku znaczek "Licencja Fiat" - czerwony. Na drzwiach listwy chrom+guma, kołpaki - chromy, wycieraczki również. Wnętrze: drzwi - listwy chromowane, korbki chrom+plastik czarny, siedzenia - czarna "skóra" bez podłokietników. Wyposażenie: pasy - regulowane ręcznie - szare, ręczny gaz na linkę, kilka prędkości wycieraczek, pionowa gałka zmiany biegów z gumowym workiem, czarną kulą-gałką.
A jeżeli chodzi o różnorodność modeli z jednego roku tzn. czy mają srebrne wloty i ramki to podobno było tak że wersje na export miały srebrne dodatki chyba do 84r. A jak wiadomo to w tamtych czasach jak ktoś miał walutę $ to mógł kupić wszystko.
  
 
Taki temacik: dodatkowy bagażnik. Czy to jest rzemiosło, element fabryczny tylko na eksport czy też przeszczep z innego pojazdu?
Kilka razy widziałem auta na allegro z zamontowanym takim cudem jak na zdjęciu poniżej:



I tak naprawdę, to co da się na tym przewieźć? Nart się nie da, bo szyba zawadza, rowerów w tamtych czasach nikt nie woził, więc... ??
  
 
walizkę
  
 
Dolin, rzemioslo, byla jeszcze wersja z bagaznikime ktory bym montowany na ranty bagaznika (bez wiercenia),

w tych czasach powszechnego "czasowego niedoboru" przewozilo sie wszystko, tak wiec kazde miejsce bylo lepsze, a bagaznik z tylu nie powodowal tak drastycznego wzrostu zuzycia cennej etyliny jak bagaznik dachowy


[ wiadomość edytowana przez: Rys1977 dnia 2009-05-18 08:27:13 ]
  
 
Widziałem te bagażniki na innych zachodnich autach, tam były mocowane drobne tobołki albo narty, jednak ze względu na nieco inny kształt nadwozia, narty elegancko się mieścily i nie nachodziły na szybę (VW Garbus, Mercury Cougar i jeszcze jakiś muscle car)

EDIT: a jednak nie do końca... na Cougarze to wyglądało tak:



[ wiadomość edytowana przez: DoliN dnia 2009-05-18 10:29:13 ]
  
 
125p z 1984r

Czy w 1984 były jeszcze kanty z wąskim tunelem i fiatową skrzynią?
Poza tym ma silnik polonez z zapłonem bezstykowym (gaźnik fiatowy).
Czy pozostałe detale potwierdzają że to 100% oryginał?
Pytam z ciekawości, bo tak utrzymuje właściciel.
Cena 3000zł.
  
 
Zmota jakaś. Wygląda na 83 z przełożonym silnikiem.
Poza tym 3000 to o jakieś 2000 za dużo za niego.
  
 
Cytat:
2008-08-08 01:54:20, fiat_maniac pisze:
jest. o ile się nie mylę to w przejściówkach atrapa z nierdzewki była w opcji, więc i w '75 mogła się trafić.



W FSO było wszysko możliwe