Łańcuszek rozrządu w 2103 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
No ale widzę że to jakaś ciekawa wersja 1500 SL



czym różni się od 1500 S ???
  
 
nie mam pojęcia... mam piękną welurową tapicerkę na tylnej kanapie (przednie fotele od FSO) i elegancki podłokietnik. Jak dorwę inną 2106 na mieście, to bedę mógł powiedzieć coś więcej...
  
 
Możliwe,że to to samo co LADA 1500LS z niemieckich prospektów
Zobacz czy to czasem nie to samo?jak wejdziesz na tę stronę to kliknij na "prospekten i tam masz coś co powinno być bardzo podobne do Twojej ŁADY
lada welt
 
 
Mniej wiecej taka sama, tylko kleine sportlich! Kolor się zgadza, zasadniczo to jest to.
  
 
w każdym razie jak będziesz tylko miał wiecej zdjęć to od razu mi wysyłaj a ja wrzucę na klubową
  
 
Dobra, dzieki. Polecam te niemiecka strone. Juz dzisiaj się nie rozejrzę, bo zamykaja kafejkę. Dobranoc!
  
 
Cytat:



PS. Łada jest najlepsza a nie żedne Ople i Volkswageny
Ja tam bardzo bym chciał mieć 2103/6

Konrii - masz sanse..
oto co wygrzebałem na grupie pl.misc.samochody:

Ogloszenie grzecznosciowe
Łada 2103 1.5ccm 76` pierwszy wlasciciel
garaz ok 90tys km - sprzedam amatorowi starych samochodów
tel (22) 721 02 64



Pozdr Mirek Jankowski
  
 
Dzięki - jutro będziemy dzwonic .
Paweł(ojciec Konriego)
 
 
1976. Piekny wiek!
Na pewno warto ją podreperować.
 
 
A propos odremontowania. Czy ktos z Was jest zorientowany jakie są koszty lakierowania samochodu. Wiem, ze do mojej Łady mozna dostać oryginalna nową blachę (żeby starczyła na następne 23 lata), ale nie wszystko wymienię- na pewno progi, drzwi. Co z podwoziem? Czy demontaz podzespołów z samochodu to duży kłopot? Nie byłem jeszcze w zadnej lakierni, bo nie wiem, jak ugryźć temat. Może będę musiał wyjąć instalację LPG w serwisie? Te rzeczy...
  
 
Witaj...
odbudowałem kiedys taka 2106..., sporo pracy, ale opłacało sie...
kilka uwag, zalezy jak duzy bedzie to remont..., zabezpiecz, zbiorniki z płynem hamulcowym, najlepiej zdemontuj, a pompe zaślep, pył od szlifowania, jeśli dostanie sie do zbiorniczków z płynem, skutecznie zatrze Ci hamulce..., to samo gażnik..., zdemontuj, zaślep szczelnie kolektor.., jesli robisz coś z błotnikami i podłuznicami pomysl o demntażu silnika, masz okazję wymienic tarcze sprzegła, uszczelniacze itd..., nie jest to zbyt wielki problem... instalację gazowa ? hmmm.. napewno zbiornik... i tradycjnie zaślep przewody...
Końcowki wtyczek i kabli , po rozłączeniu, poowijaj folia i pozaklejaj..., co jest niejasne opisz...
auto bez płynów łatwo jest przewrócic na bok..., albo specjalne kołyski, albo na oponach..., obejrzyj podłuznice przednie.., z tyłu kielichy sprezyn, w razie potrzeby wzmocnij...
do lakiernika oddajesz najlepiej golasa, niech ostaeczny szlif przeprowadzi lakiernik, unikniesz przykrych niespodizanek, po położeniu lakieru...
Lakierowanie w zaleznosci od rodzaju lakieru od ok 200pln..., pomysl na lakierem bezbarwnym na wierzch., lakiernicy nie lubia jednak kanciaków, bo łatwo robia się zacieki...
Powodzenia Mirek Jankowski
  
 
Hej!

Dzięki za informacje. Są dla mnie ważne, bo jak pisałem wcześniej, nie mam zielonego pojęcia o samochodach. Ja optuję za rozebraniem całego samochodu, bo chcę polakierować całą karoserię, ale i przy okazji zrobić kilka rzeczy:

1. przede wszystkim chciałbym wymienić tylną szybę na ogrzewaną. I tu pytanie dla posiadaczy 2105/ 2107: czy ta szyba pasuje do 2106?

2. potrzebuję mocy: dałbym głowicę do planowania- mógłbym zdemontowany silnik przewieżć do majstra, tylko czy to naprawdę działa i czy silnik to wytrzyma...

3. wydaje mi się niezbędna przeróbka zawieszenia- auto ma miękkie sprężyny i wogóle pewnie trzeba by naprawić to i owo...

4. na pewno progi powinny być nowe. Auto i tak nie ma juz oryginalnych, ale chciałbym, żeby ta moja Łajdaczka pojeździła kolejne 20 lat...

5. no i ile mniej więcej potrzeba lakieru, żeby pomalowac całe auto? Co z tym bezbarwnym? Miały by być trzy warstwy: podkład, lakier i bezbarwny?

Więc proszę kolegów o uwagi, czy to wogóle ma sens (sprawa z głowicą i zawieszenie?) jak sie do tego zabrać?
p.s.: Po niedzieli zrobię foto mojej czerwonej strzały, miałem nadzieje w ciągu weekendu, ale jestem zajebany robotą- wczoraj siedziałem do 1 w nocy, dzisiaj do 23! A wogóle samochód musi być najpierw UMYTY!!!
A tymczasem spreparowałem tapetę Klubu na PC. Wysyłam ją Konradowi, może umieści gdzieś na stronie Klubu. Ewentualnie mogę ją przesłać zainteresowanym mailem ( bitmapa ma niestety 1,2 MB )

Pozdrawiam. Raf
  
 
Witaj
sprobuje krotko odpowiedziec
na 1 , tak można wymienic, na ogrzewana z 2107, pasuje takze ta z FSO 1500, byles zmienial z uszczelka, pamietaj bys dał zasilanie przez przekaznika , jak w 2107
2 te silniki maja naprawde smiesznie maly stopien spręzania, jesli masz sensownego fachowca od silników, poradzi Ci, nie spodziewaj się jednak zbyt wiele bez zmiany wałka rozrządu i gaznika..
3 temat byl walkowany, o sprezyny do klasików raczej trudno, ale amortyzatory gazowe i felgo 14" napewno wiele poprawia.., zreszta , kiedy zawieszenie nie jest rozklekotane, to juz jest o niebo lepiej...
4 jesli masz mozliwosc naprawy blacharskiej, to warto to zrobic, sztywniejsza karoseria daje widoczne efekty.., , sprawdź tez stan podłuznic, podłogi i prógów wewnetrzych..
5 ok 2-3 litrów na dwukrotne malowanie kolorem, klaru bezb. chyba 2 litry wystarczy...

Pozdrawaim i życze powodzenia Mirek Jankowski
  
 
Super że zrobiłeś tapetkę tylko jesteś pewien ze mi ją wysłałeś ???? Nic nie dostałem - spróbuj jeszcze raz konnieciu@go2.pl albo konnieciu@interia.pl
PS. Co do spreżyn to problemu nie ma jeśli chodzi o dostępność tylko problem jest taki że są drogie.... - najlepiej spróbuj dorwać na jakimś szrocie springi z 2104(czyli kombiaka) wzorem Fleszera
  
 
Mirek:
Zawieszenie jest rozwalone, bo samochód się buja i lepiej wchodzi (i wychodzi) z zakrętu w lewo niz w prawo, stuka mi wogóle coś z tyłu, ale w Wągrowcu na przeglądzie powiedzieli, że wszystko OK. Fajnie, że się na tym znasz, jak będę konkretnie się do tego brał, jeszcze poruszę temat, większe felgi to byłoby to, ale z tym rozstawem śrub pewnie są problemy. O podłuznicach i tych rzeczach tez myślałem- zrobię tak, że wszystko postaram sie zgrać w czasie i zrobić za jednym zamachem.
Uszczelki oczywiście w oknach wymienię- także z przodu, bo do przyszłej zimy się rozwali do końca... Jak zwiększyć moc silnika- w tym temacie nic oprócz kompresji nie przyszło mi do głowy, no, ale ja sie kompletnie nie znam na mechanice
dzięki i pozdrawiam.

Konrad:
W tej chwili wysłałem maila z trzema zdjęciami mojej Lamborghini. tapeta to bitmapa, ma az 700kilobajtów i nie chce się wgrać jako załącznik. Foty w JPG wyszły małe i wysłałem bez problemu. Mogę umieścić tapetę na serwerze, ale nie wiem jak to zrobić. Korzystam z Internetu w kafejce...
  
 
Dzis miałem okazje przejchac sie kawałeczek Jasia 2107 . Wymienił niedawno amortyzatory olejowe na Blisteiny. Polecam
Auto naprawdę świetnie się prowadzi. Ale do zwykłej jazdy pewnie załozenie nowych, w pełni sprawnych amorkóe Ci wystarczy. Natomiast warto zalozyć sztywniejsze spręzyy , bo klasyki są mięciutkie.
Paweł
 
 
Witam..
Pun, jesli nie wychodzi Ci rowno z zakretow, to przyczyny musisz szukac w geometri, naprawdopodniej kat wyprzedzenia jedej ze ze zwrotnic, primo warto sprawdzic mocowanie belki zawieszenia i podociagac sruby, z wiekiem się luzuja, potem zobaczyc czy nie masz skrzywionego wachacza, czasem nic nie zobaczysz, ale jak wyeliminujesz luzy na sforzniach, ( wymiana na nowe, luzy w łozyskach kół, z reguły wystarczy smarowanie i regulacja luzu), to w warsztacie ustawią Ci geometrie, nie powinno to być bardzo drogie, aktualnie pojawiły się w przedązy sforznie już przyzwoitej jakosci, jak kiedys rosyjskie i straczaja na lata
kalsyki , fakt sa miekkie, ale kiedy zawieszenie jest ok. da się z tym zyć.
a tak swoja drogą to klasyk ma jedną piękna rzecz, naped na tył, odpowiednia technika jazdy na zakretach, pozwala zmniejszyć przechyły, w sumie da się tym całkiem ŁADnie brac zakrety
Co do kół 14" rozwinałem temat na priva do Andy'ego
przytocze to moze tutaj bo temat jest ciekawy i kiedys go dokładnie przecwiczyłem,..
będzie trochę powtórzeń, co już na grupie było, przepraszam jesli wyjdzie przydługie


Otóz jest tak.. musisz miec felgi o rozstawie srub 98 mm, ale to pewnie wiesz, pasują tutaj felgi od Fiatów, poldków, ALF, Lancii, i nawet starych BMW..
jesli chodzi o rozmiar 13 czy 14 , kompensujesz to profilem opony, tak aby końcowa srednica koła nie była wieksza, np. zamiast typowych 175/70 R13 dajesz np. 175/60 R14, tabele znajdziesz u oponiarzy albo szybko obliczysz, 13X25,4 + 2x(70% ze 175) to jest srednica koła, dla 14 tek dasz niższy profil...np 60 czy 65... szerokośc pozostaje taka sama..
natomiast co do felg... , ważny jest otwór w srodku by pasował na piaste łady, w przypadku felek od Fiata nie ma problemu,
parametr ET czyli offset mówi o przesunieciu srodka opony wzgledem mocowania do piasty.., w ładzie oryginalne felgi sa "podane" na zewnątrz, parametr jest chyba 28 mm, jeśli jest wiekszy opona wchodzi głebiej w błotniki, więc założenie felg od Samary lub fiatowskich ET bodaj 36?.. (nowych włoskich), powoduje ze koła przesuwają się do srodka pojazdu, chowaja się głebiej, więc i efekt nieciekawy, i obcieraja o wewnętrzą czescią o nadkola..
czyli albo nalezy kupić felgi odsadzone na zewnatzrz jak ładowskie, albo dac jakiś podkładki dystansujace , przesuwające koło na zewnatrz.. idelane sa do łady felgi od starych fiatów, jak 131, 132, albo łatwiej dostępne 14 tki od poldka trucka, ale te są tylko stalowe i brzydkie..., w przypadku nabycia alusek, nalezy sprawdzic czy sa dosc odsunięte na zewnatrz, albo decydowac się na jakiś dystans, ale wtedy moze trzeba by dorabiac sruby na dłuższe...
co do zwiekszonej szerokości 5.5 lub 6J... , nie powinno to przeszkadzać, oczywiscie znowu pod warunkiem,ze nie są przesunietę do środka...
rada. trzeba przymierzyc niestety...
PS.. mam niedaleko siebie sklep z felgami alu, spróbuję tam podjechac i dotrzec do katalogów, , moze bede miał wkrótce jakieś konkrety...
Pozdr Mirek Jankowski

  
 
No to muszę to sobie wszystko zapisać i podnieść moją Ładną, żeby zobaczyć to wszystko na własne oczy. Nie wiem, kiedy to malowanie nastąpi, więc na razie sprawdzę wszystko, o czym piszesz. Jak tylko podokręcam to co trzeba- dam znać. Dzięki jeszcze raz, ja się będę musiał po prostu przyłożyć i poznać się na tych sprawach... R