Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-08-22 22:16:01 Co do reseta kompa to w WKŁ pisze tak:
Samoadaptacja układu sterowania silnika Po odłączeniu akumulatora od instalacji elektrycznej następuje skasowanie danych zawartych w pamięci elektronicznego urządzenia sterującego. Po ponownym podłączeniu akumulatora, uruchomieniu silnika i bezpośrednim ruszeniu samochodem wystąpią objawy nieprawidłowej pracy: mniejsza moc silnika, przerywanie podczas przyspieszania oraz nierównomierna praca silnika na biegu jałowym. W celu przywrócenia zapisu w pamięci właściwych parametrów pracy silnika przez obwód samoadaptacji elektronicznego urządzenia sterującego należy uruchomić silnik, pozostawić silnik pracujący na biegu jałowym przez 3 minuty, zaś po nagrzaniu do normalnej temperatury pracy utrzymać pracę silnika z prędkością 1200 obr/min przez 2 minuty (albo przejechać nie mniej niż 8 kilometrów). A co do tego czy warto to zrobić to: Patrząc logicznie na sprawę wygląda to tak: 1. W aucie komp jest jeden 2. Gaz ma inne parametry spalania niż bęzyna Gdy zamontujemy gaz to wiadomo na początku komp głupieje bo musi od nowa sobie wszystko poustawiać( jako ze jest samoadaptacyjny). Wszystko było by ok. gdyby jeździć tylko na gazie, albo tylko na paliwie. Ale jeśli po długiej jeździe na gazie przełaczymy na paliwo to znowu komp głupieje bo ma w pamięci mapy dla gazu... Tak więc reset raczej nie da zbyt wiele. Bedzie dobrze chodziło na bęzynce dopóki znowu nie dostanie gazu... ale tak ja wcześnie pisałem logicznie patrząc(czyli są to tylko moje przemyślenia) Myśle że jedynym sposobem na dobrą jazde na gazie i na bęzynie było by zamontowanie 2 kompów równolegle, przełaczanych w momęcie przełaczania na gaz(bęzynę). ALe to raczej nierealne. Więc pozostaje się meczyć. Pozdro |
sirtom Essie '94 1.6 EFI Kraków | 2005-08-22 22:24:43 Dziękuję bardzo za obszerną odpowiedż, która wiele mi wyjaśniła. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-08-22 22:36:54 nie ma sprawy |
R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2005-08-22 22:40:21 Mam 1,4i Mk6 -i w temacie resetu kompa:
Mam LPG od prawie 3 lat i powiem tak: na samym początku rzeczywiście reset odbywał się tak jak opisuje książka WKŁ, ale im dłużej bujam na gazie tym gorzej chodzi mi na Pb, nawet reset jest już nie taki jak na początku. Teraz jak odłącze akku to musze zrobić 100 km na Pb żeby mi się parametry dobrze wgrały, tak że stronię od tego i nawet jak zmieniałem akku to robiłem to bez odłączania zasilania ( na kablach rozruchowych). Na krzyżówkach mi gaśnie, muszę przytrzymywać gaz wciśnięty - coś strasznego. Sam nie wiem czemu tak się dzieje ale wyszedłem z założenia że lepiej mi się opłaca bujać na LPG, a o Pb staram się nie myśleć. Gdyby ktoś wiedział chętnie posłucham (poczytam). |
bagggio Volvo V40 2.0 140KM Konin | 2005-08-23 15:20:57 Mam instalację od 2 miesięcy zrobiłem 6000 km , jak narazie wszystko w poządku na Pb i LPG. Ale zastanawiam sie czy warto robić reset dla lpg skoro mam instalację bez kompa. |
MasterCheat Sympatyk FEFK MONDEO 2,0 KOMBI, BY ... Blachownia k/Częstochowy | 2005-08-23 22:42:07 Ahe i jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem.
Jak odłaczamy AKU to najpierw odłaczamy kleme !!!MINUSOWĄ!!! |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-08-23 22:55:49 Dorzuce swoje spostrzezenie :
Panowie wyjezdzijcie paliwo ze zbiornika tankujac pare razy swieza Pb - ja mam gaz w aucie dlugo i po zmianie silnika na RS w baku mialem paliwo na ktorym uruchamialem silnik jezdzac na lpg - nie jechal ten samochod,z 4 tankowania po 50 -100 zl (wyjezdzalem prawie do konca) i zaczal chodzic poprawnie. |
Seba Sympatyk FEFK Ford Escort GT 1,8 Złotów | 2005-08-23 22:57:58 A co do resetu to teraz w RS po odlaczeniu aku na chwile nie mam wolnych obrotow i dopiero odlaczenie klem i ich polaczenie ze soba na jakies 2 godziny,odpalenie auta nie dotykajac gazu i dopiero wtedy jest ok - dziwna sprawa ,co nie?? |