Toyota starlet - ustawianie luzów zaworowych

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć !
Kolega ma taką starletkę :



Silnik to 1,3 12 zaworowy.

Jak w tym silniku jest rozwiązane ustawinia luzu zaworowego ? (czy jest hydraulika/podkładki czy może coś innego ) ?

Jakie fabryczne luzy zaworowe i na jakim silniku się je ustawia ? (ciepły/zimny)

Czy są duże problemy z wymianą uszczelniaczy zaworowych w tym silniku ? ( są one jakos nabijane, czy zwyczajnie naciągane na prowadnice zaworowe ?)

Z góry dziękuje za Waszą pomoc
  
 
Szukajka prawdę Ci powie
klik

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-09-08 21:48:03, MisiekII pisze:
Szukajka prawdę Ci powie klik Pozdrawiam



Dzięki - sam rónież to znalazłem, ale interesuje mnie również wymiana uszczelniaczy zaworowych - duże problemy są z nimi ?
  
 
Na to pytanie nie odpowiem, ale kilka osob sie juz w to bawiło więc na pewno coś napiszą w ciągu kliku dni.

Pozdrawiam
  
 
Ja to zleciłem w warsztacie (80zł przy zdjętej głowicy). Potrzebne są siakieś specjalne szczypce do ich wyciągnięcia, ale pewnie i bez nich można to zrobić No i do wymontowania zaworów przydałby się jakiś ścisk stolarski Warto przy okazji wymienić tez same prowadnice, bo w wielu przypadkach wymiana samych uszczelnaiczy nie spowoduje zahamowania apetytu na olej (a chyba o to głównie tutaj chodzi).


[ wiadomość edytowana przez: Golden_Flyer dnia 2005-09-09 08:08:48 ]

[ wiadomość edytowana przez: Golden_Flyer dnia 2005-09-09 08:09:15 ]
  
 
Nie widzę zdjęcia Starletki ale w mojej 1,3 12V rocznik 93 jest tak:
zawory ustawiasz śrubokrętem i kluczem na gorącym silniku.
Jak nie zapomnę to napiszę w poniedziałek jaki luz powinien być na zaworach bo książkę mam w domq.
Co do uszczelniaczy, nie robiłem tego osobiście tylko rękami mechanika ale z tego co widziałem są naciągane na prowadnice.
Jeśli chodzi o samą wymiane to gdy pytałem w jednym warsztacie powiedzieli mi że jest możliwość wymiany uszczelniaczy bez ściągania głowicy przy użyciu jakiejś ssawki ale nie zawsze się im to udaje.
Ja akurat miałem sciągna bo wymieniałem również pierścienie.

Pozdrawiam
  
 
OK, dzięki wielkie za pomoc !
W niedziele zapewne zabieram się za starletke kumpla
  
 
Wg ksiązki do obsługi Corolli, dla silnika 2E-E:
1,3 do VIII 1984 - dolot 0,20 mm; wylot 0,30 mm
1,3 od VIII 1984 - dolot 0,20 mm; wylot 0,20 mm

Pozdrawiam
  
 
No i na zimnym silniku sie reguluje
  
 
No ja również uważam że na zimnym silniku powinno się regulować - nie spotkałem się jeszcze z silnikiem w którym zawory reguluje się na rogrzanym silniku - gdzie tu logika ?
  
 
W przypadku jednostki 2E luz zaworów reguluje się TYLKO I WYŁĄCZNIE NA GORĄCYM SILNIKU. Ja u siebie też regulowałem na gorącym i to nawet 2 razy (Za 2-gim z ciekawości sprawdzałem poprawność 1-wszej regulacji).
  
 


Jest wiele aut w których zaworki ustawia się na gorąco i nawet w poczciwym poldku można na gorąco.

POzdro.
  
 
Potwierdzam.
Zapomniałem wczoraj dodać że w silnikach 2E-E regulacja zaworów tylko na gorącym silniku.
Pozdrawiam