Jak w prosty sposob sprawdzic komputer ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam Poldka 97 1,6 GLI i problem z komputerem (chyba). Rano lub przy mrozie silnik nie trzyma obrotow nie wlacza sie ssanie. Bylem w serwisie tam chcieli wymieniac silniczek krokowy. Bardzo szybko im podziekowalem jak sie dowiedzialem ile bedzie to kosztowac (550-600 + robocizna). Jest wyjscie. Zrestartowac komputer ale juz mi sie nudzi odlaczanie akumulatora co 2 tygodnie. Czego moze to byc przyczyna. Komputer ???
  
 
Wic napewno masz problem z wyłącznikiem podcisnieniowym sensor map i wariuje . sprawdz jescze czujnik temp silnika połączenia mogą świrowac. przeczyść złączkii i powinno być ok
  
 
Które GLI Abimex (stara buda) czy Bosch (plus)
W boschu nie ma czujnika ciśnienia...
Ale tak czy inaczej sprawdź czujnik temperatury.
Jeśli posiadasz zdolnosci to wyjmij i oczysc silniczek krokowy.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
A czy robiłeś taki prosty manewr!

Odpalasz rano silniczek no i niby na chwilkę wchodzi na wysokie ale zachwile spadają obroty i się dusi i pnie równo pracuje na niskich obrotach bo cheba taki objaw masz.

A wtedy wyłącz silnik i zapal go ponownie i co się wówczas dzieje bo mnie się zdaje że już będzie chodził normalnie!

Pozdrawiam
  
 
Powiedzcie mi w jaki sposób można zresetowac komputer w tym modelu. Ponoć robi się to tak, że kleme z "+" na akumulatorze (ale tylko przy zimnym silniku) odłączyć i dołożyć do "-". Czy to prawda ????
Problem polega na tym, że udało mi się wreszcie uruchomić pompke paliwową, uff obyło się bez wymiany, po wyjęciu okazało się, że taka krótka rurka gumowa jest całkowicie zniszczona, i w odoatku dziura w niej na palca, przez co nie było ciśnienia odpowiedniego paliwa aby je wytłoczyć, leciało ale bardzop słabo, po zmianie tej rurki jest ok i pali na paliwie. Ale przy odpalaniu łapie mi obroty na poziomie prawie 2000 a przy 2000 przełącza się na gaz, za którym razem złapał oboty po odpaleniu na około 1700 i nie przełączyło się jeszcze na LPG, więc nie dodawałem gazu, aby zobaczyć na jakim poziomie się unormuja obroty. no i po jakimś czasie stanęły na 1000. Ale czy to normalne, aby po odpaleniu wskoczyło prawie na 2000 ????
Co tu zrobić, kumpel mówi, żeby zresetować komputer, czy to coś pomoże ????
  
 
Moze badzcie bardziej precyzyjni jak pytal OLO o wersje auta bez tego ciezko cos powiedziec. W GLI na abimexie to sie zwiera 2 styki na gniezdzie diagnostycznym zeby checkengine zaczelo wymrugiwac co jest ukryte w morawskim jest tabela tych kodow
Z tymi 2000obr to koles moj tez tak ma dziewnie ze jak zapali i silnik jest nawet cieply to wchodza na 2000 i powoli opadaja.
  
 
Jak zapalam na benzynie to też mam 2000 obr/min a później spadają na 1000 niezależnie od temp silnika.
Zresetuj sobie kompa,to nic nie kosztuje-jak załozysz z powrotem kleme i go zapalisz to poczekaj aż się włączy wentylator bo on musi sobie wszystko poustawiać.
  
 
Z cyklu: moja walka z wlosko-polsko-koreanska Chujoza znana pod nazwa Polonez Caro Plus GSI. Mam nadzieje ze tym razem ktos z klubowiczow mi pomoze, bo ostatnie posty pozostaly bez echa... Problem wyglada nastepujaco: po wymianie uszczelki pod glowica samochod pracuje bardzo ladnie, nie gubi zadnego suwu pracy, tak wiec zaplon jest jak na moj gust ok. Problem lezy w tym, ze gasnie po wrzuceniu na luz, zwlaszcza jak sie nagrzewa. Dzieje sie tak podczas pracy na benzynie, ale na gazie tez czasem sie to zdarza. Po kilkunastu minutach zapala sie takze "check engine", ale po przelaczeniu na gaz gasnie (wlacza sie emulator). Z tego wnioskuje ze mieszanka jest zbyt uboga lub zbyt bogata, z tym ze emulator lepiej sobie radzi z falszywymi odczytami i silnik na gazie pracuje znacznie lepiej. Pytanie: co siadlo. Wg mnie najprawdopodobniej sonda lambda. W zwiazku z tym ze jej zakup jest drogi a co do uzywanej latwo jest trafic padnieta, mam pytanie: jak w prosty sposob zdiagnozowac GSI, zanim pojade do elektryka na testy. Da sie zrobic diagnoze podobna jak na Abimeksie przez zwarcie stykow? Samochod jest ze stycznia 2002 roku, przebieg ok. 120 000 km. Jest jeszcze jedna uwaga: instalacja jest firmy Lovato, spisywala sie bardzo dobrze w poprzednim GSI'98, natomiast ojciec usilujac oszczedzic kilka zlotych zrobil glupote i pojechal gdzies pod Siedlce gdzie mu jacys "fachowcy" przelozyli szybko cala instalacje. Na odjezdne mu powiedzieli ze czasem moze sie wlaczac kontrolka, ale ta sie nie wlaczala az do jesieni. I to tyle jak na razie. Dzieki z gory za pomoc
  
 
Podbijam temat, moze ktos mi cos podpowie... Tylu fachowcow jest w naszym klubie i nic...
  
 
Ambros, przeciez pisalem ci o kablu... nie widziales?
 
 
Gdzie pisales o kablu? Wlasnie wstalem i jestem nieprzytomny...
  
 
w pierwszym wątku, w którym pytałeś się o sposób diagnostyki komputera GSI. Ja go bez trudu znalazłem, przypomnij sobie gdzie o tym się pytałeś i tam wróć
 
 
Dzieki Robreg Az pelen podziwu jestem, ze dzis taki dobry humor masz hehe ale ciesze sie. Wszystko co trzeba znalazlem, mam czesci, koncowki, mam tez jakiegos Pentiuma w piwnicy, zeby nie targac swojego, jest tylko jeden problem. Gdzie mozna dostac kabelek albo od kogo pozyczyc? Bo jak nie to jutro musze kupic rezystory i nowa lutownice... Pozdro i jeszcze raz dzieki
  
 
hmmm... 00:51:17 na odszukanie wyszukiwarki i interesującego Kolegę tematu. Dobry wynik!
 
 
Cytat:
2006-02-05 14:27:57, Ambrosios pisze:
Dzieki Robreg Az pelen podziwu jestem, ze dzis taki dobry humor masz hehe ale ciesze sie. Wszystko co trzeba znalazlem, mam czesci, koncowki, mam tez jakiegos Pentiuma w piwnicy, zeby nie targac swojego, jest tylko jeden problem. Gdzie mozna dostac kabelek albo od kogo pozyczyc? Bo jak nie to jutro musze kupic rezystory i nowa lutownice... Pozdro i jeszcze raz dzieki


na allegro za cenę od 50 do 150pln buehehehe....

w sklepie elektronicznym bez obudowy wtyku RS232C za ok. 30 groszy + koszt kabli do interfejsu, wersja mega wypas z wtykiem żeńskim DB9 oraz obudową do niego, to już koszt ok. 4,5pln plus koszt kabli od wtyku do gniazda diagnostycznego (ja zniszczyłem dwa kable zasilające do PC)
 
 
za 24h moje wszystkie docinki wywalę.
 
 
Cytat:
2006-02-05 16:12:49, robreg pisze:
na allegro za cenę od 50 do 150pln buehehehe.... w sklepie elektronicznym bez obudowy wtyku RS232C za ok. 30 groszy + koszt kabli do interfejsu, wersja mega wypas z wtykiem żeńskim DB9 oraz obudową do niego, to już koszt ok. 4,5pln plus koszt kabli od wtyku do gniazda diagnostycznego (ja zniszczyłem dwa kable zasilające do PC)


Ceny w sklepie znam, z allego nie, ale chcialem byc wygodny i miec to juz jutro do poludnia. Mam wszystkie podzespoly na miejscu w mojej graciarni z wyjatkiem rezystorow, a w miare precyzyjna lutownice i tak mialem kupic, szkoda tylko ze mnie na wellerowska nie stac... Trzeba bedzie na WGE podjechac. Jak mi ladnie wyjdzie lutowanie to pomysle o koszulce takiej jak w "zwijanych" 80zylowych kablach IDE. Do pelnego wypasu brakuje tylko zlacza ALDL, ale moze gdzies w sklepie albo na szrocie znajde. I pomyslec ze moje Poldki dorobia sie wlasnego PCta w piwnicy A co do "zlosliwosci" to nie wywalaj tych postow, bo jestes mily jak malo kiedy, hehehe. Trzeba miec jakas pamiatke na forum, ze Robreg nie zawsze kurwami rzuca
Edit: jeszcze sie nie dobralem do komputera a juz mam ochote na wiecej. Z tego co pamietam to Grabowski za 800zl przeprogramowywal mape wtrysku, bo w GLI (nie wiem ktorym) byla tak skopana, ze wystarczyla modyfikacja samej elektroniki, zeby samochod zaczal lepiej chodzic i mniej palic. Tyle pieniedzy w zyciu nie zamierzam na moje padlo wydawac, ale chcialbym sprobowac cos z ta mapa... Jak jest EEPROM to teoretycznie powinna byc mozliwosc zrobienia tego przez zlacze, bez wyjmowania chipa. Orientuje sie ktos? Moze Ty, szlachetny i wielce dzis kulturalny Robregu?




[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2006-02-05 16:55:28 ]
  
 
Moze tym razem to ja zastapie Robrega, hehehe Widzisz Kaziu, moze on i zjadl wszystkie rozumy ale po pierwsze na zdrowie mu to wyszlo a po drugie dzieki temu nie zjada liter i nie robi beznadziejnych bledow ortograficznych. Moze jak Ty zjesz obiad, tez Ci sie poprawi pisownia Smacznego.
  
 
Gdyby Pan Kaziu przeczytał regulamin, wiedziałby gdzie jest wyszukiwarka, więc niech nie pisze mi, żem nadęty jak balon, tylko sam zacznie szanować forum na ktorym sie udziela! Gdyby Kaziu spotykał takich Panów jak on sam, najpierw piszących a potem czytających 20 sztuk miesięcznie, po trzecim miesiącu zacząłby gryźć.

Ambrosios, nie bawilem sie w chiptuning. Jedyne co potrafie, to co nieco wnioskować z programu diagnostycznego no i na podstawie schematu z internetu zrobiłem kabelek ktory działa, z czego ryj mnie sie cieszy.

Trzeba sie troche odchamić
 
 
Cytat:
2006-02-05 16:52:04, Ambrosios pisze:
Do pelnego wypasu brakuje tylko zlacza ALDL, ale moze gdzies w sklepie albo na szrocie znajde.


w sklepie moze, na szrocie nie bo potrzebujesz drugiej strony tego co jest we wiązce niestety... na allegro są ale cholernie drogie