Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-12-14 18:16:36 1)awaryjny z poloneza trzeba lekko przerobić lub zamienić kable we wtyczce od DF. Przełącznik awaryjny zamyka inne partie obwodu od tego z DF. Jak masz multimetr to sprawdz które styki zwiera wyłącznik polonezowski a które fiatowski i masz problem z głowy..
2) wiec się nie wtrącam... 3) podpinaj pod kolejne kable multimetr, i spawdz na którym kablu po włączeniu pozycyjnych pojawi się prąd. a po wyłączeniu zniknie Czarny to zazwyczaj masa (choć nie jest to reguła), nie wiem jak w poldkach chyba tez kabel masy ma z reguły biały kolor z czarnym paskiemjak w DF. Ale juz chyba nie musze mówić jak za pomocą multimetru sprawdzić który to masa... |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-14 20:14:22 dzieki le wogole mi nie pomogles z tym kierunkami poniewaz mam zalozony stary orginalny przelacznik i nie dziala prawa strona kierunkow (jak mam jezdzic - z reka za oknem ?)
z reszta chyba dam rade ale powiedzcie mi co moze byc nie tak z tymi kerunkami skoro jest orginalny przelacznik i kabli nie ruszalem. |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2005-12-14 20:23:55
1. Winny jest obluzowany jeden z przewodów we włączniku awaryjnych (jeden z czerwonych/różowych) 2. Musisz oba wpiąc w jedno miejsce bo każdy odpowiada za inna stronę kierunków... prosty test : podepnij różowy (bedzie działąć jedna strona) podepnij czerwony (bedzie działać druga strona) podepnij oba w jedno miejsce (działają wszystkie awaryjne)... 3. masz jakikolwiek tester ?? wystarczy taka lampka - jeden koniec podpinasz pod mase, a drugim sprawdzasz gdzie pojawia sie napiecie po przekreceniu stacyjki... (to CHYBA jest zielony, ale nie gwarantuje) auto stoi teraz dwa piętra niżej i do tego w ciemnościach więc wybacz ale nie będe leciał sprawdzac w praktyce... |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-14 21:14:12 Wiec tak wyciagam przycisk patrze a tu wszystkie przewody od awaryjnych podlaczone tak jak nalezy. Nie mam juz pomyslow ;-( |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-12-14 21:45:28 Parę pomysłów: zewrzyj na krótko przewody równolegle do styków przełącznika awaryjnych - może być w nim brak kontaktu, podłącz do przewodu idącego do prawych kierunków napięcie i sprawdź czy świecą, a jak nie świecą, sprawdź choć jedną żarówkę (może się spaliły głupim zbiegiem okoliczności). |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-14 23:24:18 BLAGAM nie pytajcie co bylo nie tak ale juz jest OK (powiem tylko tyle ze moj brat ma u mnie piwo ) .
Tylko martwi mnie jedna sprawa. Jak podlacze ten nowy podswietlany przelacznik do awaryjnych to dziala w trybie off i nie dziala w trybie on (cos tam z kabelkami czerwonymi to wiem) ale nie dzialaja tez kierunki (czy to wina tych czerwonych kabelkow nie wiem ) Aha i jeszcze jedno. W starym przycisku (takim z zarowka) jest 8 koncowek a w nowym 6 (patrzac od gory 1-2-1-2) wiem ze 2 ostatanie sa do diody a reszta? |
Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2005-12-15 00:12:52 A reszta dołącza lewą i prawą stronę kierunkowskazów razem do wyjścia przerywacza. |
LifeGuard Miłośnik FSO Fiat 125p Personal E ... Warszawa | 2005-12-15 01:09:13
przeczytałbyś uważnie co napisałem to byś mi ironicznie nie dziękował... kolega KR też podał metode na to |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-15 10:08:51
LifeGuard sorry za moje zachowanie ale bylem zalamany ze cos nie dziala choc dzialac powinno. Mam nadzieje, ze zrozumiesz i wybaczysz . Jutro bede dalej walczyl na spokojnie bo wiecej czasu bede mial. Zobaczymy co sie wykluje. |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-16 15:11:24 Wszystko dziala (no moze jeszcze poza awaryjnymi )
Dziekuje wsztstkim za pomoc, ale mam jeszcze jedno pytanie. Nie mam zadnych multimetrow itp, ale mam ta zaroweczke o ktorej wczesniej byla moza i chce sie pobawic z tymi awaryjnymi tylko jak?? Czy jak wezme koncowke wlacznika starego i polacze go z nowym wlacznikiem + nowa srodkowa czesc to bedzie dzialac, czy musze jeszcze przewodami cos mieszac. Sorry za ignorancje ale jakos nie za bardzo rozumiem o czym pisaliscie wczesniej. |
esp Miłośnik FSO Perełka 125p Skarzysko | 2005-12-18 22:34:31 No nareszcie dziala. Nie obylo sie jednak bez wkur*****a i innych epitetow ale dziala i to nawazniejsze. Z tym podlaczeniem wg KR to mialem troche problemow wiec sam cosik wykabionawalem i dziala ale przyznac musze ze takiego burdelu w kablach to dawno nie widzialem i chyba w wolnej chwili przerobie ta cala instalacje bo jak patrzylem na nia to gotowalo sie we mnie.
W kazdym badz razie zalaczam rysunek mojej przerobki instalacji awaryjnej do oceny (nie jakosci rysunku ma byc oceniana ) Dodam tylko ze zolty przewod (od zarowki przeprowadzilem do zegarow zeby pokazywal wlaczone awaryjne na desce ) |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2007-01-08 17:51:40 To ja sie podpinam pod temat. Czy wylaczniki ogrzewania tylnej szyby i tylnej wycieraczki roznia sie od siebie znaczaco ? Juz tlumacze co chodzi mi po glowie. Otoz chce sobie zamontowac podgrzewane lusterka ale nie chce sie podpinac pod ogrzewanie tylnej szyby i chce zastapic wylacznik seryjny ogrzewania tylnej szyby wylacznikiem tylnej wycieraczki. W dol , tak jak spryskiwacz byloby wlaczanie ogrzewania tylnej szyby , a do gory tak jak wycieraczka szyby byloby grzanie lusterek. czy daloby rade tak zrobic , czy te przelaczniki dzialaja inaczej niz mi sie wydaje ?? |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2007-01-08 17:57:38 A nie masz miejsca na osobny włącznik? |
Maurer Miłośnik FSO Polonez Caro 1,6 GLi ... Szczecin | 2007-01-08 18:09:15 Włącznik ogrzewania tylnej szyby u mnie - Caro'96 działa bardzo prosto - dwa styki na diodę u dołu i dwa do samego ogrzewania, o ile dobrze pamietam to dwa najwyższe styki po prawej stronie są zwierane ze sobą.
Co do włącznika tylnej wycieraczki, to chyba mamy inne - u mnie działa tylko "w dół" - najpierw zaskakuje i załącza się wycieraczka, potem jak się wcisnie głębiej to załącza się spryskiwacz, i ta pozycja "sprężynuje". Kiedyś kombinowałem ze zrobieniem startera z tego włącznika. Jeśli masz taki włącznik jak mój i będzie tak samo opisany, to na styki "H" i "D" powinien iść plus, na "I" pierwsza pozycja (standardowo wycieraczka) a na "L" pozycja druga (standardowo spryskiwacz). [ wiadomość edytowana przez: Maurer dnia 2007-01-08 18:12:54 ] |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2007-01-08 19:39:50
Miejsce oczywiscie mam, ale ja nie ide na latwizne Tak byloby fajnie , bez mieszania z ikonkami i wogole, ale nie wiem czy mi to wyjdzie. Czyli widze ze jest roznie z tymi wylacznikami , bede sie musial udac na szrot i zobaczyc co maja. A powiedzcie mi jeszcze czy to zwieranie tych dwoch pinow przy wlaczaniu ogrzewania to jest zwieranie plusa z plusem , minusa z minusem , czy poprostu zwieranie dwoch kabli dla automatu ? |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2007-01-08 20:07:33
Włączy. Ogólnie koncepcja nie jest zła, tylko po co komplikować sobie życie? |