Sonda lambda z Allegro ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Jak myślicie bedzie pasować do mojego essiego ta sonda :SONDA na ALLEGRO
  
 
NIe radze sie pakowac w ten interes!!!!!!
ale to tylko moja rada!!
  
 
Mam pytanie czy któraś sonda lambda będzie pasować do escorta 1,3 hcs '92 czyli jednopunktowym wtrysku http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=70587966 a, może ta
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=68851342 i jeszcze taka:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=70587966 Dodam że mam 4-ro przewodową ta którą wyjełem jest Boscha. Boschowską taką znalazłem:
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=70659119
Proszę o pomoc w tej sprawie bo w ogóle się na tym nie znam
na forum wyczytałem że ma mieć zakres pracy od 0,1V do 1V.
Może ktoś już wymieniał? Z góry wielkie dzięki
  
 
Czesc, jeśli ktos szuka sondy lambda do escorta to ja mam. Używana, sprawna pasuje napewno do 1,4 i 1,6. Jest wystawiona w dziale giełda.
  
 
a ja taka jak ta z allegro kupilem, ale sama bez rury prościutko ze szrotu i hula już 3 miesiac :]
  
 
Jesli chodzi o sondy - nie ma znaczenie, czy to Bosch, czy NTK . Najwazniejsze to ta sama ilosc przewodow o tych samych kolorach, zakres pracy (w Fordach 0-1 V) oraz gwint, ktory jest ustandaryzowany, czyli kazda 0-1V ma ten sam gwint (co innego z sondami rezystancyjnymi 0-5V)
  
 
Mam z allegro za 80 zł 4 przewodową i hula ponad rok. Jedyny problem może być z masą. W fordach jeden przewód sondy ( nie mylić z grzałką - dwa białe) jest połączony tylko w sondzie do masy. Jak nie ma takiego połączenia trzeba go dorobić np z kostki do bloku silnika bo napięcie na wyjściu sondy będzie od 4-5V zamiast od 0-1V.
  
 
Slyszalem o tym co piszesz paskud. Zastanawia mnie tylko dlaczego u mnie tak nie jest. Nie robilem zadnej dodatkowej masy, napiecia mam oki. Sprawdzalem miernikiem - mam przejscie pomiedzy klema - i szarym kabelkiem, czyli masa sondy. Dodatkowo sprawdzalem sonde - nie ma przejscia pomiedzy przewodem masowym a obudowa sondy. Dziwne to, no chyba, ze zle Cie zrozumialem


Jesli kupujesz uniwersalna sonde lambde, moze przydac sie opis kolorow kabelkow. Tutaj je podam:

dwa biale - obwod grzalki, nie ma znaczenia ktory bialy do ktorego bialego.

czarny - SYGNAL.

szary - MASA.

[ wiadomość edytowana przez: toradek dnia 2005-11-13 02:15:19 ]
  
 
Kiedyś elektryk powiedział mi że mam upaloną masę w kompie i stąd tak wariuje napięcie z sondy. Zaglądałem do kompa i nic upalonego tam nie było. Starą sondę rozbierałem i rzeczywiście jeden przewód był wprost połączony do masy. W kupionej tak nie było więc zrobiłem mostek. Autko jeździ 'OK i zbytnio problemów sobie nie szukam ale może różne roczniki mają różnie.
  
 
A ja nie wiem, czy mam walnięta sonde czy też nie. Gazownik chciał mi ustawić odpowiednią mieszankę aby nie tracił obrotów i wyszło mu ze sonda ( na komputerze ) nie daje oznak życia, a co za tym poszło nie mógł mi usatwic LPG. Teraz na gazie jak śmigam to na "luzie" spadają mi obroty ale jakoś nie gaśnie. Do 1.8 z 93 kombi to chyba 4 przewodowa?

[4-przewodowa]; moc
grzałki 12W; dolny potencjał: wolny,

Słyszałem natomiast że gazownicy pomijaja sondę co poniektórzy przy zakładaniu LPG , sam juz nie wiem
  
 
witam
gazownik mi powiedzial ze musze wymienic lambde bo mi nie dziala w pelnym zakresie, na forum troche poczytalem, na allegro poszukalem i prosze o potwierdzenie czy ktora kolwiek bedzie pasowala napewno i moge smialo kupowac ??

LAMBDA NR1

LAMBDA 2

LAMBDA 3

jakos najbardziej przemawia do mnie sonda nr1... dodam tylko ze mam escorta z 1997r 1.6 16 V zetec, prosze tylko o doradzenie

[ wiadomość edytowana przez: joker dnia 2005-12-12 22:38:15 ]

[ wiadomość edytowana przez: joker dnia 2005-12-12 22:39:00 ]
  
 
a skąd gazownik wie,ze ona jest skopana? sonde bada sie na kompie, gołym okiem chyba nie widać . moja tez niby do niczego, w warsztacie na Wojska Polskiego latem chcieli za nia 500 zyli z wymiana , a ja do dzisiaj jezdze na starej Na przegladzie sie udało, nie sprawdzali
, [ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2005-12-13 05:53:42 ]

[ wiadomość edytowana przez: Diabelek dnia 2005-12-13 05:54:32 ]
  
 
golym okiem rzeczywiscie nie widac ale po co do tego komp???
ehh

a 500 to mala przesada, za 80-150 kupisz uniwersalna plus zapewne mala przerobka kabelkow czykli max 200pln. Ja tez jezdze na zdechlej ale wkrotce planuje wymiane.
  
 
Cytat:
2005-12-13 07:23:47, BUGZ pisze:
golym okiem rzeczywiscie nie widac ale po co do tego komp??? ehh a 500 to mala przesada, za 80-150 kupisz uniwersalna plus zapewne mala przerobka kabelkow czykli max 200pln. Ja tez jezdze na zdechlej ale wkrotce planuje wymiane.


Skoro komp niepotrzebny, to jak sprawdzic, czy jeszcze żywa, czy juz martwa? serce pika ?
  
 
zalezy co uwazasz za "kompa" ale multimetrem mozesz tez sprawdzic co i jak dokladnie nie wiem bo sie na tym nie znam na tyle a swirowac ze wszystko wiem nie zamierzam

w kazdym razie taki gazownik mogl wlasnie w ten sposob stwierdzic zgon...
  
 
Siemka ja bym proponowal sonde nr 2 ewentualnie 1 sa wmiare male lepszy przeplyt spalin.
co do pomiaru to jest calkiem prosta sprawa zwyklym miernikiem .
biale to sa grzalki na nich powinno byc po 12V wazne sa szary i czarny tylko niewiem juz ktory sprawdz oba miernik przelącz tak jakbys mierzy napiecie stale standartowo w lewo chyba na 3pozycji jeden kabelek na mase drugi do lamdy do czrnego lub szarego (bo juz niepamietam ktory to syg.) powinno na mierniku oscylowac od ok 0.03V do 1V ciagle sie zmieniajac jezeli tak jest to spoko jezeli jednak np caly czas jest np . wtym dolnym zakresie to juz po sandzie pozdr.
  
 
o i kolega wytlumaczyl ladnie o co loto...mi i tak to za duzo nie mowi ale pewno tak jest
  
 
To juz chyba lepiej 1 - z pania NataliaFs mialem troszke przebojow z reklamacja sondy, tzn dlugo czekalem, ale sie doczekalem no i udalo sie zareklamowac
  
 
jak sprawdzić? : "Wpinamy sie voltomierzem (najlepiej analogowym) pomiedzy czarny (sygnal) a szary (masa sondy) przewod i obserwujemy napiecie. Powinno oscylowac pomiedzy 0.1V - 0.9V okolo raz na sekunde. Nie moze stac w miejscu.

Pozniej dodajemy gazu - powinno wejsc na 0,9V i sie utrzymac, po czym oscylowac.

Przy niesprawnej grzalce, badz uszkodzeniu obwodu grzalki - napiecie bedzie stale okolo 0,25V.

Oscylowac - znaczy zmieniac wskazania od jednej do drugiej wartosci"
  
 
Dzieki za zacytowanie mojej wypowiedzi

BTW, wszystko jest chyba w FAQ