1.6 GLI mulasty?? - Strona 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-09-22 22:43:37, Saghat pisze:
Kruca bomba, szejk czy jak?



Nieee, żona to córka Maharadży Pendżabu. Ale warunek był taki:nie zmieniam auta. Ona kocha i rozumie.
  
 
Cytat:
2005-09-22 22:52:09, Xenon pisze:
wczoraj miałem małą trase- zrobiłem 300km i srednie spalanie wyszło mi 6,5l/100km (oczywiście bez tej blaszki...) przy predkosci nie przekraczajacej 140km/h..... myśle że spalanie nie jest duże po usunięciu jej......



Wiem,że były posty odnośnie prędkości,ale mimo wszystko... 140??
Ja swojego w koleinach nie moge utrzymać przy 90!
  
 
Cytat:
2005-09-22 23:44:30, Tom_mek pisze:
(...) Ja swojego w koleinach nie moge utrzymać przy 90!


To oznacza, że czas na wizytę TUTAJ
  
 
Odpowiedz do szanownego Pana: Saghat
6,5l/100km BENZYNY!! na trasie Opoczno- Przemyśl, a Pan Tom_mek pewnie ma coś nie tak z układem kierowniczym albo zawieszeniem skoro przy takiej predkości nie może go utrzymac w koleinach, bo ja mojego utrzymuje nawet przy 160km/h- oczywiście nie jest tak latwo i nie ma mowy o nagłym hamowaniu w takich warunkach, ale daje rade.....
  
 
Cytat:
2005-09-23 09:24:36, Xenon pisze:
.... bo ja mojego utrzymuje nawet przy 160km/h- oczywiście nie jest tak latwo i nie ma mowy o nagłym hamowaniu w takich warunkach, ale daje rade.....



Popieram
  
 
Cytat:
2005-09-23 02:12:50, Grzech pisze:
To oznacza, że czas na wizytę TUTAJ



Dzięki Grzech, szukałem tego adresu od dłuższego czasu
  
 
zrobiłem co wyczytałem, a mianowicie unąłem blaszkę przy filtrze, następnie odblokowałem termostat i ustawiłem na zimne powietrze,
bo z niewiadomych mi przyczyn był zablokowany wkretem od dołu na tylko gorace powietrze,
a ja myslałem że termostat jest popsuty i zdjąłem kiedyś rurę od goracego powietrza

i ok, zabrałem się do testowania i jest tragedia,
na luzie mam obroty około 500 i gaśnie, nie miałem jeszcze czasu wyjechać nim na ulice tyle tylko co przed domem jak mu wcisnę to jedzie ale jak stanę to po chwili telepania gaśnie

panowie, co jest, coście mu zrobili swoimi radami???
  
 
Nic mu nie zrobilismy, to Ty masz cos niesprawnego w samochodzie. Przy sprawnym silniku i dobrej instalacji gazowej Z EMULATOREM nie potrzebujesz zadnej dodatkowej regulacji. Komputery silnika i instalacji gazowej poradza sobie, bo odczytuja dane z sondy lambda i czujnika powietrza, wiec dostosuja dawke i czas wtrysku benzyny badz ilosc wypuszczanego gazu do wiekszej ilosci chlodniejszego powietrza. U mnie tak sie stalo, spalanie zmalalo, poprawila sie elastycznosc w dolnym zakresie obrotow i moc w gornym. Jezeli masz takie problemy, to znaczy ze potrzebujesz wyregulowac gaz i przejrzec silnik, zwlaszcza czujniki i sonde.
  
 
Cytat:
2005-09-23 16:57:42, milu pisze:
zrobiłem co wyczytałem, a mianowicie unąłem blaszkę przy filtrze, następnie odblokowałem termostat i ustawiłem na zimne powietrze, bo z niewiadomych mi przyczyn był zablokowany wkretem od dołu na tylko gorace powietrze, a ja myslałem że termostat jest popsuty i zdjąłem kiedyś rurę od goracego powietrza i ok, zabrałem się do testowania i jest tragedia, na luzie mam obroty około 500 i gaśnie, nie miałem jeszcze czasu wyjechać nim na ulice tyle tylko co przed domem jak mu wcisnę to jedzie ale jak stanę to po chwili telepania gaśnie panowie, co jest, coście mu zrobili swoimi radami???



Trza teraz gazownie wyregulowac
  
 
Cytat:
2005-09-23 16:57:42, milu pisze:
panowie, co jest, coście mu zrobili swoimi radami???


Gówno! Czytaj do końca co należy zrobić, a jak tego nie potrafisz i w dodatku nie masz pojęcia co robisz to NIE PCHAJ ŁAP!
Ile Q...wa razy możan pisać że taka ingerencja w układ dolotowy MUSI się zakońćzyć regulacjainstalacji gazowej?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-09-23 17:06:10, Ambrosios pisze:
Przy sprawnym silniku i dobrej instalacji gazowej Z EMULATOREM nie potrzebujesz zadnej dodatkowej regulacji.


Wiesz do czego słuzy emulator i co on elumuje w ukł. II generacji? Napisz proszę. Bo zdaje sie mamy inne definicje.

PROSZE PRZECZYTAĆ UWAŻNIE:
Instalacja II generacji od I generacji różni się naprawde niewiele. Ma taki sam reduktor, mikser, podłączenie, zasadę działania. Jedyny bonus to silniczek krokowy sterowany kompem pracujacym w pętli zamkniętej. Powoduje on DOREGULOWANIE instalacji do obecnych warunków. Parametry instalacji muszą być tak dobrane aby po załozeniu zamiast krokowego zwykłej śruby takze mogła ona działać. Jednym z parametrów jest ustawienie wkrętu regulującego wychylenie membrany (to ta śrubka na reduktorze). Dlatego nie można liczyć na to że instalka sama się w pełni wyreguluje. Owszem - ustawi dawkę przy stałej prędkości obrotowej, ale przy zmianach (hamowanie, przyśpieszanie) silnik krokowy bedzie wariował. Te stany przejściowe mogą spowodować (SZCZEGÓLNIE) brak płynnosci w przyśpieszaniu oraz zwiększone zuycie paliwa.



-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
To co pisałem Xenonowi dotyczyło samochodu bez LPG. Wiecej można poczytać w podbobnym wątku. I jeśłi ktos posiada GLI z gazem to proponuję przenieść dyskusję tu.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Powinienem byl "z emulatorem i komputerem", ale reszta sie zgadza. W GLI mam instalacje Bedini, posiada ona oba komponenty. Mam mozliwosc gornego i dolnego ograniczenia wychylenia membrany, ale instalacja jest sterowana glownie odczytem z sondy lambda i czujnika powietrza, a odczyt jest dwukrotnie kalibrowany po kazdej wymianie reduktora. Nigdy nie mialem problemow z gasnieciem, niezaleznie od temperatury powietrza i sposobu jazdy, nawet przy zdjetej pokrywie filtra - wniosek - komputer dobrze sobie radzi ze zmiennym dawkowaniem gazu, spalanie tez mam male - max. 11 litrow / 100km przy ciezkiej nodze. Dopiero krancowe wykonczenie membrany owocuje typowymi objawami - gasnieciem i strzelaniem. Generalnie mysle ze chodzi nam o to samo, tylko roznimy sie w definicjach.

A oto troche inna definicja. Zrodlo: www.autowarsztat.net

"Gazowy Układ Zasilania II generacji paliwem LPG
Po odparowaniu (przejściu do fazy lotnej) gaz dostaje się poprzez regulator dawki gazu (attuator) do miksera. Sterowanie ilością podawanego gazu odbywa się za pomocą elektronicznego układu sterującego który decyduje o składzie mieszanki powietrzno-gazowej na podstawie odczytu oryginalnych czujników znajdujących się na silniku. Systemy te są stosowane w pojazdach wyposażonych w sondę Lambda i katalizator. W pojazdach tych nie wolno stosować systemów I generacji ponieważ grozi to uszkodzeniem katalizatora"


[ wiadomość edytowana przez: Ambrosios dnia 2005-09-23 19:12:10 ]
  
 
Cytat:
2005-09-23 18:44:49, OLO pisze:
Gówno! Czytaj do końca co należy zrobić, a jak tego nie potrafisz i w dodatku nie masz pojęcia co robisz to NIE PCHAJ ŁAP! Ile Q...wa razy możan pisać że taka ingerencja w układ dolotowy MUSI się zakońćzyć regulacjainstalacji gazowej?



kolega bardzo nerwowy

moje zdanie: "panowie, co jest, coście mu zrobili swoimi radami???" było raczej w formie żartu niż wyrzutu

regulacja regulacją, wiem że jest konieczna, ale w "moim" warsztacie czekać na to bedę musiał przynajmniej tydzień

zablokowałem na powrót wlot od zimnego powietrza i ciagnie zimne powietrze tak jak wcześniej czyli z boku, obroty na luzie znowu są na poziomie 1000rpm
zrobiłem nim około 20km i mam wrazenie że bez tej blaszki zeczywiście zrobił się żwawszy, ale to moze tylko wrazenie, w weekend mam do zrobienia kilkaset kilometrów to bedzie wszystko jasne, łacznie jak ta blaszka wpłyneła na spalanie


  
 
Cytat:
2005-09-23 02:12:50, Grzech pisze:
To oznacza, że czas na wizytę TUTAJ


Dzięki,ale trochę daleko...
  
 
Cytat:
2005-09-23 09:24:36, Xenon pisze:
Odpowiedz do szanownego Pana: Saghat 6,5l/100km BENZYNY!! na trasie Opoczno- Przemyśl, a Pan Tom_mek pewnie ma coś nie tak z układem kierowniczym albo zawieszeniem skoro przy takiej predkości nie może go utrzymac w koleinach, bo ja mojego utrzymuje nawet przy 160km/h- oczywiście nie jest tak latwo i nie ma mowy o nagłym hamowaniu w takich warunkach, ale daje rade.....



Albo mamy różne natężenie ruchu na drogach Panie Xenon i w związku z tym inne koleiny...
  
 
Cytat:
2005-09-19 17:22:54, robreg pisze:
ale zdecydowanie częściej musisz wymieniać (lub w ostateczności obracać) wkład filtru powietrza....



To racja. Po trzech dniach filtr powietrza mocno się odkształcił od temperatury, bo termostatu jednak nie ruszałem. Czyli już wiem po co ta blaszka się tam znalazła. Polska myśl techniczna jednym słowem. A my ją śmieliśmy poprawiać. Usmażymy się przez to w piekle
  
 
no więc uzyskałem kolejny przyrost mocy właśnie wrociłem z jazdy próbnej- założyłem filtr stożkowy AOMA- i jest zauważalny kolejny wzrost mocy, silnik ladnije wkreca sie na obroty i jest bardziej elastyczny
  
 
W sprawie dojeżdżania do świateł i obrotów silnika. Mi zamiast gasnąć od pędu powietrza wręcz długo spada do 1000, czesto 1100 meczy uszy. Czego to wina? Fiat125p a wlot od ciepłego jeszcze nie zaślepiony(termostat w piwnicy sie kurzy), dwa wloty mam
  
 
Sprawdzenei regulatora odśrodkowego w aparacie, regulacja gaźnika najpierw na benzynie potem na gazie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."