Żeby wam Corsy mniej gazu paliły proponuję kilka działań:
- samodzielna regulacja instalacji - zmniejszcie registrem ilość gazu podawanego na parownik (juz pół obrotu może dać róznice 2L a zmniesznie "kopa" będzie nieznaczne!) - jesli ktos sie tym poważnie zainteresuje, mogę podać instrukcję reegulacji instalacji Lovato sterowanej elektronicznie (co prawda na gaźnik, ale nie pwinne miec znaczenia, parownik ten sam)
- przestawcie lekko kąt wyprzedzeia zapłonu! LPG lubi mnieć lekko wyprzedzony zapłon na aparacie. (z normalnych 4-6 do około 10st.
- instalacja elektryczna musi być w idealnym stanie! jesli apararat zapłonowy jest przerywaczowy to ustawić trzeba przerwę odpowiednio, a najlepiej zmienic aparat na elektroniczny z modulem.
Kable lepiej częsciej zmieniać i świece tak samo - spadek mocy bywa znaczny, iskry uciekają, a wy przez to depczecie po gazie niemiłosiernie i stąd większe spalanie. No i też nie całe paliwo sie wtedy spala i wylatuje rurą. Dla opelka najlepsze świece to NGK V-Line2. Jednoelektrodowe - z lepszymi niż NGK sie nie spotkałem. Odradzam dla LPG swiece wieloelektrodowe.
- bardzo duże znaczenie dla ilości spalanego gazu ma to czy filtr powietrza jest czysty - brudny zatyka dolot i wytwarza sie podciśnienie w kolektorze które wysysa gaz.
- zbyt bogata mieszanka nie da większego kopa a też zwiększy spalanie. Wykręćcie świece i obejrzyjcie nalot na elektrodzach - czarny oznacza ze mieszanka jest za bogata, jasnoszary ze za uboga
I nie wierzę w żadne regulacje mieszanki wg wskazań CO - to sie poprawia juz po tym jak auto jeździ sensownie.
Nie ma też raczej znaczenie kwestia dziurawego tłumika, szczegolnie końcowego - to nie moze nic wpłynać.
Dla porównania przedstawiam moje parametry: kadett D, wyeksploatowany silnik 1.3S 75ps na gaźniku, instalacja Lovato. Benzyny po mieście pali 10-11L/100km, gazu jakies 12L ale trzeba powiedzieć sobie jasno - nogę to mam cięzką i spod każdych świateł startuje pierwszy. A kadett jest cięższy od Corsy no i silniczek 1.3 też ma znaczenie (szczególnie jak już jest troche osłabiony)
Na trasie pali mi 8/100 (lub 9/100 przy stalej prędkości 140-150km/h na autostradzie), skrzynia 4ka...
I tak za dużo