Amortyzatory - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2005-06-18 18:57:57, Nomad pisze:
Lechu mówisz jakbyś dawno przed dworcem w Gdańsku, albo do Nowego Portu nie jechał


wierz mi, ul. Prosta w centrum Wawy jest jeszcze gorsza! poza tym w gdańsku nigdzie nie widziałem takego "pofałdowanego" asfaltu przed skrzyżowaniami, jak na co drugim, stołecznym skrzyżowaniu. jazda po tym mieście to dla mnie i mojego auta makabra. z drugiej strony b.fajnie jeździ się w nocy po Wawie, kiedy można sobie wybierać dowolnie trasę przejazdu
  
 
Cytat:
2005-06-19 14:50:25, LifeGuard pisze:
gdzie kupujesz te gazowe amory? jak z ich trwałością w porównaniu z olejowymi?



Poza tym zastanawiam sie czy gazowe amorki nie dadzą za bardzo w kość zawieszeniu ? bo są twardsze...
  
 
w wałbrzychu mieli monroe reflex po 90 zł do atu.

w zasadzie to nie mieli, tylko mogli sprowadzić.



  
 
Cytat:
2005-06-19 14:50:25, LifeGuard pisze:
gdzie kupujesz te gazowe amory? jak z ich trwałością w porównaniu z olejowymi?


Kupuję w sklepie motoryzacyjnym obok siebie.
Trwałosć - jak narzie porównywalna. Nie wiem czy zrobiły juz 1000 km...

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2005-06-19 22:04:44, OLO pisze:
Kupuję w sklepie motoryzacyjnym obok siebie. Trwałosć - jak narzie porównywalna. Nie wiem czy zrobiły juz 1000 km...



A jak myślisz OLO czy do fiata się nadadzą?
  
 
sie nadadzą. Kiler w DFie miał polonezwskie

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
EDIT...





[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2005-07-06 07:50:13 ]
  
 
Kayaby 79pln x2 na przód plus Krosno olejowe x2 na tył (KYB nie ma) za 79pln - co sądzicie o tym zestawie?

Seryjne amorki mają 105kkm więc różnicę powinienem raczej poczuć
  
 
Cytat:
2005-07-11 11:45:40, t_kucyk pisze:
Kayaby 79pln x2 na przód plus Krosno olejowe x2 na tył (KYB nie ma) za 79pln - co sądzicie o tym zestawie? Seryjne amorki mają 105kkm więc różnicę powinienem raczej poczuć


KYB na tył są. Zwykłe i do Atu/+ też.
  
 
Cytat:
2005-07-11 11:45:40, t_kucyk pisze:
Kayaby 79pln x2 na przód plus Krosno olejowe x2 na tył (KYB nie ma) za 79pln - co sądzicie o tym zestawie? Seryjne amorki mają 105kkm więc różnicę powinienem raczej poczuć


Widzę Tomek, że oboje stoimy obecnie przed problemem wymiany amorków w aucie Ja za namową kolegi Ramzesa poważnie zastanawiam się nad amorkami od Trucka. Zawieszenie w Polonezie i tak jest strasznie miękkie, więc jakby zastosować twardsze amorki to właściwości trakcyjne powinny się zdecydowanie poprawić.

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2005-07-11 15:41:35, Maciek_938 pisze:
... więc jakby zastosować twardsze amorki...


to powypadają wszystkie plomby z zębów.
  
 
jako ze przesledzilem watek amorkowy jestem zdecydowany na wymiane amorow na twardsze..
potrzebuje waszych zdan aby sie uwierdzic lub rozmyslic
czy Delphi Duo-controle na przodzie w DF spelnia swoja role...
czy konstrukcja wytrzyma bardziej sztywne pokonywanie dziur
moze macie inne zdanie a moze cos zaproponujecie
pozdrawiam i dzieki
  
 
Cytat:
2005-07-11 15:41:35, Maciek_938 pisze:
Widzę Tomek, że oboje stoimy obecnie przed problemem wymiany amorków w aucie



Hej Maćku!

Nie chcę kombinować z amortyzatorami
Sądze, że seria KYB olejowa przód + Krosno olejowe tył da radę
Dostałem ofertę na KYB olejowe na tył, ale przesyłka wyszłaby dosyć drogo.

W moim Caro zawieszenie jest twardsze niż w Twojej przejściówce i wydaje mi się, że przywrócenie seryjnej twardości (obecne amortyzatory mają 105kkm przebiegu) będzie w sam raz
  
 
Cytat:
2005-07-11 15:44:12, leon pisze:
to powypadają wszystkie plomby z zębów.



Dokładnie

Aha, puszka filtra powietrza do Abimexa kosztuje jedyne 164pln z termostatem - cena zabójcza
  
 
Witam! Śledząc wątek zauważyłem, że uczestniczący w duskusji mają w tym temacie ogromną wiedzę. Mam pytanie. Czy produkowano seryjnie utwardzone i obniżone CARO? Jeździłem kilkoma Polonezami.(pisząc "jeździłem" mam na myśli użytkowanie na dystansie kilku tys. kilometrów). Wszystkie były "miękkie". Ten którym jeżdżę obecnie jest jak gokart. Na zimówkach jest trochę lepiej, na letnich dosłownie "gokart". Zawieszenie nie było przerabiane (jeżdże nim od nowego). Amortyzatory są jeszcze oryginalne (193 tys. km.) Na każdym badaniu technicznym słyszę, że są o.k. Co do obniżonego zawieszenia wnioskuję po teście różnych Polonezów przy wjeżdżaniu do garażu u mojego "staruszka", tylko ten czepia wydechem. Zaznaczam, że wydech nie "wisi". Jest maksymalnie blizko podwozia. Uffffff ale się rozpisałem, myślę że nikogo nie zanudziłem. Mam też nadzieję, że sprawa pasuje do tematu wątku.
  
 
Cytat:
2005-07-11 19:30:28, t_kucyk pisze:
Hej Maćku! Nie chcę kombinować z amortyzatorami Sądze, że seria KYB olejowa przód + Krosno olejowe tył da radę Dostałem ofertę na KYB olejowe na tył, ale przesyłka wyszłaby dosyć drogo. W moim Caro zawieszenie jest twardsze niż w Twojej przejściówce i wydaje mi się, że przywrócenie seryjnej twardości (obecne amortyzatory mają 105kkm przebiegu) będzie w sam raz


Pewnie, że dadzą radę i napewno poprawa właściwości trakcyjnych w porównaniu z obecnymi amorami będzie znaczna (tu i tak trzeba podkreślić niezaprzeczalny fakt, że akurat amorki w Polonezie trwałością przewyższają bardzo wiele zachodnich aut).

Fakt w Twoim Caro zawieszenie jest twardsze z dwóch powodów. Po pierwsze seryjnie miałeś już zastosowane amortyzatory o twardszej w stosunku do wcześniejszych modeli charakterystyce oraz masz już nowy grubszy typ sprężyn (czyt. twardsze). Do tego dochodzi szeroka zawiecha i ogólnie auto jest znacznie stabilniejsze w prowadzeniu. Jednakże wychodzę z takiego założenia, że zawieszenie w Polonezie i tak jest na tyle miękkie, że skoro można coś na to zaradzić niedrogim kosztem to warto to rozważyć. I tak dowiadywałem się dzisiaj i w Bydgoszczy w detalu amorki Delphi do Trucka kosztują 105,5zł. Oczywiście piszę tu o przednich amortyzatorach. Po wymianie podzielę się wrażeniami z jazdy.

ps. Lubię auta o twardych nastawach zawieszenia

Pozdrawiam
  
 
moj zestaw w polonezie sklada sie z nastepujacych elementow

przod:
skrocone o 1 zwoj sprezyny od trucka
amortyzatory delphi duo-control

tyl:
resory 3 piorowe robione na zamowienie
amortyzatory gazowe Monroe Gasmatic (oryginalnie przewidziane do fiata 132)

w polaczeniu z felgami 14 o szerokosci 5,5 cala daje to efekt:
w miescie troche twardo na dziurach
w trasie pieknie

polecam wszystkim to rozwiazanie
  
 
jezeli bym dal same duale czy nie bedzie sie gryzdz z standarowymi spezynkami?
ile kosztuja nowe sprezyny do pn a trucka??
  
 
spreżynki trucka chyba po 51zł
  
 
najtansze byly w kostisa w autoparts jak szukalem we wrzesniu zeszlego roku - chcieli chyba okolo 40 zlotych - zadzwonilem, zamowilem, zadzwonili ze juz sa, przyjechalem, zaplacilem i odebralem.