E-11: dlaczego mam niebieskie iskierki na przewodach WN?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Oddalem samochod do znajomego mechanika, ktory mial mi zrobic wymiane oleju, filtrow, plynow, swiec oraz przewodow WN. No i wszystko OK, ale po paru dniach samochod zaczal mi dziwnie szarpac jak byl zimny oraz mulil zamiast przyspieszac oraz obroty ma dziwnie niskie na biegu jalowym -ok 500-600, co wprawia dodatkowo maske w nieprzyjemne drganie.

No i poszukalem na forum - przyczyna jest niby oszukanie mnie przez kumpla, bo mowil ze przewody WN mi wymienil, ale dlaczego jak popsikalem je woda po ciemku to przechodza miedzy nimi niebieskie iskierki? Dziwne, bo zdawalo mi sie ze powinny przechodzic wewnatrz kabla a nie miedzy kablami albo miedzy kablem czy zeliwna czescia silnika jesli przewody WN sa zuzyte? Faktycznie przewody sa inne, ale moze nie nowe, wymiane robilem u niego w styczniu, czy to mozliwe ze mogly sie juz zuzyc, czy raczej zrobil mnie w ch.... A moze pomylil rodzaj kabli i dal mi nie od tego modelu?? Dodam ze juz wymienilem swiece na dwuelektordowe, bo mam silnik 4E-FE a mialem poprzednio tylko z jedna elektroda masy - (takie dal mi kumpel), ale okazalo sie ze to nie jest przyczyna szarpania na zimnym i mulenia.

Czy to jest normalne, ze jak sie popsika woda przewody WN to "elektryzuja" miedzy soba, czy po prostu musze je znowu zmienic - tym razem gdzie indziej, a nie u "zaufanego kumpla"??
Czy nigdy nie ma mozliwosci zeby pojawialy sie "niebieskie iskierki"?
Bardzo prosze o pomoc. Moze ktos sprawdzal u to niedawno u siebie? Z gory dziekuje.



[ wiadomość edytowana przez: zawiszowiec dnia 2006-06-05 23:52:57 ]
  
 
Cytat:
2006-06-05 23:48:10, zawiszowiec pisze:
Czy to jest normalne, ze jak sie popsika woda przewody WN to "elektryzuja" miedzy soba, czy po prostu musze je znowu zmienic - tym razem gdzie indziej, a nie u "zaufanego kumpla"?? Czy nigdy nie ma mozliwosci zeby pojawialy sie "niebieskie iskierki"? Bardzo prosze o pomoc. Moze ktos sprawdzal u to niedawno u siebie? Z gory dziekuje. [ wiadomość edytowana przez: zawiszowiec dnia 2006-06-05 23:52:57 ]



Iskierki nie moga sie pokazywac, swiadczy to o przebiciach. Kable do wymiany
  
 
Cytat:
2006-06-06 01:04:17, CzapCzap pisze:
Iskierki nie moga sie pokazywac, swiadczy to o przebiciach. Kable do wymiany


CzapCzap dobrze mówi ( dać Mu wódki ), Twoje kabelki WN są do wymiany.
pzdr
  
 
Cytat:
2006-06-05 23:48:10, zawiszowiec pisze:
czy raczej zrobil mnie w ch....



W ch...... cięcie, też zajęcie Kup sam przewody w sklepie, wymień i sprawdź, wtedy będziesz miał pewność Koszt w JC to:
139,- JC
220,- dżapońskie
Proponuję te japońskie, są duuuużo solidniejsze
  
 
No tak, latwo Wam - SPECOM powiedziec : wymien sam
Jestem zupelnym lajkonikiem w mechanice pojazdowej - z kopulek swiec potrafie je zdjac bo wymienilem swiece, ale jak odlacza sie je z drugiej strony - jest jakis wiekszy problem czy odlacza sie je w prosty sposob - nie ma zadnych "zasadzek" ??
poza tym na ile czasu powinny starczyk takie japonskie kabelki??
  
 
Cytat:
2006-06-06 10:11:58, zawiszowiec pisze:
poza tym na ile czasu powinny starczyk takie japonskie kabelki??



dokładnie nie wiem ale myślę, że na pięć sezonów spokojnie
  
 
Moja carina juz 12 lat jezdzi na fabrycznych dzaponskich i nie ma przebic