Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-03-21 12:15:33
i zimowe i letnie 185/70 R13 |
bandzior Miłośnik FSO FSO Polonez Będzin | 2003-03-21 12:18:39 Znów się muszę z Tobą zgodzić BENY bo ja jak jadę po dziurach też kierownica sama skręca w lewo - autopilot
A jak skręcam w lewo to jakbym miał wspomaganie. I co to??? Pozdrowionka |
GRZALA Miłośnik FSO sej, volvo 850, CIECHANÓW | 2003-03-21 12:21:15 Posprawdzaj połączenia wachaczy (tuleje gumowo metalowe) może też przyszedł czas na wymianę któregoś ze sworzni zwrotnicy - jedz na szarpaki i zobacz czy coś się nie wybiło, jest jeszcze taka ewentualność że wcześniej miałeś zbieżność skopaną scieło troszkę opony wymieniłeś na zimowe wyregulowałeś zbieżność zmieniłeś na letnie i teraz jest nie tak i to musi się ułożyć. |
bandzior Miłośnik FSO FSO Polonez Będzin | 2003-03-21 12:21:48
to tak jak ja a tez problem zaczął się po zmianie opon |
Yannick FSO 125p Wrocław | 2003-03-21 13:59:40 a czy ściąga cie w czasie gwałtonego hamowania i czy może samo obraca wtedy kierownicą ? Bo ja miałem tak w fiacie i po kilku dniach wyrwał mi się drążek reakcyjny wraz z mocowaniem |
Voy Miłośnik FSO Poldżons Constarownia/Sunderland | 2003-03-21 16:34:08 Mnie jak zaczynalo sciagac to niestety po dokladnych ogledzinach stwierdzono ze jest pekniecie na belce przedniej... a pozniej to juz podluznice mi sie posypaly... Posprawdzaj czy nie ma na belce rys oznaczajacych ze moze sie dziac cos zlego i sprawdz czy kolka na podluznicy nie zmienily sie w elipsy |
erpes PN ATU KRAKOW | 2003-03-21 17:04:51 Ale zaraz, piszesz ze w jedna strone lepiej Ci sie skreca, , mnie to wyglada na kat wyprzedzenia zwrotnicy, w koncu to wlasnie od tego parametru zalezy kat skretu kola na zakrecie.... |
bandzior Miłośnik FSO FSO Polonez Będzin | 2003-03-22 08:31:10 Ja byłem wczoraj na szarpakach a stacji diagnostycznej i facet powiedział że wszystko jest ok. nie ma żadnego luzu ani nic, podobno jest jeszcze jedna ewentualność - kolumna kierownicza. Czy ktoś wie czy to możliwe?????? Tracę dłowę a przy hamowanou też żciąga a w zasadzie to kierownica sama skręca w lewo (przy hamowaniu i gdy nie hamuję też). Dodam tylko że amorki i hamule są sprawdzone na stacji i dlaej nic???????? |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-03-22 12:11:59 No to ogłaszam wszem i wobec, że po zamianie kół osiami (Passio na tył a stare D-124 na przód) "usterka" przestała występować. No ale teraz jest zagadka, dlaczego tak się działo. Co z tym zrobić? Może najprościej sprzedać Passio i kupić jakieś inne Navigatory... |
Wyrwizab (M) x | 2003-03-22 12:24:39 No chyba jasne - cos z kolami - wywazenie/bicie osiowe/deformacja opony. |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-03-22 13:34:29
no właśnie, że nie i to w tym wszystkim jest najciekawsze, bo koła są ok. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-03-22 19:16:26 Ja tam obstawiam heble.
Mój sposób na sprawdzenie: Trzeba znaleźć idealnie gładki kawałek drogi. Z początków jeźdzenia samochodem wiemy co sie dzieje gdy w ostatniej fazie hamowania nie odpuscimy hebla? Szarpnięcie w tył, wgniecenie w fotel. Otóż przy trzymającym zacisku też sie czuje coś takiego. Należy przyhamować na tyle aby samochód sie wolniutko toczył i poczekać az sie sam zatrzyma. Jeśli w momencie zatrzymania odczujemy delikatne wgniecenie w oparcie to znaczy że hebel nie odpuszcza. Można dla potwierdzenia pojechać na rolki. Przy robieniu hebli nie wystarczy np założyć nowe klocki. Trzeba je spiłować na krawędziach współpracujących z jarzmem a z samego jarzma zeskrobać rdzę - skrobakiem - bo sama szczotka dr. to za mało. P.S. Ja ten teścik wykonuję praktycznie przy każdym zatrzymywaniu sie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
GDA Miłośnik FSO 3city | 2003-03-22 19:23:27
I koniecznie założyć "sprężynki" odbijające klocki |
GRZALA Miłośnik FSO sej, volvo 850, CIECHANÓW | 2003-03-24 10:37:10 A ja myślę że to to co wcześniej pisałem opony z tyłu zużywają się równo bo są na moście a przód prawdopodognie przez zimę się "trochę" przestawił oponki się przycięły do ustawień zawieszenia i nic nie było czuć, zmieniłeś oponki na letnie a one były przycięte do starego "zawieszenia" i może być czuć sciąganie. Podejrzewam że gdybyś pojeżdził na Passio jeszcze trochę to by się przydarły i było by OK. Mam nadzieję że wiadomo o co mi chodzi.
Pozdrawiam |
BENY Miłośnik FSO Ciechanów | 2003-03-24 10:49:36
wiem wiem, ale mi na pewno nie chodzi o "przydzieranie" opon, tylko o bezproblemową jazdę moim samochodem |