Ciśnienie w cylindrach - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jak na mój gust to jeśli nie było próby olejowej to niewiele można powiedzieć, bo ważne jest nie to jakie tam masz ciśnienie tylko jaki jest wzrost ciśnienia w próbie olejowej. Chodzi o to żeby po wlaniu oleju ciśnienie mocno nie podskoczyło (mocno czytaj np. 2atm)
  
 
Czyli co? Jechac jeszcze raz i porzadnie zrobic na cieplym silniku obie proby? Bo sam juz nie wiem co robic :/ Ale i tak przy takim cisnieniu to bez remontu sie nie obejdzie. A remont kolo 1tys zl bedzie kosztowac, wiec odpada. Albo zajezdzic i inny silnik wstawic, albo samochod do zyda pojdzie zaraz i bedzie po problemie .
  
 
Cytat:
A druga sprawa to taka ze nie bylo robionej proby olejowej. Ale jesli nie slychac zaworow to chyba i tak by nic nie dala? z gory dziekuje, pozdrawiam PS: 1300, przejechane ok 170tys, raczej bez remontu.


Proba olejowa, to na własnym doświadczeniu wiem, ze tez nic nie mówi. Mi po wlaniu oleju ciśnienie sie wyrównało, a winne były zawory. Zawory słychać ,jak mająza duży luz. Gdy zawory są nieszczelne to nic nie słychać. Sprawdx ,czy auto bierze olej. Jeśli nie, to rób głowicę (koszt ok 100 zł) i ciesz sie jazdą.
  
 
Oleju nie bierze prawie w ogole (bo 1l na ok 10tys to chyba nie jest duzo?). Czyli jak cos to moze to byc tylko glowica? Ale skad mam wiedziec, ze to tylko to, ze nic innego?
pozdrawiam
  
 
Przebieg masz spory ale jeszcze nie super wielki i jeśli oleju nie bierze to znaczy ,ze cylindry są OK. Natomiast zaworki w głowicy lubią się wypalać i tam szukałbym przyczyny nierównego sprężania. Możesz oczywiście przeprowadzic próbę olejową ,ale jak już mówiłem, u mnie nic ona nie wskazała. Widocznie olej uszczelnia też zaworki
  
 
Nie no jak bierze 1l na 10tys to jeszcze nie jest tragedia
Ja z tą próbą olejową bym się nie zgodził, że nic nie daje. No bo tak jak pisałem, jeśli podskoczy ciśnienie dużo na danym cylindrze po wlaniu oleju, to wiadomo, że coś złego z pierścieniami/cylindrami. A jeśli podskoczy tylko troszke (bo zawsze podskoczy choćby nie wiem co) i nadal jest te 7atm to rzeczywiście problem pewnie leży gdzie indziej.
Proponuje tak: Zrób tą próbę olejową. Napisz jak bez oleju a jak z olejem, no i coś będzie wiadomo. Tak czy siak próba olejowa MUSI być przed rozkręcaniem tego wszystkiego
  
 
Odgrzeję kotleta. Jakie powinno być ciśnienie sprężania w silniku Nivy 1.7. Stopień sprężania to 9.3:1 a ciśnienie?
  
 
13
  
 
Niva 1.7 mpi
Zamknięta przepustnica - po 10atm
Otwarta przepustnica - po 12atm
5ml oleju w cylindrze - po 15 atm

To chyba dobrze, co?
  
 
Sam odpowiedziałeś na swoje pytanie. Jeżeli po dodaniu oleju ciśnienie rośnie, to oznacza zużyte pierścienie.
  
 
Dobrze jest
  
 
Cytat:
2016-05-15 22:49:16, fragles94 pisze:
Dobrze jest

Nie znam się, ale się mądruję.



Niva mpi, to nie twoja 06, wiec nie pisz czegoś, czego nie wiesz.
  
 
Ej, Szoko bo już nie wiem sam czy jest dobrze czy padaka.


[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2016-05-17 06:49:44 ]
  
 
Tragedii nie ma. Ale jak będziesz miał możliwość, pomysł o wymianie pierścieni. Silnik widzę, że trochę się poci, to też wskazuje na uciekanie kompresji.