Toyota Carina E 2.0TD - Ogrzewanie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!

Mam kolejne pytanko.
Jest teraz zima i troszkę temperatury nie te co latem

W mojej Carince ciepłe powietrze z dmuchawy pojawia się dopiero po około 20 minutach! Czy to normalne? Przełącznik ciepłego powietrza ustawiony jest na maxa.

Jest coś zepsute? Można to naprawić? Czy w Waszych Carinkach jest tak samo?

Pozdrawiam!

Marcin
przeniesione na techniczne

[ wiadomość edytowana przez: Yaryś dnia 2005-11-20 18:21:18 ]
  
 
Witaj!

U mnie jest tak samo. To znaczy jak silnik sie nagrzeje to jest OKI. A jak jest zimny i włącze cieple powietrze to nadrabia to dodatkowymi obrotami. Troche trzeba przejechać aby się rozgrzał. Czasami tez może się wychodzić w czasie jazdy, ale tak to juz chyba jest)
  
 
Sprawdź termostat...

Tak myślę...
  
 
A gdzie mogę znaleźć termostat w Carinie? Masz jakieś zdjęcie? Jak to w ogóle wygląda?
U mnie też, jak samochód jest zimny to sam podbija obroty do 1200 - później spada do normy, 1000.

Czyli to termostat?
  
 
Witam

Taka natura diesli, że długo się rozgrzewają, ale moze warto sprawdzić termostat. Znajduje się on pod pompą wtryskową. Nakieruje Cię dolny wąż chłodnicy.

Wszyscy (w dieslach) macie jałowe obroty = 1000 ?

Pozdrawiam
  
 
Dlaczego 1000?ja normalnie mam 900Na zimnym mitrchę skacze :
po odpaleniu 700-800 , po chwili 1100 a następnie 900 i trzyma
Pozdrawiam
ps w VW 2.5 tdi trzyma równo 900 i ani drgnie
  
 
Ja też mam 900 ale telepie i wciąż szukam przyczyny, dlatego pytam...

Pozdrawiam
  
 
A jak podkręcisz ciut wyżej przestaje ?
  
 
mfrydel ja miałem tak że nagrzewnica była zapchana i prawie nic nie grzała, teraz to ogniem zieje
  
 
Cytat:
2005-11-20 22:14:26, chuck pisze:
A jak podkręcisz ciut wyżej przestaje ?



Ja wiem czy ciut... Tak na 1100 jest zupełny brak drgań. Masz jakiś pomysł
Bawilem się kątem wtrysku, zawory ustawione.. wymienilem dolne poduszki.. nic. Kierownica lata jak szalona na jałowych i wogóle drgania na całej budzie są

Pozdrawiam
  
 
to zostały jeszcze wtryski do sprawdzenia i ostatecznie pompa;ja zmieniłem końcówki wtrysków i poduszkę z przodu i jest luksus od 900 w górę .Poniżej 900 to faktycznie tragedia.
  
 
Wiecie co pomogło????!!!!

Uzupełnienie płynu chłodzącego w chłodnicy!
Prawdopodobnie latem, gdy wentylator był ustawiony na "zimno", płyn nie doszedł do nagrzewnicy (miałem naprawianą chłodnicę i wymieniany płyn).
Teraz chłodnica "łyknęła" dodatkowe 1,5 litra i teraz grzeje już po 2-3 minutach!!! Sahara!!!

Ale dzięki za pomoc!!!
  
 
Cytat:
2005-11-23 10:14:02, mfrydel pisze:
Teraz chłodnica "łyknęła" dodatkowe 1,5 litra i teraz grzeje już po 2-3 minutach!!! Sahara!!!




To nieźle go wkręcasz na oborty jak jest zimny
Uważaj bo nasze głowice lubią sobie pęknąć w takich warunkach...

Pozdrawiam