Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Hrumak Miłośnik FSO Polonez C+ 2.0 DOHC ... Łódź | 2006-12-01 20:40:00 Kusicie coraz bardziej tymi opowiadaniami |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-07-15 19:34:27 Czy ktos oprocz Olka testowal Blosa w Roverze 1.4 - musze zagazowac swoj nowy nabytek (mam kompletny gaz z Panewkowozu - GLE) i nie wiem czy dokupic elektronike czy blosa - koszty podobne. Prosze o konkretne i rzeczowe odpowiedzi . |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2007-07-17 10:58:32
Jaki ja zakochany jestem Bolim. Najlepiej pożycz od kogoś blosa i potestuj. Np 3litr miał w nubie. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2007-07-18 00:56:39 W czasie przeszlym? |
OLI_F50 Miłośnik FSO F50 Polonez Środa Wlkp./ Konin | 2007-09-11 23:58:03 OLO, jak takie coś jak BLOS sprawuje się właśnie w Poldku z silnikiem Rovera? Oglądałem coś takiego na allegro i prawdę mówiąc też jest zwężenie średnicy przepływu, choć nie takie duże jak w mikserze palnikowym... Jak to właściwie działa, czy elektronika musi być odłączona, tzn. nie musi być już stosowany silnik krokowy gazu? Jakie są kożyści z zamontowania czegoś takiego....? |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2008-01-24 01:04:35 Do tej pory nikt inny nie testowal blosa w 1.4?
Obecnie auto spala mi ponad 15 litrow gazu (I gen., gaz ustawiony bogato dla wysokich obrotow) i musze cos z tym zrobic. Pozostaje albo sekwencja albo wlasnie blos. Czy wiadomo cos o dostepnosci wersji do mniejszych silnikow, lub samych wymiennych "gwizdkow". |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-01-25 08:44:00 Wiesz - ja mogłem mieć coś nie tak z reduktorem.
Gwizdki - praktycznie niedostępne. Można rozpiłować samemu. Ale wtedy nie ma powrotu. GT z PTKu chyba ma BLOSa w 1.4 Bolim - masz woltomierz? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
BolimA Miłośnik FSO PF '81 / E34 '90 Warszawa - Wola | 2008-01-25 13:28:47 Taki z marketu za 15zl... ale baterie musze wymienic |
Polon2000DOHC fso polonez katowice | 2008-11-14 21:22:38 Co do blosa jest to dobre rozwiazanie.
Ale ja chciałem sie zapytac jak sie jezdzi na kolektorze wydechowym gsi Blos bardzo dobry jest bo ja tez zamontowałem i rozwiazały mi sie wszystkie problemy.... |
jar128 Gdańsk | 2008-11-27 12:45:53 witam
jestem posiadaczem poldrovera i zakupiłem do niego blosa , jednak widze że zamontowanie nie będzie takie proste . z tego co wyczytałem blos (najlepiej) montuje się pomiędzy silnikiem krokowym, a przepustnicą . W roverowskim silniku silnik krokowy i przepustnica to całość (czy drugi działający silnik krokowy z otwartą prepustnicą umieszczony przeb blosem coś by poprawił ?) czy ma ktoś zdjęcia blosa w polonezie z roverem , lub rovera k16 z blosem ? pozdrawiam dzięki |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2008-11-27 13:17:17
Przeanalizuj dzialanie krokowca w tym silniku. Nie steruje on kanalem obejsciowym , jak w niektorych wtryskach , a jedynie uchyleniem przepustnicy na wolnych obrotach. Tak wiec nie ma co kombinowac , tylko zakladac blosa tuz przed przepustnica. |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-11-27 14:33:33 Najlepiej zamontowć go przed przepustnicą. Ale do tego raczej tylko stożek bo seryjna puszka nie zmieści sie w nadwoziu ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
jar128 Gdańsk | 2008-11-27 16:03:54 zgadza się z tym krokowcem (coś musiało mi się porąbać z przepływomierzem)
TEKST DOTYCZĄCY MONTAŻU BLOSA BLOS montujemy jak najbliżej przepustnicy na przewodzie doprowadzającym powietrze do przepustnicy w taki sposób by strzałki na jego korpusie skierowane były w stronę przepustnicy. Przed zamontowaniem należy zadbać o to by silnik krokowy zasysał powietrze już wzbogacone o gaz czyli gotową mieszankę - w innym wypadku będzie niemożliwe ustawienie wolnych obrotów bo będzie próbował pracować na samym powietrzu. Realizujemy to w podobny sposób jak w przypadku tradycyjnego miksera. Wlot przewodu od silniczka krokowego przekładamy z fabrycznego miejsca jakim jest plastikowy przewód powietrzny w nowoutworzony otwór już za BLOSem. Producent przygotował juz miejsce na taki przewód w BLOSie jednak wymaga to ingerencji w niego poprzez nawiercanie i gwintowanie otworu. Podobny rezultat uzyskujemy tworząc otwór w kolanku gumowym tuż za BLOSem i montując na nim kolanko żeliwne do którego podłączamy przedłużonego węża od silniczka krokowego. Należy zadbać o to by było to stabilnie zamocowane i nie powodowało rozszczelnień układu dolotowego. Po zamontowaniu uzyskujemy taką kolejność elementów: -przepustnica -kolanko gumowe -BLOS -gumowa przejściówka łącząca BLOS z przewodem powietrznym (dostępna w placówkach BRC) -skrócony plastikowy przewód powietrzny (dwuczęściowy) -przepływomierz niby wszystko ładnie pięknie ale z k16 ? |
OLO Miłośnik FSO 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2008-11-28 08:34:01
Zacytować jeszcze raz? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
jar128 Gdańsk | 2008-11-28 20:34:15 rozwine temat
gumka jakiej użyłem po rozcięciu gumki po zamontowaniu wąż doprowadzający gaz został wykożystany z zapasowego wężyka układu chłodzenia z poldrowera (pasował jak ciasne majtki -tymczasowo) PO ROZGRZANIU SILNIKA (zalecanych przez instrukcje ustawieniach) PRZEŁĄCZENIU NA GAZ UKŁAD ZADZIAŁAŁ |
jar128 Gdańsk | 2008-11-28 22:11:54 WRAŻENIA Z JAZDY
poruwnywalne z tymi gdy wyczyściłem wtryskiwacze z mułu (sprężarką podłańczając wtryskiwacz pod napięcie) -na 2-ce bez problemu osiągnołem obroty żędu 5000 -na 3-ce ok 4500 silnik chętnie wkręcał się na obroty i miał ochote wkręcać się dalej. -przy ruszaniu czułem że całkiem dobrze ciągnie od dołu (podobnie do jazdy na bęzynie z czystymi wtryskiwaczami) test ograniczyłem do minimum 1,2, i 3. bez większych prędkości i obrotów (musze wymienić przednie klocki i zlecić dokładną regulacje analizatorem spalin) ogulnie BLOS pasuje do POLDROVERA ,a piersze wrażenia z jazdy są POZYTYWNE |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2008-11-28 22:32:43
Pierwsze wrażenie negatywne. |
marcij Miłośnik FSO Polonez 1.4 GLI Tarnow | 2008-11-29 18:15:34
Co dokladnie masz na mysli ,bo nie rozumiem ? Ze niby z mikserem nie osiagales ? Widze ze ktos ma jeszcze bardziej niechlujnie poprowadzone kable od gazowni niz ja ;P Juz o roku sie zbieram za uporzadkowanie tego , ael jakos mi schodzi. |