BLOS system w Polonezie - Strona 8

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Co do gwizdków do BLOS-a - kicha ! na razie zero dostepnosci. Ale szukamy
Pierwsze tankowanie !

Kurwa.. wiedziałem ze tak bedzie..

15,5 litra na 100 km
ale butowaniem ciezko o nazwac to było katowanie
non stop ryk dolotu i pełne obroty.
Od dzis rozpoczynam kolejną faze testów. Nie przekraczam 4 tys obr i jezdze spokojnie znaczy płynnie
Sie zobaczy hehehe..
  
 
Cytat:
2006-09-11 18:37:54, Ramzes_II pisze:
Co do gwizdków do BLOS-a - kicha ! na razie zero dostepnosci. Ale szukamy Pierwsze tankowanie ! Kurwa.. wiedziałem ze tak bedzie.. 15,5 litra na 100 km ale butowaniem ciezko o nazwac to było katowanie non stop ryk dolotu i pełne obroty. Od dzis rozpoczynam kolejną faze testów. Nie przekraczam 4 tys obr i jezdze spokojnie znaczy płynnie Sie zobaczy hehehe..


Kolejne testy.
jazda miejska, krótkie odcinki, czeste zatrzymywania, dojazdy do pracy po 1,5 km, bez przeciągania obrotów - 12,5 litra/100 km.
Wynik.. normalny powiedziec mozna.
Teraz została trasa....
  
 
Kusicie coraz bardziej tymi opowiadaniami
  
 
Czy ktos oprocz Olka testowal Blosa w Roverze 1.4 - musze zagazowac swoj nowy nabytek (mam kompletny gaz z Panewkowozu - GLE) i nie wiem czy dokupic elektronike czy blosa - koszty podobne. Prosze o konkretne i rzeczowe odpowiedzi .
  
 
Cytat:
2006-09-04 19:37:51, OLO pisze:
Daj wyjść z pracy! Musisz poczekać. Wole żonę przytulić niż gazownie regulować.!


Jaki ja zakochany jestem
Bolim. Najlepiej pożycz od kogoś blosa i potestuj. Np 3litr miał w nubie.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
W czasie przeszlym?
  
 
OLO, jak takie coś jak BLOS sprawuje się właśnie w Poldku z silnikiem Rovera? Oglądałem coś takiego na allegro i prawdę mówiąc też jest zwężenie średnicy przepływu, choć nie takie duże jak w mikserze palnikowym... Jak to właściwie działa, czy elektronika musi być odłączona, tzn. nie musi być już stosowany silnik krokowy gazu? Jakie są kożyści z zamontowania czegoś takiego....?
  
 
Do tej pory nikt inny nie testowal blosa w 1.4?
Obecnie auto spala mi ponad 15 litrow gazu (I gen., gaz ustawiony bogato dla wysokich obrotow) i musze cos z tym zrobic.
Pozostaje albo sekwencja albo wlasnie blos.
Czy wiadomo cos o dostepnosci wersji do mniejszych silnikow, lub samych wymiennych "gwizdkow".
  
 
Wiesz - ja mogłem mieć coś nie tak z reduktorem.
Gwizdki - praktycznie niedostępne. Można rozpiłować samemu. Ale wtedy nie ma powrotu.
GT z PTKu chyba ma BLOSa w 1.4

Bolim - masz woltomierz?



-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Taki z marketu za 15zl... ale baterie musze wymienic
  
 
Co do blosa jest to dobre rozwiazanie.

Ale ja chciałem sie zapytac jak sie jezdzi na kolektorze wydechowym gsi jak planuje kupic i zamontowac po zmodefikowaniu??????????

Blos bardzo dobry jest bo ja tez zamontowałem i rozwiazały mi sie wszystkie problemy....
  
 
witam
jestem posiadaczem poldrovera i zakupiłem do niego blosa , jednak widze że zamontowanie nie będzie takie proste .

z tego co wyczytałem blos (najlepiej) montuje się pomiędzy silnikiem krokowym, a przepustnicą . W roverowskim silniku silnik krokowy i przepustnica to całość (czy drugi działający silnik krokowy z otwartą prepustnicą umieszczony przeb blosem coś by poprawił ?)

czy ma ktoś zdjęcia blosa w polonezie z roverem , lub rovera k16 z blosem ?

pozdrawiam dzięki
  
 
Cytat:
2008-11-27 12:45:53, jar128 pisze:
...... (czy drugi działający silnik krokowy z otwartą prepustnicą umieszczony przeb blosem coś by poprawił ?) .....



Przeanalizuj dzialanie krokowca w tym silniku. Nie steruje on kanalem obejsciowym , jak w niektorych wtryskach , a jedynie uchyleniem przepustnicy na wolnych obrotach. Tak wiec nie ma co kombinowac , tylko zakladac blosa tuz przed przepustnica.
  
 
Najlepiej zamontowć go przed przepustnicą. Ale do tego raczej tylko stożek bo seryjna puszka nie zmieści sie w nadwoziu

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
zgadza się z tym krokowcem (coś musiało mi się porąbać z przepływomierzem)

TEKST DOTYCZĄCY MONTAŻU BLOSA
BLOS montujemy jak najbliżej przepustnicy na przewodzie doprowadzającym powietrze do przepustnicy w taki sposób by strzałki na jego korpusie skierowane były w stronę przepustnicy.
Przed zamontowaniem należy zadbać o to by silnik krokowy zasysał powietrze już wzbogacone o gaz czyli gotową mieszankę - w innym wypadku będzie niemożliwe ustawienie wolnych obrotów bo będzie próbował pracować na samym powietrzu. Realizujemy to w podobny sposób jak w przypadku tradycyjnego miksera. Wlot przewodu od silniczka krokowego przekładamy z fabrycznego miejsca jakim jest plastikowy przewód powietrzny w nowoutworzony otwór już za BLOSem. Producent przygotował juz miejsce na taki przewód w BLOSie jednak wymaga to ingerencji w niego poprzez nawiercanie i gwintowanie otworu. Podobny rezultat uzyskujemy tworząc otwór w kolanku gumowym tuż za BLOSem i montując na nim kolanko żeliwne do którego podłączamy przedłużonego węża od silniczka krokowego. Należy zadbać o to by było to stabilnie zamocowane i nie powodowało rozszczelnień układu dolotowego.

Po zamontowaniu uzyskujemy taką kolejność elementów:
-przepustnica
-kolanko gumowe
-BLOS
-gumowa przejściówka łącząca BLOS z przewodem powietrznym (dostępna w placówkach BRC)
-skrócony plastikowy przewód powietrzny (dwuczęściowy)
-przepływomierz

niby wszystko ładnie pięknie ale z k16 ?
  
 
Cytat:
2008-11-27 14:33:33, OLO pisze:
Najlepiej zamontowć go przed przepustnicą. Ale do tego raczej tylko stożek bo seryjna puszka nie zmieści sie w nadwoziu


Zacytować jeszcze raz?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
rozwine temat

gumka jakiej użyłem



po rozcięciu gumki




po zamontowaniu




wąż doprowadzający gaz został wykożystany z zapasowego wężyka układu chłodzenia z poldrowera (pasował jak ciasne majtki -tymczasowo)




PO ROZGRZANIU SILNIKA (zalecanych przez instrukcje ustawieniach) PRZEŁĄCZENIU NA GAZ UKŁAD ZADZIAŁAŁ
  
 
WRAŻENIA Z JAZDY

poruwnywalne z tymi gdy wyczyściłem wtryskiwacze z mułu (sprężarką podłańczając wtryskiwacz pod napięcie)
-na 2-ce bez problemu osiągnołem obroty żędu 5000
-na 3-ce ok 4500
silnik chętnie wkręcał się na obroty i miał ochote wkręcać się dalej.
-przy ruszaniu czułem że całkiem dobrze ciągnie od dołu
(podobnie do jazdy na bęzynie z czystymi wtryskiwaczami)

test ograniczyłem do minimum 1,2, i 3. bez większych prędkości i obrotów (musze wymienić przednie klocki i zlecić dokładną regulacje analizatorem spalin)

ogulnie BLOS pasuje do POLDROVERA
,a piersze wrażenia z jazdy są POZYTYWNE

  
 
Cytat:
2008-11-28 22:11:54, jar128 pisze:
WRAŻENIA Z JAZDY poruwnywalne z tymi gdy wyczyściłem wtryskiwacze z mułu (sprężarką podłańczając wtryskiwacz pod napięcie) -na 2-ce bez problemu [/b]osiągnołem[/b] obroty żędu 5000 -na 3-ce ok 4500 silnik chętnie wkręcał się na obroty i miał ochote wkręcać się dalej. -przy ruszaniu czułem że całkiem dobrze ciągnie od dołu (podobnie do jazdy na bęzynie z czystymi wtryskiwaczami) test ograniczyłem do minimum 1,2, i 3. bez większych prędkości i obrotów (musze wymienić przednie klocki i zlecić dokładną regulacje analizatorem spalin) ogulnie BLOS pasuje do POLDROVERA ,a piersze wrażenia z jazdy są POZYTYWNE



Pierwsze wrażenie negatywne.
  
 
Cytat:
2008-11-28 22:11:54, jar128 pisze:
.....
-na 2-ce bez problemu osiągnołem obroty żędu 5000
-na 3-ce ok 4500 ....



Co dokladnie masz na mysli ,bo nie rozumiem ? Ze niby z mikserem nie osiagales ?

Widze ze ktos ma jeszcze bardziej niechlujnie poprowadzone kable od gazowni niz ja ;P Juz o roku sie zbieram za uporzadkowanie tego , ael jakos mi schodzi.