Wyciek z układu chłodniczego - 405

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Od jakiegoś czasu mam problem z układem chłodniczym w 405GRI 1.6, mianowicie wycieka gdzieś płyn. Sprawdziłem węże i połączenia- nic nie widać. Nie wydmuchuje płynu przez wlew, nie dostaje się też do oleju (tak sądzę). Nie sprawdziłem tylko pompy bo zakuta w obudowę a odkręcić obydowy to trochę roboty i potrzebny kanał. Moje pytanie do bardziej doświadczonych użytkowników - czy są jakieś szczególnie newralgiczne punkty w tym samochodzie pod tym względem. Gdzie szukać. Dolewam około 0.5l na ok 150km.
Pozdrawiam
  
 
Jeśli kiedyś była ściągana głowica to mogły się zruszyć tuleje cylindrów w bloku (nietrudno o to) i często tędy wlewa się do oleju. A tak po za tym to szukaj białych wykwitów przy połączeniach węży gumowych, na chłodnicy itp Najczęściej wycieku nie widać bo płyn zdąży wyparować. Jeśli jest wyciek przy nagrzewnicy to w środku czasami czuć słodkawy zapach.
  
 
Ale gdyby przeciekało do oleju to poziom powinien wzrosnąć i na bagnecie jakieś ślady wody chyba też powinny być - a nic takiego nie zauważyłem. A z nagrzewnicy to faktycznie prawdopodone bo problemy zaczęły się jak zaczęło być chłodniej i zacząłem używać ogrzewania. Muszę sprawdzić tylko że roboty od cholery.
Pozdrawiam
  
 
Poziom oleju niekoniecznie może wzrosnąć bo woda wyparuje w większości, na bagnecie mogą pojawić się krople wody z reguły w połowie długości bagnetu ale też niekonieczniesię pojawią, pod pokrywką głowicy robi się też takie "masełko" gdy woda wlewa się do oleju.
  
 
A więc znalazłem miejsce wycieku. Jak zauważyłem przecieka na połączeniu rurek doprowadzających ciecz do nagrzewnicy. Z tego co zauważyłem to połączenie to jest wyjątkowo kiepsko zrobione. Rury są wciśnięte do nagrzewnicy i skręcone tylko jedną śrubą. Jak sądzę wszystko jest uszczelnione jakimiś o-ringami. Moje pytanie do kogoś kto już to naprawiał - jakie średnice mają te oringi? Zanim zacznę chciałbym zaopatrzyć sie w takowe, żeby nie unieruchomić sobie samochodu na dłużej. Będę wdzięczny również za wszelkie inne wskazówki dotyczące usunięcia tej usterki. Moim zdaniem takie połączenie nie jest najlepszym rozwiązaniem.
Pozdrawiam
  
 
Najlepiej będzie jak wyciągniesz te oringi i dobierzesz do nich jakieś podobne. Specjalnych do tego pewnie nie kupisz, więc najlepiej iść do sklepu z częściami do ciągników i maszyn rolniczych - tam jest największy wybór. W ASO chyba też powinny być na zamówienie.