Demontaż deski rozdzielczej 405

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć
Chciałbym pobawić się trochę w odrestaurowanie mojego 405 w środku (takie tam chromy poddodawać etc). Czy jest gdzieś schemat zdejmowania poszczególnych elementów w desce? Na co zwrócić uwagę. A może ktoś chciałby się pochwalić, jak to zrobił?
AAA.. p[otrzebuję wymienić lewe lusterko zewnętrzne, jak mam się do tego zabrać..? BARDZO SERDECZNIE DZIĘKUJĘ

i pozdrawiam wszyćkich
  
 
witam - a który to rocznik 405-tki przed liftingiem (do 92r) czy po liftingu (od 92r) i które dokładnie elementy chcesz zdemontować bo całej deski rozdzielczej nie ma po co i za dużo roboty i naprawdę trzeba pomajsterkować
pozdro
  
 
Jesli stara - to moge opisac demontaz dachu, zegarow oraz pokretel nawiewow. W nowej - nie mam zielonego.....
  
 
1994. po liftingu, jak to zmyślnie określiłeś Chciałbym rozbroić centralną konsolę (tam gdzie są nawiewy, radiuo etc, oraz wymienić żarówki w zegarach... te elementy chciałbym zdemontować.
dzięki za info
  
 
witam a więc:
-trzeba wypiąć taka zaslepkę na górze w kształcie jakby łezki
-wykręcić śrubę torx
-pozdejmować suwaki nawiewu itd
-wypiąć klawisze awaryjnego i reszty
-otworzyć obie klapki(radio i popielniczka ta wyjąć)
-zdjąć gałkę zmiany biegów (bardzo mocno pociągnąć do góry z jednoczesnym obrotem)
-zdjąć mieszek wraz z ramką (podważyć delikatnie od strony popielniczki i wyciągnąć)
-odkręcić śruby torx pod ramką mieszka zmiany biegów
-odkręcić po dwie śruby torx w środku konsoli centralnej w głębi trzeba lekko odchylić klapki od radia i popielniczki przyjżeć się i będzie je widać
-wyciągnąć całą konsolę (wcześniej trzeba zdjąć obudowę nawiewów (delikatnie podważając i wyciągając tam są jeszcze dwa wkręty na torx odkręcić i wyjąć mechanizm nawiewów)
a żeby wyjąć licznik
-zdjąć kierownicę
-rozkręcić i zdjąć obudowę kolumny kierowniczej
-pod licznikiem jest listwa z tworzywa trzeba ją podważyć i wypiąć (jest na zatrzaski)
-pod listwą są dwie śruby torx wykręcić
-do góry licznika jest jeszcze jeden torx (pod tym niby daszkiem)też wykręcić
-wyjąć licznik
-poodpinać kostki od licznika i tyle

nie jest to wszystko proste trzeba naprawdę delikatnie się obchodzić żeby nie połamać elementów plastikowych
z powrotem w odwrotnej kolejności wszystko złożyć, ale uważnie przyglądaj się rozkładając -bo złożenie obudowy nawiewów i włożenie licznika (chodzi głównie o wpięcie linki prędkościomierza) to naprawsdę dość duża sztuka jak ktoś to już robił to wie o co chodzi ale pierwszy raz naprawdę trzeba ostrożnie i niezle się nagłowić ,wszystkie śrubu i wkręty uważnie układać i żeby się nie pogubić gdzie które pózniej mają iść
życzę powodzenia
pozdrawiam
  
 
a jak to sie ma w moim 309 ?? bo lewa lampka chyba mi sie przepalila i nie widze w nocy ile mam paliwa
  
 
w 309 pojęcia nie mam mam dwa pugi obydwa 405 jeden sprzed liftingu drugi po i w tych autach wiem jak rozebrać niemal wszystko a w innych modelach pewnie analogicznie
-zacząłbym od wyjęcia przełączników do ogrzewania szyby itd
-najczęściej pod nimi sa śruby które trzymają deskę trzeba się dobrze przypatrzeć pewnie są jakieś zaślepki i tam śruby schowane
pozdro
  
 
309 moze miec podobnie jak 306. Popatrz, od dolu konsoli srodkowej moga byc 2 torxy, a reszta (o ile jest tak samo), powinna siedziec na zatrzask. Liczniki nie maja pod daszkkiem srub? Jak maja - to jest jak 306 - wykrec, a wyleza....

a co do 405: Mozesz zrobic zdjecia? Wkleilibysmy tu jako istrukcje.
Jak bede nastepnym razem sciagal deche, to obowiazkowo porobie!
  
 
gdyby ten temat był 1,5 miecha temu zrobiłbym zdjęcia bo wymieniałem wszystkie żaróweczki- a tak to następnym razem nie omieszkam zrobić dokumentacji fotogracficznej ale to raczej prędko nie nastąpi bo żarówki w pugach tak szybko się nie palą
pozdrawiam
  
 
Srubki udalo mi sie odnalezc pod daszkiem deski, podspodem - przy kieronicy, jedna w zaslepce pomiedzy wylotem wentylacji i w zasadzie tyle, ale cos mi sie wydaje ze to za malo. Moze byc mozliwosc taka ze bedzie na wcisk i bede musial uzyc sily zeby to zdjac?
  
 
pomacaj - moga byc zatrzaski.
ale wydaje mi sie, ze kolo nawiewow moze cos jeszcze trzymac....
no i po lewo od zegarow moze cos trzymac.
  
 
No nic, bede szukal, mam nadzieje ze nic mi sie nie polamie i bede umail potem zlozyc wszystko w jedna pierwotna calosc