Fotoradary - Strona 7

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
Ale o polityce gadać nie będziemy, bo nie wolno.



No właśnie, spokój "politykierzy" bo wywale wątek
  
 

sieć 1.000km autostrad w 2 lata,

Realne jak najbardziej.

brak podatków,

Bardzo realne lecz a podatków zostaje jeden po główny
około 6600 na głowę ROCZNIE obojetnie czy pracujesz czy nie od 18 roku życia. W zamian masz policję wojsko sądy oraz administracje publiczną bez US. brak Vatu akcyzy, podatków dochodowych i innych płaicsz za szkołę, zdrowie urzedy (czyli tak jak teraz) .

Minus tego systemu jest taki, iż nie chce Ci się głosować a poltycy nie mają kart do rozdawania .

brak fotoradarów

Realny

brak kryzysu i rekordowy wzrost pkb

Nie realny nie zawsze zalezy to od kraju

a po 3latach każdemu po 1.000.000pln

eeeeeeee no to dałes do pieca
  
 
co powiecie na takie cos:
Cytat:
Szanowni Państwo,
Zamiast zwiększać prędkość naszego podróżowania budując drogi, władza utrudnia życie i stawia kolejne setki fotoradarów.
W tej sytuacji trzeba sobie jakoś radzić.
Mam prawników w rodzinie - dostałem od nich wzorek pisma, który przy najbliższej okazji zastosuję z wielką przyjemnością.
wc

---

Szanowny Panie Komendancie,

W dniu 22.07.2012 o godz. 19.30, zostało zrobione zdjęcie (rzekomo mojego pojazdu) o Numerze Rej. 12PIGS43 i przesłano dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie, obawiam się również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru - pomiar prędkości - może niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich moich wątpliwości. Jednak - do rzeczy:

Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem, czy na zdjęciu został uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia, natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości, że większość samochodów, wygląda podobnie (szczególnie w perspektywie zdjęcia „od tyłu” / „z przodu”, więc i mój samochód jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości i w kolorze – rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby zafałszować pomiar prędkości.

Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego Komendę Policji w Pacanowie do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/ w dn. 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na mocy których Komenda Policji w Pacanowie dokonała pomiaru prędkości. A także dokumentu zezwalającego funkcjonariuszom Komendy Policji w Pacanowie na prowadzenie pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi zmianami).

Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu 22.07.2012 na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było oznaczone kolorem żółtym.

Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.

Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany przez właściwy Państwowy/ Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np. świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem, iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym.

Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w dniu 22.07.2012 (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP (Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18 lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca 2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była podpisana faksem, a nie oryginalnym podpisem funkcjonariusza Policji. Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.

W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie stosownych dokumentów.

Proszę o dokładne informacje - czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi ± /podać błąd pomiarowy urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?

Na jakiej podstawie prawnej Komenda Policji w Pacanowie wystawia wezwanie i mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.

Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a także czy Komenda Policji w Pacanowie sama zajmuje się obróbką zdjęć wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli tak, to proszę o podanie danych podmiotu.

Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu z fotoradaru.

Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww. dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania niniejszego pisma.

W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do przypuszczenia, iż Komenda Policji w Pacanowie nie posiada ww. dokumentów a jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia grzywny (przez Urzędników Administracji Terenowej w celu podreperowania moim kosztem - budżetu Państwa oraz Gminy Pacanów – co stanowi podstawę (i jest moim prawnym obowiązkiem) do złożenia w Prokuraturze doniesienia o popełnieniu przestępstwa z Art. 300 KK.

Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję

Z poważaniem,

Jan Koza-Kozłowski

  
 
no zesz k...a, dojenia ciąg dalszy, więc warto sobie przypomnieć tą zasadę:



[ wiadomość edytowana przez: fatboy82 dnia 2012-11-14 12:14:41 ]
  
 
Fatboy, przypomnieć nie przypomnieć, wydaje mi się, że każdy kto jeździ i prawka za masło nie zdał o tym wie.
Problem leży gdzie indziej, wjeżdżasz do takiego zbójnickiego miasta i jak
wjeżdżasz pamiętasz ale zatrzymujesz się na kawę/zwiedzanie/sex/imprezkę i wyjeżdżasz po jakimś czasie,
Dalej będziesz pamiętał o tym znaku na początku ?
Nie wiem czy zasadnym w takim przypadku nie powinno być tablicy odwołującej ograniczenie prędkości.
  
 
Ograniczenie prędkości,to tylko kropla w morzu...nasze Państwo naprawdę staje sie "policyjne" coraz większe uprawnienia dla mundurowych.Teraz panoszy sie ITD z "działami" na dachu,nawet Straż graniczna czuje sie ważna podczas kontroli samochodu,jakbym kuzwa chyba fajki od Ruskich z Bałtyku na plaży w Gdyni wyławiał i sprzedawał z prosto Limuzyny,beszczel totalny zatrzymać mnie z klientami...bo podejrzanie wolno jechałem...ja pier... rozliczam sie od godziny,więc nie będe popieprzał przez miasto 100km/h ? Co tu mówić,gdzieć usłyszałem w mediach,że nasi rządzący,przewidują ściśle obliczajać,jakiś xxx mln zł dochodu z racji mandatów nałożonych na kierowców,więc i kurw... te normę muszą wykonać.


[ wiadomość edytowana przez: Mariusz_P dnia 2012-11-14 22:01:40 ]
  
 
nie wiem skąd jest ten artykuł, ale to nie do końca prawda.
par. 15 ust. 3 RMI w sprawie znaków i sygnałów drogowych mówi:
Znak zakazu umieszczony pod znakiem E17a oznacza, ze zakaz obowiązuje na obszarze całej miejscowości, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym znakiem.
to jest ten znak nr1 na obrazku
czyli w tym przypadku skrzyżowania tego zakazu nie odwołują , natomiast odwołują go pewne inne znaki, a w tej sytuacji jest to znak D42 czyli na obrazku znak nr2 obszar zabudowany.
  
 
to jak wjezdzam w teren zabudowany to zmienia się to na 50, czy dopiero po wyjeżdzie z terenu zabudowanego na 90?
  
 
Dokładnie, jest to jeden ze znaków który zmienia to ograniczenie
  
 
No właśnie to jest problem. Między zielonym a białym na początku wioski jest 40, potem między białymi jest 50, a na końcu wioski między białym a zielonym jest znowu 40...
Ostrzegał ostatnio o tym policjant na kursie reedukacyjnym
  
 
Cytat:
2012-11-16 07:06:18, ilku pisze:
Ostrzegał ostatnio o tym policjant na kursie reedukacyjnym



czyżbyś się zjawił na takim kursie ?
na moim kursie pokazywała Pani - bardzo mjła i w odpowiednim wieku - zdjęcia z wypadków, a cały kurs trwał 1h

a co do ograniczeń, tak to już jest w naszym kraju że kierowcy muszą utrzymać cały kraj



[ wiadomość edytowana przez: Brutal dnia 2012-11-19 13:12:11 ]
  
 
Cytat:
2012-11-19 13:11:27, Brutal pisze:
czyżbyś się zjawił na takim kursie ?


No niestety musiałem. Po wsadzeniu saaba jakoś dziwnie szybko zaczęły mi punkty przybywać...
U mnie kurs trwał 3h, z czego 1,5 z psychologiem i 1,5 z policjantem.
  
 
znaczy się dodatkowy koszty
ja dziwnym zbiegiem okoliczności więcej płacę jeżdżąc skodą - jak jadę omegą to nie zdążą lizaka wyciągnąć
  
 
Mam tak: gdy jadę "sprawnie, przy wykorzystaniu możliwości silnika" to zazwyczaj nic nie łapię, ponieważ prędkości te znacznie odbiegają od sensownych w miejscach z ograniczeniami, bardziej uważam co się dzieje i pamiętam żeby zwolnić i jest spokój.
Gdy natomiast posuwam się letargiem, tak powiedzmy +20 do +30 to z takich prędkości często podświadomie nie zwalniam / zapominam i prędzej czy później mnie namierzą z tym +25

Aha - ja też łapię Skodą


[ wiadomość edytowana przez: Prowo dnia 2012-11-20 19:49:08 ]