Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
markus Espero 1,5 DOHC Mikołów | 2005-12-19 08:50:45 Witam
Jak podpjąc miernik do akumulatora zeby sprawdzic stan ładowania akumulatora. pozdrawiam markus |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2005-12-19 09:27:00
Nie bardzo rozumię Twoje pytanie. Sprawa jest chyba banalna. Podpinasz "+" w mierniku do "+" na akumulatorze, a "-" w mierniku do "-" w akumulatorze Na zgaszonym silniku akumulator powinien mieć ok. 12V A po uruchomieniu silnika powinno być nieco ponad 14V Jeśli jest mniej to albo nie masz ładowania, albo powinieneś przeczyścić klemy. Jeśli więcej do wymiany mostek |
patrykowski Daewoo Espero 1,8 Cd chorzów | 2005-12-19 10:28:30 hmm no ja bym musiał sprawdzic mojego skubanca jeździ od nowosci czyli od 98 roku |
Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2005-12-19 15:50:56 A czy koledze nie chodzi o prad ladowania? Bo jesli tak to sprawa nie jest juz taka prosta. W + do plusika a - do minusika to mozna sie bawic z napieciem. Ale amperomierz podlacza sie szeregowo. Trzeba miec obwod z jakims obciazeniem. Chyba |
Hornblower Ford Focus Krosno Odrzańskie | 2005-12-19 15:54:43 Chyba potrzebujemy cos wiecej na ten temat sie dowiedziec. Bo ja nie moge zinterpretowac sobie pojeca "stan ladowania". Ale moze poprostu malo wiem. Tak czy siak - sprecyzowac mozna. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-12-19 17:01:19
Jeżeli chodzi o prąd ładowania, to odpinamy kabelek w alternatorze, który jest odpowiedzialny za ładowanie. W tę przerwe wpinamy szeregowo zgodnie z polaryzacją (ważne w przypadku mierników analogowych - tzw. wychyłowych) amperomierz. W przypadku amperomierza cyfrowego polaryzacja nie jest już konieczna - otrzymamy wskazanie z minusem, co oświadczy nam że wpięliśmy miernik odwrotnie. Obciążeniem będzie w tym przypadku akumulator. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-19 17:30:10
pokaż mi miernik który to wytrzyma... Sprawdzenie amatorskie, ale w zupełności wystarczające jest banalnie proste: 0. Najpierw zmierz napięcie na akumulatorze przy zgaszonym silniku. Jeśli będzie niższe niż 11V to przed dalszymi pomiarami naładuj akumulator. 1. włączasz silnik, podłączasz miernik do klem akumulatora i mierzysz napięcie. Powinno wynosić powyżej 14 V 2. włączasz wszystko co działa na prąd - ogrzewanie szyby, wszystkie możliwe światła, dmuchawe na max, klimę jeśli masz, wycieraczki i mierzysz ponownie napięcie. Jeśli będzie niższe niż 12V to masz problem. Jeśli powyżej 13V to wszystko jest ok. |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-12-19 18:17:53
to było przemyślenie teoretyczne, które się sprawdza (w teorii) fakt faktem, że do tej teorii potrzebowalibyśmy miernika o duuużym amperażu |
Adamo8 Klubowy Weteran Citroen C4 Picasso Zielona Góra | 2005-12-19 21:07:44 W warunkach amatorskich możemy jedynie zmierzyć sobie ładowanie woltomierzem. Jak pisali przedmówcy woltomierz do plusa i minusa akumulatora i napięcie powinno się utrzymać w granicach 14 volt przy pracującym silniku. Wpinanie gdziekolwiek amperomierza jest bez sensu, bo zależy od stanu akumulatora. Akumulator mocno wyładowany pobierze nawet do 50 amper, natomiast naładowany od 0 do 1 ampera. Inną sprawą jest sprawdzenie stanu akumulatora, można to zrobić poprzez sprawdzenie gęstości elektrolitu, ale dokładniejsze jest użycie miernika opornikowego. I gęstość elektrolitu i sprawdzenie miernikiem opornikowym za grosze lub za darmo zrobi wam każdy zakład montujący akumulatory. |
Cwikus DU Espero 1.5GLX 16V Piekary Śląskie | 2005-12-19 21:10:07
obojetnie, w przypadku cyfrowych miernikow bedzie pokazywane +12V albo -12V a w przypadku analogowych podlaczamy plus do plusa minus do minusa - inaczej wskazowka nie pokaze "-12" jesli skala jest od 0 do ilestam... |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2005-12-21 07:44:57
Brednie!!!!!!!!!!!! Jeśli brałby 50A (do 50 A) to raczej miałby zwarcie w środku i nadawałby się co najwyżej na śmietnik (mowa o naszych akumulatorach). A z drugiej strony, to ciekawe, czy biorąc tak duży prąd przy łądowaniu akumulator wcześniej by wybuch czy sie zagotował? A jeszcze innaczej, ciekawe że rozładowany akumulator udaje się naładować w domu prostownikiem. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2005-12-21 12:19:59
Rozrusznik w espero ma cos okolo 1 kW. Wiec aby nim zakrecic przy 12V potrzebny jest prąd rzędu 1000W/12V=83,33A Skoro aku jest w stanie wyprodukowac taki prąd to pewnie jest równiez w stanie takowy przyjac. (choc to opinia amatora po ekonomii wiec moze sie myle) A w domu mozna oczywiscie naladowac aku prostownikiem. Jednak daje on prad o natezeniu ok. 4A (te badziewne marketowe) do okolo 10A (te lepsze) i tyle wlasnie 'pochlania' akumulator. Wyzszy prad pozwala szybciej naladowac akumulator. |
Adamo8 Klubowy Weteran Citroen C4 Picasso Zielona Góra | 2005-12-21 12:36:09
Mało chłopie wiesz o tym. Wg producentów akumulatorów dopuszczalne jest ładowanie przez 0.5 godz prądem o natężeniu połowy pojemności. Czyli akumulator o pojemności 200 Ah można przez 0.5 godz ładować prądem 100 amper. Nie wolno tego robić często bo oczywiste jest że zmniejsza żywotność akumulatora. Kto pamięta samochody z amperomierzem to wie że po odpaleniu amperomierz przez jakiś czas pokazywał maksimum a potem spadał nawet do zera. Jest jesze jedna bardzo ważna sprawa. Akumulator podczas ładowania nie może "podgrzać" się powyżej 40 stopni. I dotyczy to ładowania prostownikiem jak i w czasie jazdy (tzw. gotowanie). |
AsterixGal ESPERO było :( Mazda 626 jest | 2005-12-22 07:38:57
Adamo8, akumulator może i można naładować prądem 100A, ale w określonych warunkach-dość specyficznych i specjalnie do tego celu stworzonych (zjawiska fizyko-chemiczne są bezlitosne). Normalne warunki ekspoloatacyjne, takie jak mamy w naszym bolidzie, raczej nie pozwalają na zabawy z takimi prądami. A wracając do meritum tematu, prąd ładowani można zmierzyć metodą pośrednią przez pomiar spadku napięcia na znanej rezystancji (np. odcinku kabla), a nastepnie wykorzystać prawo Ohma. |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2005-12-22 19:23:40 Nasze akumulatory mają płyty pastowane(dla uzyskania większej pojemności )i dlatego nie należy ich traktować prądami o dużych wartościach.Warunki podają producenci.Duże amperaże ładowania wytrzymują akumulatory trakcyjne-mają płyty pancerne.Odporne na częste i duże ładowania i rozładowania.Zjawiska fizyko-chemiczne zachodzące podczas ładowania wywołują gazowanie.Gwałtowne podłączenie do źródła prądu przeciętnie przekraczającego możliwości odgazowania elektrolitu w czasie i objętości akumulatora najczęściej mogą spowodować wybuch i rozerwanie obudowy.Poparzenia i uszkodzenia wzroku ciekawskich tych eksperymentów.!!! Całkowicie rozładowany akumulator można naładować na n-sposobów np.prostownikiem o małym amperażu -połączyć prostownik szeregowo- akumulator poprzez żarówkę 12V 55W-typowa od świateł-ograniczy ona prąd początkowy ładowania pustego akumulatora do ok.4,5A.Jak nie mamy prostownika to można też podładować z transformatora bezpieczeństwa 24V szeregowo diody 10A i żarówki 12V 55W lub mniejszej.Dla bardziej zaawansowanych (grozi porażeniem-dla fachowców-nie polecam napaleńcom-można ładować z sieci 230V -diody 400V 2A i zarówki 230V 100W.Pomiar prądu ładowania jest moim zdaniem bezcelowy.Wystarczy pomiar napięcia na akumulatorze przed i po włączeniu silnika.Wyłączony to ok.12V włączony to ok.14.2V.Ładowanie Ok.Inna sprawą jest tzw.trzymanie pojemności przeż akum.Czas tu robi swoje.Jak pomiary napięć są KO a rozrusznikkręci jak muł ,klemy i układ połączeń akum.z masą i rozrusznikiem są OK i czas użytkowania akum.jest 4-5lat.To szykujmy kasę na akum. |
piotr_ek Reno Złomguna Olkósh | 2005-12-23 07:09:01 A co to znaczy "nasze akumulatory"? |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2005-12-23 14:08:48 stosowane do samochodów samochodowych.Chyba nie poniosła Cię fantazja |
krzychu_ch Klubowy Weteran Octavia Sosnowiec | 2005-12-24 17:44:15
hmmm |
Rysiek2 Dzierżoniów | 2005-12-27 14:34:34 Masz rację.Cieszę się że ktoś czyta moje posty.Poprawię się. |