Regulacja - moze ktos wytlumaczy?? - Strona 6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Krzych, a jaką masz przepustnicę? Jeśli masz dwugardzielową to zakręciłeś gaz dla jednej z gardzieli i jak depniesz ostro to nic nie poleci.
  
 
Gaźnik mam dwugardzielowy faktycznie musiałem drugą śrubkę poluzować ale czy ona jest odpowiedzialna tylko za drugą gardziel??
Za pierwszą w jakimś stopniu na pewno też i czy powinno się obie wykręcać jednakowo czy są jakieś standardowe proporcje odkręcania? Po co w ogóle są dwie skoro obie i tak wchodzą do jednego miksera? Chyba nie po to żeby gaz się w nim równomiernie rozchodził.
  
 
Zdejmij filtr to zobaczysz dwa miksery w jednej obudowie. Jeden przewód leci do jednego miksera, a drugi do drugiego. Drugą śrubę reguluje się jak otwiera się druga gardziel, czyli jakieś 4 tys. obrotów chyba.
  
 
Jeszcze jedno małe pytanko.
We wszystkich samochodach poza moim zaobserwowałem metalowe śrubki na przewodzie między reduktorem (są one przeważnie wykręcane ok 2,5-3,5 obrotu) a mikserem, a u mnie są plastikowe w kolorze niebieskim (ja je wykręcam od 0,75 do 1,5 obrotu) co to za jedne bo we wszystkich poradach piszą żeby przy 3000rpm skręcać je aż do spadku samochodu z obrotów i odkręcić o jeden obrót?
  
 
Te śrubki to registry służące do regulacji właśnie.
"...bo we wszystkich poradach piszą żeby przy 3000rpm skręcać je aż do spadku samochodu z obrotów i odkręcić o jeden obrót? "
Tak właśnie jest opisywana regulacja I generacji na oko/ucho.
  
 
Witam Panowie mam jedno pytanko. czy wkręcając śrubę od czułości membrany to blokuje wypływ gazu z reduktora a jak wykręcam to niższe podciśnienie może otwożyć zawór gazowy?? Panowie byłem u gazownika po regulacji na kompie z 17 litrów w mieście wzroslo spalanie na 21litrów gazu więc podjechalem jeszcze raz ponowna regulacja, wywalił krokowy aby wyeliminować elektronike i wsadzil śrube. Zatankowałem do pełna 31 litrów gazu rekord przejechanych kilometrów 95km na 31 litrach. podjazd ponowny do speca- (jego slowa)panie walnięty reduktor trzeba go wymienić bo nic się z tym nie zrobi. Silnik pracował okropnie telepało nim drgania takie ,że chcialo go wyrwać z poduszek. Dostalem nerwa i sam wzielem się na bolka oko wkręcilem śrube od czułości membrany o 1.5 obrotów silnik zaczol pracować równomiernie przestał drżeć, wkręcilem bajpas o 1 obrut zaczoł spadać z wolnych więc odkręcilem odrobinke, pracuje dobrze i trzyma obroty. na 3000 obrotów pracuje ok wkręca się na 5000 bez problemów. Kopa dostal dość dobrego a był słaby ,że nie dało się ruszyć ze skrzyżowania. panowie dodam jeszcze że ten chmski cycek specjalnie wykręcił tę śrube bo chciał mnie naciągnąć na wymiane reduktora. To jest prywaciaż i za regenerowany powiedział mi 350zeta. Ale to już inna broszka. Powieccie tylko o tym wkręcaniu śruby. Pozdrawiam. Mój samochuód to fiat croma 2.0 ie 8 zaworków 120KM
  
 
Własnie tak
Wkręcając śrube czułości blokujesz wypływ gazu, wykręcając otwierasz...Ale do pełnej regulacji potrzebny jest silnik krokowy lub registry mechaniczne Inaczej mało palić nie będzie
Pozdrawiam
  
 
ma ktos moze taki konkretny opis funkcji i co one daja w Bingo S-4? nie chodzi mi tu o instrukcje ze strony KME
  
 
jak sprawdzic czy przelancza mi na gaz bo cos mi sie wydaje ze nie przelancza butla niby pusta bynajmniej tak wskazuje okienko a auto chodzi
jestem zielony w temacie lpg wiec stad takie lamerskie pytania
bo na przelaczniku ciagle pali mi sie czerwona lamka z dystrybutorkiem jak przelacze to swieci sie pomaranczowa i auto chodzi swiezo co kupilem tego busa i jak wracalem do domu zatankowalem za 50zl, paliwa bylo minimum przelaczylem na gaz i zrobilem moze 20km :/ jak patrzyłem na sruby na reduktorze to tak jak by obydwie byly wkrecone :/

a ktos moze powiedziec co to za czujnik wchodzi jakby w puszke mocowana do puchy z filtrem od powietrza ?? no kabelek mam lekko nadciety :/
  
 
trochę pośledziłem ten temat. ale to są sprawy na normalne posty a nie ogólne. mało kto te tematy otwiera. przynajmniej ja.
a najlepiej dzwonić 032 4719 137 od 9 rano
  
 
Dobrze, to teraz ja ze swoim problemem. Podłączam sie pod ten wątek bo to chyba na temat.

Zacznijmy od początku: Ford Escort 1.6 16V 90KM 95r instalacja założona w lipcu 2007r. II gen (centralka Autronic AL700, reduktor Tomasetto).
Problemy były od samego początku a u gazownika zacząłem wywoływać stany lękowe bo jak mnie widział to bladł.
Problem polegał na tym że auto gasło po hamowaniu silnikiem. Po chyba 10 wizytach gdzie postawiłem ultimatum że albo to zacznie działać albo niech tą instalacje sobie ściągają nagle odziwo silnik przestał gasnąć.
Spalanie 12-12,5 w mieście uznałem za możliwe do zaakceptowania i zmęczony problemem postanowiłem więcej się tym nie zajmować.
Ale minęło trochę czasu i postanowiłem sam się trochę pobawić. Zrobiłem sobie interface do Autronica, laptop do auta i tu szczęka mi opadła. Wskaźnik mieszanki ani na chwile i na żadnym zakresie obrotów nie wychylił się nawet ciut poza minimum. Jak wiadomo zbyt uboga mieszanka może bardzo głowicy zaszkodzić więc postanowiłem instalację wyregulować.
I jakie są skutki:
Udaje się tak wyregulować reduktor, że przy 2000, 3000, 4000 rpm pokazuje idealna mieszankę a krokowiec zmienia o góra kilka kroków pozycję (czyli wszystko git), problem powstaje po powrocie na wolne obroty, w tym momencie mieszanka idzie max bogato a krokowiec musi wykonać ok. 40-50 kroków żeby to jakoś wyrównać. Dzięki temu auto jak jest jeszcze zimne i przyhamuje silnikiem zalewa się i gaśnie.
By-pas jest zakręcony na minimum.
W czym leży problem????
Czy możliwe że jest źle dobrany mixer czy o co chodzi bo wymiękam, 2 dni regulacji i efekty bez zmian, nawiasem mówiąc miałbym ochotę tego barana co to tak zostawił strzelic w głupi łeb ale to już nic nie zmieni, a wole żeby już nic nie dotykał bo jeszcze coś spieprzy.

Pomóżcie proszę bo mi się humor skiepścił.

Pozdrawiam gorąco.
  
 
może być kilka przyczyn
źle dobrany mixer
wlot powitrza do filtra tak skierowany do tyłu ,że raczej wysysa powietrze z filtra a nie zaciąga w szczególności przy duzych prędkościach.
źle zmontowany reduktor gazowy
otwór w pokrywie od strony membrany II stopnia znajduje sie w takim miejscu ,że powietrze od przodu samochodu naciska na ta membranę powodując otwarcie przepływu gazu z I do II komory reduktora.
  
 
Cytat:
2008-02-04 21:07:27, croma1 pisze:
może być kilka przyczyn źle dobrany mixer wlot powitrza do filtra tak skierowany do tyłu ,że raczej wysysa powietrze z filtra a nie zaciąga w szczególności przy duzych prędkościach. źle zmontowany reduktor gazowy otwór w pokrywie od strony membrany II stopnia znajduje sie w takim miejscu ,że powietrze od przodu samochodu naciska na ta membranę powodując otwarcie przepływu gazu z I do II komory reduktora.



Witaj!

mixer ??? no właśnie może być ale jak się upewnić?
Wlot powietrza przećwiczony już na początku wszelkie możliwe pozycje nawet częściowe przykrywanie i to samo.
Reduktor jest ustawiony równolegle do jazdy czyli jakby wąską stroną do przodu więc chyba nie powinno się nic dziać, prawda?
A poza tym tak duże różnice w mieszankach są również na postoju czyli w momencie gdzie o pędzie powietrza nie ma mowy.
  
 
no to raczej mixer.
musisz tak mieć ustawioną mieszankę żeby na wolnych i podwyższonych obrotach średnia default silnika krokowego była w tym samym punkcie.
jeśli to nie udaje się wykonać to jeśli na podwyższonych masz prawidliową mieszankę a na wolnych obrotach ubogą to masz za dużą zwężkę w mixerze a jeśli na odwrót to za małą zwężkę.
ale jeśli masz autronika to pisze czy ma za dużo powitrza czy za mało po programowaniu.



  
 
No właśnie, z tego co czytałem to takie wnioski dało się wyciągnąć, że w całym zakresie powinno być ok. Wychodzi na to że zwężka jest za mała.
W takim razie pomiar średnicy dysz i zaczynam szukać mixera.
Wielkie dzięki za pomoc

Pozdrawiam
  
 
podaj jaką w tej chwili masz średnice i jak się ustawia sinik na wysokich i wolnych obrotach to może zasugeruję średnicę zwężki.
  
 
OK
Jutro zmierzę. Z tym że czy my mówimy o tym samym bo ja rozumuje że mam zmierzyć średnicę pojedynczej dyszy w mikserze tak? czy chodzi o jakąś inną zwężkę ?
  
 
Tak chodzi o tą średnicę


Cytat:
2008-02-04 22:02:17, dredas1 pisze:
OK Jutro zmierzę. Z tym że czy my mówimy o tym samym bo ja rozumuje że mam zmierzyć średnicę pojedynczej dyszy w mikserze tak? czy chodzi o jakąś inną zwężkę ?

  
 
A więc tak wygląda mixer:



W środku zwężki znajduje się 12 dysz z których każda ma średnicę 3,1 mm.

A teraz na temat pracy krokowca, poniżej ilości kroków przy danych obrotach, przy których mieszanka jest ok :

850 rpm - 85-90 kroków
2000 rpm- 120
3000 rpm- 120
4000 rpm- 118
  
 
tomasetto ma dwie regulacje. przy programowaniu tzw. bypas zakręć regulacje reduktora zrób tylko na śrubie regulacyjnej.
z tego co piszesz to musisz bardziej ta śrubę pouścić to zejdzie ci otwrcie krokowca na wyższych obrotach. powtórz te regulacje programowanie kilka razy. od[pisz