Z 12V na 220V

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich i mam małe pytanko... Jest wiele programów w tv gdzie tuninguje się furki np. pimp my ride.. kolesie wrzucaja tam do furek niezłe zabaweczki np telewizory, play station, popkornice itp. mam pytanko jak jest to możliwe że sprzęty które generalnie powinny działać pod zasilaniem 220V działaja w samochodach podłączone do akumulatora który wytwarza moc 12V... Proszę o podanie ewentualnego schematu popodłanczania różnych sprzęcików do siebie aby wytworzyc moc 220V jeśli to możliwe..
  
 
bawiłem sie kiedyś w budowanie takich zabaweczek jak przetwornice 12/220V ale jakoś mi nie chciała działać węc sobie darowałem. Z tego co wiem jej moc uzależniona była od użytego transformatora czyli nawet 500W powinno pociągnąć. A taką mocą można już kilka ciekawych rzeczy zasilic. Tylko jest tu jeden chyba bardzo powazny problem. Urządzenie jest cholernie prądożerne więc z aku zbyt długo nie pochodzi. Więc czy nie lepiej wozić ze sobą aregat prądotwórczy . Temat jest ciekawy. Pozdro
  
 
ale czy agregat prądo twórczy nie jest zasilany silnikem spalinowym trochę nie wygodnie jeżdzić z spalinami w środku...
No właśnie cos słyszałem z transformatorami i przetwornicami ale jak to wszystko ze soba połączyć a wracając do poboru prądu z aku to podejżewam że w chodzi tu w grę wymiana go na mocniejszy + dodanie jakiegos dodatkowego... pozdro..
  
 
A więc tak. Żeby odprowadzić spaliny to trzeba wyprowadzić rurę wydechową na zewnątrz. A tak na poważnie to można kupić zestawy do samodzielnego montarzu i jak ktoś liznął trochę elektroniki to spokojnie to zmontuje. I powinno chodzić. A z aku to do końca nie wiem. na pewno można zwiększyć akumulator o ileś tam % ale nie można tego robić w nieskończoność bo w końcu alternator nie da rady go naładować. Z tym tematem to elektryk samochodowy+ parametry przetwornicy. Pozdro
  
 
dzięki za pomoc już mniej więcej wiem jak to zrobić przetwornice podłanczamy do akumulatora a transformator do przetwornicy... Na akumulatorach tez się nie znam ale wiem żę są dwa rodzaje 12V i 24V..
A mam pytanko czy jest możliwość właśnie podłączenia większego alternatora do silnika jeśli mamy 2 aku jeden standardowy do silnika a drugi na sam sprzęt.. pozdro
  
 
Widzę, że nie dajesz za wygraną. Z tą wymianą alternatora to nie wiem elektryk i mechanik samochodowy na pewno coś mądrego Ci poradzą. Ale weż pod uwagę,że nawet jeśli dałoby rade zmienic alternator na mocniejszy i podłączyć 2 aku to musisz liczyć się ze sporo większym spalaniem. Bo w aucie im wiekszy jest pobór prądu tym większe zuzycie paliwa. Jak coś juz wykombinujesz to daj znać czy i jak to działa. A z samą przetwornicą to tak jak piszesz przetwornicę do akumulatora a do przetwornicy trafo z tym że najlepiej jesli zastosujesz transformator toroidalny bo ma większą sprawnośći jest cichszy podczas pracy. I jeszcze jedno to forum chyba nie jest o tej tematyce, ale może nikt nam głowy nie urwie jak sobie popiszemy. Pozdro.
  
 
no jak nie jest związane z tematem chce sobie do samochodu wmątować adapter vinylowy a to chyba jest car audio bo będzie miało wpływ na jakość dzwięku w aucie.. (i takiej czymajmy się wersji marcinoo).. dzięki za pomoc jak się dowiem co i jak z tym alternatorem to napisze.. a może ktoś z innych uzytkowników tego forum zastosował podobną modyfikację w swoim bolidzie i do samochodu władował sobie np. PLAYA. a z spalankiem masz rację napewno spala trochę więcej ale napewno zużycie paliwa nie wzrośnie o 50% więc nie ma się co martwić bo warto ponieść takie koszty aby w naszych autkach jeździło się lepiej i przyjemniej nawet kosztem kilku litrów paliwa... pozdro..
  
 
przepraszam administracje napisalem jeden post za dużo prosze o usuniecie


[ wiadomość edytowana przez: jimib dnia 2005-12-13 18:11:02 ]
  
 
Jeszcze jeden pomysł przyszedł mi do głowy. A jak by tak przerzucić prądnicę od agregatu prądotwórczego do autka i napędzać ją poprzez pasek klinowy?Wtedy nie trzeba byłoby przetwornicy tylko można by się podpiąć bezpośrednio do prądnicy. Mogłoby zdać egzamin. Pozdro
  
 
pozostaje problem ilości obrotów.aby uzyskać prąd zmienny o częstotliwości 50Hz potrzebne są stałe obroty generatora(3000),a silnik kręci się od 500 do ok 6000
  
 
no całkiem ciekawe rozwiązanie i wstępnie się orientowałem z alternatorem i jest to bardzo drogi bajer jak wymiana alternatora, ale raczej zdało by egzamin wkońcu ludzie wrzucają sprzęty do autek i jakoś jeźdzą...
  
 
wkładają mocniejszy alternator 12V,lub dwa i duuuży akumulator,lub kilka,i mocną przetwornicę z 12 na 220V która zapwenia stabilne napięcie i częstotliwość 50Hz.drugie rozwiązanie to szukanie sprzętu zasilanego napięciem stałym 12lub 9Vmonitory lcd pracujące z 230V mają w środku zasilacz dający niskie napięcie stałe,można go pominąć(pod warunkiem znajomości podstaw elektroniki)i zasilać poprzez stabilizator z instalacji samochodowych.ze zwykłym telewizorem tak się nie da,powielacz wysokiego napięcia wymaga 220V