Kabel do instalcaji z aku

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

wile czytałem na forum, odnośnie informacji o likwidacji zakłuceń, odbieranych z instalacji elektrycznych w samochodzie. Ten sam problem pojawia się u mnie. Zakłucenia pochodzą z wentylatora, wycieraczek itd. Postanowiłem więc podpiąć się pod aku, bo do tej pory moje radyjko było wpięte pod instalcję radia (odziwo w radiu nie mam zakłuceń).

Tutaj moje pytanie, jaki kabel do tego użyć, jakie powinnien mieć "fi"?

pzdr
Czester
  
 
Nie bardzo zrozumiałem,ale jeśli w tej chwili przy istniejącym podłączeniu nie masz zakłóceń,to nie ma powodu do zakłądania nowej instalacji.Jeśli jednak chcesz podłączyć radio bezpośrednio do aku,to fi kabla nie powinno być mniejsze niż fi kabla wychodzącego z radia.Grubszy kabel oczywiście może być ale bez przesady.Zobacz jak gruby masz kabelek do zasilania żarówek świateł drogowych pobierających znacznie więcej prądu niż 4_ro watowe radio CB. Zarówka świateł drogowych ma przynajmiej 60W mocy, co przy napięciu 12V daje prąd 5A a zobacz ilu amperowy masz bezpiecznik w radiu CB.
  
 
może źle się wyraziłem.

- CB - zakłucenia
- sprzęt grający (owe radio ) - brak zakluceń

oba podpięte są pod tą samą instalację.

p.s. hmmm jaki wpływ ma bezpiecznik w radiu CB do fi kabla ?, tzn czy ma to wpływ na dobor kabla.

pzdr.
Czester
  
 
Cytat:
2006-04-29 14:33:13, czester pisze:
może źle się wyraziłem. - CB - zakłucenia - sprzęt grający (owe radio ) - brak zakluceń oba podpięte są pod tą samą instalację. p.s. hmmm jaki wpływ ma bezpiecznik w radiu CB do fi kabla ?, tzn czy ma to wpływ na dobor kabla. pzdr. Czester

Pozornie niewiele.Ale co będzie jeśli kabel będzie cieńszy niż dopuszczalny prąd bezpiecznika?Spali się kabel,a bezpiecznik pozostanie.Przez analogię do grubości kabla od reflektora chciałem pokazać,że kabel do radia wcale nie musi byc gruby skoro juz na podstawie wartości beszpiecznika widać,że prąd jaki może pobierać radio jest dużo mniejszy niż prąd żarówki reflektora.Jeśli idzie o zakłócenia,spróbuj sprecyzować jakiego są typu.Czy jest to "wycie"które najczęściej powodują wytarte szczotki i brudny kolektor alternatora,czy może trzaski,które mogą być spowodowane instalacją zapłonową i pompką paliwa.W tym drugim przypadku sprawdź świece zapłonowe/ważna wielkość przerwy/oraz same kable w/n,które często mają przerwę.Jeśli zakłóca pompka trzeba zastosować na kablu zasilającym kondensator.Myślę,że 3Mikrofarady powinno wystarczyć
  
 
Witam. Też mam problem z zakłóceniami spowodowany pompką paliwa.
Gienekp napisałeś że trzeba zamontować kondesator, czy możesz podac jakieś parametry albo link z aukcją do takiego kondesatora bo na allegro jest tyle tego, a ja za bardzo się nie znam.
Z góry dzięki.
  
 
[quote]
2006-05-01 15:10:24, mono_ pisze:
Witam. Też mam problem z zakłóceniami spowodowany pompką paliwa. Gienekp napisałeś że trzeba zamontować kondesator, czy możesz podac jakieś parametry albo link z aukcją do takiego kondesatora bo na allegro jest tyle tego, a ja za bardzo się nie znam. Z góry dzięki.
[/quote

Według mądrych ksiązek do odkłócenia wycieraczek,dmuchawy i podejrzewam,że pompki paliwa też wystarczy kond.typu KPs-011 o wartości 0,5 mikrofarada.Powinno się go dostać kupic w sklepie motoryzacyjnym.Kond.o większej pojemności to KPs-012o poj. 3 Mkfarady.Myślę,że któryś powinien pomóc.
  
 
Witam,

w zeszłym tygodniu podłączyłem radyjko bezpośrednio pod aku, i nic, nadal są zakłócenia.

Gdzieś na necie doczytałem że można zastosować filtr przeciwzakłóceniowy i też nie pomogło. Moje dalsze przeszukiwania stron www doprowadziły mnie do tzw. pierściania ferrytowego. Znalazłem taki (tak mi się wydaje), przy starym zasilaczu od komputera, owinąłem kabelki przez niego i też to nic nie dało. Więc pewnie pozostaje mi przerobić temat tego kondensatora.

Tutaj pojawia się moje pytanie gdzie i jak go podłączyć?

pzdr.
Czester
  
 
Z tego co wyczytałem w internecie to taki kondesator należy podłączyć pomiędzy plusem a minusem, np między zasilaniem a masą pompki paliwa.