nethero Warszawa | Też mam GSI z 98r, więc powinieneś mieć podobnie..
Wszystko co musisz ruszyć idzie w przelotce po stronie pasażera.
Wypinasz i wyjmujesz całą wiązkę silnika z GSI, która idzie dalej do kompa pod siedzeniem, czujnika prędkości (opisałem na dole) oraz modułu immo (na prawo od kierownicy) i jest łatwo wypinalna od reszty instalacji samochodu. Nic za zegarami nie ruszasz!
Przy montażu wiązki od rover praktycznie jedyne czego potrzebujesz to 13-pinowe złącze główne, które jest zaraz za przelotką po stronie pasażera w komorze silnika. Tam masz:
- stały plus z instalacji samochodu (w GSI zasila komputer, obwód na jakimś bezpieczniku jest)
- plus ze stacyjki (oryginalnie w GSI przez przekaźnik)
- sygnał dla obrotomierza
- wskaźnik temperatury
- kontrolkę ciśnienia oleju
- kontrolki check engine, immo led (niepotrzebne)
- plus na pompę paliwa (też przez przekaźnik)
Musisz dopasować końcówkę wiązki rovera do tego złącza, połączyć + z alternatora z akumulatorem oraz kabelkiem zasilającym resztę samochodu (idzie osobno po tej samej stronie [czarny]; obok niego jest też wzbudzanie na alternator [czarno-fioletowy/czarny, cieniutki]).
Zasilanie komputera w poldroverach szło bezpośrednio od akumulatora (z klemy odchodziły dodatkowe kable).
Przewód od czujnika temp. płynu chłodzącego ciągniesz sam, do wspomnianego wyżej złącza (bo nie ma go w wiązce). Przekaźniki od zapłonu i pompy paliwa (umieszczone w centralce elektrycznej) możesz wyjąć i zmostkować te obwody (poldrovery mają własne przekaźniki umieszczone pod kompem). Przewód od pompy możesz dodatkowo pociągnąć tak, aby przechodził przez ten wyłącznik bezwładnościowy - jeśli chcesz go wykorzystać.
Przewody przy lince prędkościomierza idą z czujnika prędkości - wykręć go, nie jest on potrzebny przy poldroverze.
Ciężko tak wszystko za jednym razem opisać, mam nadzieję że nic nie pomyliłem. W razie co, chętnie pomogę.
[ wiadomość edytowana przez: nethero dnia 2011-06-01 04:50:27 ]
[ wiadomość edytowana przez: nethero dnia 2011-06-01 04:51:46 ] |