Klimatyzacja, czyli sposób na szpan w czasie stania w korku. - Strona 4

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cytat:
2015-08-10 21:54:06, SzokoLada pisze:
.Miejsce jest, myślałem nad tym, ale trzeba zrobić wanienkę, żeby odprowadzać wodę na zewnątrz i wiatrak musi dmuchać od góry, a niestety brak w tym przypadku miejsca.



Odpływ wydaje się mniejszym problemem niż zmieszczenie parownika. Wiatrak musi dmuchać od góry? Chodzi Ci o to, że jest już za nagrzewnicą, a nie przed?
  
 
Trzeba zlikwidować wiatrak i dołożyć parownik do nagrzewnicy. Wstawić zawór, zrobić wanienke i odprowadzać skropliny. Przerobić komorę po wiatrak, żeby był nadmuch na szybę. Dlatego też wiatrak musi dmuchać od góry. Można to wszystko zrobić, ale stwierdziłem, że będzie mi wygodniej, łatwiej dołożyć uniwersalny zestaw, niż się bawić w takie przeróbki. Ale co zrobię finalnie, nie wiem.
  
 
W starszych generacjach na pewno, nie wiem jak w nowych - parownik jest przed nagrzewnicą.
  
 
Stawiam dobre piwo temu, kto pierwszy zamontuje klimę w swojej Ładzie.

-----------------
Były:
- LADA 2105 '82 1.3
- LADA 2107 '90 1.5
- LADA 2107 '96 1.7i
- OPEL ASTRA F '93 1.4i
Jest:
- LADA 2107 '87 1.3
  
 
Na Ładowskim silniku?
  
 
A co nie tak jest z ładowskim silnikiem?
  
 
Cytat:
2015-08-11 18:25:26, emde pisze:
Stawiam dobre piwo temu, kto pierwszy zamontuje klimę w swojej Ładzie.



Podejmuje
  
 
Ja również. Pewnie nie wygram bo planuje zakończenie działań na nast wakacje.
Cezaremu rozchodziło się o to, że np Opel Omega A 2.0 8v wersja z klimą ma problem z uciągnięciem dodatkowo sprężarki klimy i przez to często się psuje. Ale łada ma dość dobrze skonstruowany silnik i wystarczy dobrać pompę od dobrego auta i będzie śmigać aż miło.
  
 
Cytat:
2015-08-13 22:29:50, Astro2107 pisze:
Ja również. Pewnie nie wygram bo planuje zakończenie działań na nast wakacje. Cezaremu rozchodziło się o to, że np Opel Omega A 2.0 8v wersja z klimą ma problem z uciągnięciem dodatkowo sprężarki klimy i przez to często się psuje. Ale łada ma dość dobrze skonstruowany silnik i wystarczy dobrać pompę od dobrego auta i będzie śmigać aż miło.


Tyle że trochę mocy z mało żeby jeszcze klimę uciągnąć i jeszcze żwawo pomykać.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Cytat:
2015-08-13 22:52:38, andrzej_krakow pisze:
Tyle że trochę mocy z mało żeby jeszcze klimę uciągnąć i jeszcze żwawo pomykać.



Chevrolet Niva ma silnik 1,,7, napęd na 4 koła, dość ciężką bude i fabrycznie montowana klime. Więc skąd pomysł, że to będzie słabe? Zresztą klima też była montowana fabrycznie i w klasykach.
  
 
Niby dzisiejsze konstrukcje wielkości 1.3 owszem posiadają klimę z tym że na przykład tam komputer sam steruje chociażby wolnymi obrotami więc na gaźniku może być problem, że zgaśnie w cieplejsze dni. Bardziej mi chodziło o to, że wspomniane już 2.0 8v ma fabrycznie kompresor klimy więc rzeźba przy silniku odpada.
  
 
Fiat 125p 76 wesja wloska z klimatyzacja. Bezproblemowo klima dziala. Dlaczego wiec lada ma nieuciągnąć skoro ma 100 razy lepszy silnik. Jesli w ladzie masz ustawione np 1300obrotow to podczas zalaczenia wiatraka od klimy i chlodnicy obroty spadna gdzieś do 800. Ja nie mowie oczywiscie o innych samochodach z pojemnoscia 1,3 , 1.1 w ktorych normalnie jst klima montowana. To że jest gaźnik to sama zaleta nie wada. A jak chcesz sie bawic to można przerobic na jedno bądz wielopunktowy wtrysk.
  
 
W moim starym Volvo v40 z 90 konnym silnikiem diesla, jak jeżdżę po mieście, to przy ruszaniu spod świateł wyłączam klimę. Inaczej jest ciężko ruszyć
Włączam ją z powrotem jak wbiję dwójkę i mam sensowne obroty silnika.
W 115 konnym Focusie żonki nie ma takiego problemu
  
 
Mojej żony Clio z silnikiem1,2, chyba 60 koni, jazda po mieście z klimą nie stwarza żadnych problemów. O co kaman w twoim Volvo?
  
 
Ten model Volvo ma stary silnik diesla od Renault. Na niskich obrotach brakuje mu mocy, dopiero jak turbina dobrze weźmie się do pracy to coś zaczyna się dziać. Poniżej dwóch tysięcy obrotów jest słabo, żeby dynamicznie jeździć trzeba mieć powyżej 2700 obr.
Podobnie było z jednym z moich dawniejszych Fordów Galaxy 2.0 benzyna, choć tam niedobór mocy nie był aż tak widoczny i nie musiałem wyłączać klimy w mieście. W późniejszym 1,9 tdi włączenie się climatronica było już prawie niedostrzegalne.

Podejrzewam, że w przypadku Łady założenie klimatyzacji ma sens tylko przy największych silnikach.
  
 
Tez mam Volvo v40, tyle że 95hp, ale dopiero kupiłem, wiec nie wiem jak pracuje silnik. Mam urwany pasek rozrządu. Naprawie i będę mógł coś na ten temat powiedzieć.
  
 
..ja narazie temet odkladam,,,
ale mam nową sprężąrke klimy do tico---jak na razie

ciekawy tylko jestem--choćby na prospekcie zobaczyć,,,
tego 125p z klimą i jak wygląda to na desce rozdzielczej,,,
czy bylo tak upchane że sie nie roznilo


szokolada??? czy szukasz tego w tym stylu>>>???

http://allegro.pl/klimatyzacja-do-adaptacji-uniwersalna-12v-i5598664320.html


[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-08-14 16:16:16 ]

[ wiadomość edytowana przez: janjestemjan dnia 2015-08-14 16:19:38 ]
  
 
Ja chcę coś w tym kierunku:

  
 
Cytat:
2015-08-14 11:31:19, SzokoLada pisze:
Tez mam Volvo v40, tyle że 95hp


Nie wiem, jak wersja 95 koni, nigdy nie miałem z taką styczności, ale późniejsza wersja 115 koni była wyraźnie żwawsza, nie czuło się okropnego braku mocy od samego dołu.
  
 
Tescie w alhambra 1.9 tdi muł na klimie. Rodzoce mja nubire 2.0 i rovera 2.0 i niewazne czy klima czy nie zapierdziela.