[mkVII] 1.8 TD alternator ładuje prawie 18V??!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
WItam.
na początku powiem że przeszukałem pół forum i nie znalazłem odpowiedzi stąd mój post.
może od początku. Jakiś miesiąc temu pojawił się u mnie problem z niedziałającym obrotomierzem wyłączył się w pewnym momencie i stoi na zero (czasem się załącza na chwilę) zmierzyłem ładowanie ponieważ zaczęła się lekko żarzyć kontrolka ładowania ale było ok 14.4V jednak ostatnio zaczęły się dziać dziwne rzeczy.
1) padł mi akumulator i nie było w nim wody wcale!!
2) żarówki zaczęły mi się bardzo jasno świecić ale tylko czasami.
3 na wolnych obrotach światła przygasają po dodaniu gazu prawie dzień...
ładowanie w chwili obecnej mam 14.4 na wolnych obrotach jednak po położeniu nogi na gazie rośnie gwałtownie osiągając poziom 18V przy pełnym obciążeniu. nadmienię że kupiłem już nowy akumulator i nic się nie zmieniło. zakładam że coś z alternatorem się dzieje ale co to może być ?
  
 
na poczatek sprawdzil bym regulator napiecia...
  
 
a jak to można sprawdzić?
  
 
jak akumulator nowy i tak sie dzieje to czym predzej wymieniaj alternator, bo akumulator załatwisz...
  
 
podpowiedzcie czy to się nadaje?? nówka to nie jest ale po regeneracji... szczerze na nowy mnie nie bardzo stać...
  
 
Cytat:
2010-11-14 23:42:45, Tallmen pisze:
podpowiedzcie czy to się nadaje?? nówka to nie jest ale po regeneracji... szczerze na nowy mnie nie bardzo stać...



pojedź na jakiś autozłom, tam mają tego dużo, powiedz że chcesz sprawdzić czy działa, a jak nie bedzie sprawny to oddasz, ja tak kupiłem za 5 dych i działa jak złoto...odpukać
  
 
http://allegro.pl/alternator-ford-escort-fiesta-1-8-d-td-kolko-3pk-i1315502035.html
a może taki?? ktoś kupował??
koledzy pomóżcie bo auto stoi pod domem a potrzebne mi jest bardzo...

[ wiadomość edytowana przez: Tallmen dnia 2010-11-15 20:09:01 ]
  
 
wymieniłem alternator na magneti marelli obrotomierz zczął działać (instalacja miała zwarcie i to prawdopodobnie doprowadziło do uszkodzenie starego altka) natomiast nowy ma ładowanie 13,8 V w całym zakresie obrotów... czy to aby nie za mało?
  
 
A wymienikes na nowy, czy używany? bierzesz oid uwage dokladnosc twojego miernika?
  
 
Cytat:
2010-11-19 23:48:50, Tallmen pisze:
nowy ma ładowanie 13,8 V w całym zakresie obrotów... czy to aby nie za mało?



na jałowym powinno być w granicach 14,2-14,3 V,przynajmniej tak jest u mnie
ostatni pomiar jakies 2 miechy temu dawał 14,35 V

[ wiadomość edytowana przez: zigg dnia 2010-11-20 08:36:39 ]
  
 
M-M tak maja w TD
  
 
Cytat:
2010-11-19 23:48:50, Tallmen pisze:
wymieniłem alternator na magneti marelli obrotomierz zczął działać (instalacja miała zwarcie i to prawdopodobnie doprowadziło do uszkodzenie starego altka) natomiast nowy ma ładowanie 13,8 V w całym zakresie obrotów... czy to aby nie za mało?



Jeżeli ładowanie trzyma Ci w całym zakresie obciążenia odbiornikami elektrycznymi (dmuchawa na max. wklaczone swiatla mijania i ogrzewanie tylnej szyby) 13,8V, to jest to jak najbardziej prawidlowe.
Przy takim napięciu dłużej wytrzymają Ci żarówki mijania.
  
 
Cytat:
2010-11-20 00:17:11, FAROW pisze:
A wymienikes na nowy, czy używany? bierzesz oid uwage dokladnosc twojego miernika?



wymieniłem na używany po regeneracji miernik jest profesjonalmym urządzenien używanym przez mojego kolegę zawodowego elektryka więc nie ma możliwośći nieprawidłowego pomiaru

Cytat:
Jeżeli ładowanie trzyma Ci w całym zakresie obciążenia odbiornikami elektrycznymi (dmuchawa na max. wklaczone swiatla mijania i ogrzewanie tylnej szyby) 13,8V, to jest to jak najbardziej prawidlowe.
Przy takim napięciu dłużej wytrzymają Ci żarówki mijania.



ot i tyle chciałem wiedzieć
dziękuję za pomoc
Pozdrawiam