Wymiana szczotek w alternatorze Cariny E

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pozdrawiam i proszę o Wasze opinie...
mechanik stwierdził, że w alternatorze mojego autka szczotki nadają się do wymiany.
Podobno powinno się, wymienić cały modół prostowniczy ze szczotkami...ale można się pogimnastykować i próbować wymienić same szczotki (tak powiedział)
Jak muślicie, czy to dobry pomysł... jak będzie lepiej i ... czy wymiana samych szczotek jest trudna, a może dostępność odpowiednich jest mała???
Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym temacie napiszcie...
  
 
Witaj. sam wymieniałem szczotki lecz w alternatorze do corolli, pewnie duzo sie nie różni. Jedynym "problemem" jest to że trzeba je przylutować.
  
 
Ja wymieniałam w Corolli szczorki alternatora - same szczorki. Tz. nie ja ale mechanik i dało się. Fakt faktem ze musiał rozebrać alternator aby kupić dobre. Raczej samemu się z tym nie baw tylko znajdź dobrego elektryka
  
 
Ja kupowalem w ASO i cena byla taka sama jak w JC z tym ze nie musialem pokazywac im szczotek a w JC nie maja katalogowanych wiec trzeba bylo pokazac stare. A druga sprawa, ze po wymianie za jakies 3 miesiace alternator padl i kupilem regenerowany na gwarancji za 250 PLN.
  
 
Alternator-nie powinieneś miec problemów z wymianą szczotek,potrzebne są do tego tylko chęci i lutownica oraz oczywiście szczotki.
Po rozebraniu sprawdż oczywiście stran pierścieni ślizgowych w jakim są stanie.Jeśli nic im nie ,,dolega" to przemyj je benzyną estrakcyjną.
Miłej zabawy.
W razie jakichkolwiek problemów forumowicze napewno chętnie udzielą dobrych rad
  
 
Cytat:
2006-03-29 11:58:16, RomekM pisze:
[...]mechanik stwierdził, że w alternatorze mojego autka szczotki nadają się do wymiany. Podobno powinno się, wymienić cały modół prostowniczy ze szczotkami...ale można się pogimnastykować i próbować wymienić same szczotki (tak powiedział)[...]



Ten alternator to Bosch czy Denso ?
Z tego co piszesz, to wygląda na (tfu!) Bosha.
W takim przypadku warto się zabawić i spróbwać wymienić same szczotki. Nowy moduł do tego alternatora kosztuje chore pieniądze.
Jeśli to Denso to nie ma problema, nowe szczotki dostaniesz bez problemu w ASO.
Pozdro.
  
 
Witka Perzan ...
masz rację TFU,TFU to BOSCH !!!
To jakiś gwałt na TOYOCIE...
Będę z tym tematem walczył...dobiorę szczotki i i i mu PRZYLUTUJE niech ma germaniec jeden
Dzięki Wszystkim za pomoc!!!
  
 
Cytat:
2006-03-30 09:41:02, RomekM pisze:
Witka Perzan ... masz rację TFU,TFU to BOSCH !!! To jakiś gwałt na TOYOCIE... Będę z tym tematem walczył...dobiorę szczotki i i i mu PRZYLUTUJE niech ma germaniec jeden Dzięki Wszystkim za pomoc!!!



gwałt nie gwałt... a ABS masz czyj? bo też były 2 typy

  
 
Noooooo...z ABS-em przyznam nie patrzyłem, ale chyba, chyba ... bo jakoś mi tak Schrőder-em spod maski jedzie... masz rację ... może być też, germaniec gwałciciel
  
 
Jakby się (tfu!) nie powiodło z wymianą albo okazało się że to regulator to pomyśl nad używką.
I w razie czego możesz tam spokojnie wsadzić Denso, byle by był od 2,0
Przerobiłem temat podmianki u kumpla (też ma tfu! Bosha) i moje Denso spasowało i zagadało bezproblemowo Wtyczka też pasuje
Pozdro.