ZANIEPOKOJONY O CB-RADIO

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Na początku chciałbym powiedzieć,że jestem zadowolonym użytkownikiem cb-radia UNIDEN 520 PRO z antenką MAGNUM jak na moje potrzeby wystarczajace radyjko,ale ja nie o tym chcę napisac otóz:ostatnio słyszałem coś w eterze jak rozmawiali dwaj kierowcy,że od maja 2006 r.ma wejść jakiś przepis,który będzie zabraniał używania radia w mobilku mniejszym niz 12 ton DCM. Niestety koledzy byli zbyt daleko albo mieli skręcone radia bo nie słyszeli mnie albo słyszeć nie chcieli,nie wiem.Powiem szczerze,że trochę mnie to zmartwiło,ponieważ ja akurat jeżdze sobie transitem i nie wyobrażam sobie już jazdy bez tego wspaniałego wynalzku jakim jest cb-radio.Czy ktoś z użytkowników słyszał o takim przepisie?czy jest powód do zmartwien?proszę niech ktoś odpisze co o tym mysleć,trochę szukałem w internecie ale ja nic nie znalazłem o tym przepisie
Pozdrawiam i czekam na jakąś dyskusje na ten temat
  
 
Myślę, że można to włożyć między bajki, kolejna legenda eterowa
Pytanie jest zasadnicze: jak racjonalnie uzasadnić taki przepis? Co powoduje, że auto o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton może używać CB a mniejsze nie? Otóż, moim zdaniem nie ma takiego uzasadnienia...
No i co z bazówkami?
  
 
dom wazy pewnie wiecej - bedzie mozna


[ wiadomość edytowana przez: dcnt dnia 2006-03-05 12:20:26 ]
  
 
a ja znowu slyszalem ostatnio ze zeby moc uzywac legalnie cb bedzie trzeba miec zawodowe prawo jazdy... Podobno jakas zmiana w ustawie jest szykowana, bo policja sie burzy ze za malo zarabiaja z mandatow... Ale tez mi sie wydaje ze to jakas sciema...
  
 
Cytat:
2006-03-05 13:35:32, Focus pisze:
a ja znowu slyszalem ostatnio ze zeby moc uzywac legalnie cb bedzie trzeba miec zawodowe prawo jazdy... Podobno jakas zmiana w ustawie jest szykowana, bo policja sie burzy ze za malo zarabiaja z mandatow... Ale tez mi sie wydaje ze to jakas sciema...



Tylko pozostaje w takiej sytuacji jedna sporna kwestia...
Mianowicie: co policja powie jeśli stanie się coś co spowoduje, że kierowcy zaczną jeździć bardziej przepisowo (tak, wiem, że to nierealne, ale załóżmy czysto hipotetycznie )... Liczba mandatów się zmniejszy i co? Nakażą łamac przepisy?
Dopiero co przepisy dotyczące CB zostały mocno zliberalizowane, więc mam nadzieję, że teraz nie zaczną ich znów idiotycznie zaostrzać... Ale wszystko jest możliwe, "oto Polska właśnie"
  
 
wczesniej panstwo mialo jakas kase z radyjek w autkach. Trzeba bylo placic za pasmo. Teraz to zniesli, wiec coraz wiecej osob korzysta z cb a panstwo nic z tego nie ma wiec pewnie zaraz cos wymysla zeby to ukrucic... W razie co to nie pozostanie nic innego jak robic prawka na c+e
  
 
no wlasnie co ze stacjonarnymi?co z taxi? firmy ochroniarskie itp.?oni maja inne czestotliwosci ale to tez CB
  
 
Nie bebikon, to nie CB. CB to Citizen Band, czyli pasmo obywatelskie 27 MHz... Taxi, firmy ochroniarskie itp. używają innych częstotliwości, mają na to specjalne zezwolenia i zdaje się, że za to płacą...

Focus, też w pierwszej kolejności mi to przyszło to głowy "a co mi tam, zrobię prawko zawodowe" Ale po chwili przyszło otrzeźwienie, że przecież to kosztuje i to nie mało... Echh. W razie czego trzeba będzie przejść z CB do podziemia Tylko jak ukryć antenę?
  
 
Wiecie co CB w moim autku mam zaledwie od kilku dni a tu taka informacja. No cóż zastanówmy się.
1. Do czego służy CB? - Do informowania o sytuacji na drodze . Dlaczego TIR-y miałyby wiedzieć a osobówki nie. Dla mnie idiotyzm.
2. Jak wszyscy wiemy radyjka posiadają kanał 9 czyli ratunkowy. Jakim prawem mieliby zabronić mi jego używania? Idiotyzm po raz drugi.
3. Jak sama nazwa wskazuje CB- to radio obywatelskie a czyż nie jestem takim samym obywatelem jak kierowca z zawodowym prawem jazdy? Trzeci idiotyzm.
4. Ciekawe co z przedstawicielami handlowymi to dosyc potężna grupa ludzi, a jeszcze nie widziałem takiego bez radyjka.
5. Jeżeli wejdzie taki przepis to będzie on sprzeczny z konstytucją i nadaje się pod Trybunał Praw Człowieka. Dlaczego? Bo to zwykła dyskryminacja i to z beznadziejnego powodu posiadania bądź nie zawodowego prawka. Idiotyzm, idiotyzm, idiotyzm.
Jako kierowca z kategorią B mam takie same prawa na drodze jak pozostali jej użytkownicy.
No cóż reasumując- same idiotyzmy ale nie zapominajmy, że żyjemy w Polsce Kaczyńskich, Giertycha i Leppera a w takim układzie wszystko jest możliwe.
Swoją drogą ciekawe skąd takie informacje. Jak ktoś dotrze do jakichs źródeł to dajcie znać. Ja trochę szukałem w internecie i nic na ten temat nie ma.
Pozdrawiam wszystkich użytkowników CB,
  
 
A mnie sie wydajre ze to by bylo niezgodne z unijnymi przepisami w tej sprawie.

A pozatym mozna zrobic strajk ogolnopolski, wyobrazcie sobie zatrzymanie ruchu nw calym kraju
  
 
JESTEŚMY W UE A NIE NA BIAŁOBUSI I POLSKIE PRAWO MUSI BYĆ ZGODNE Z PRAWEM UNIJNYM.Z TEGO WZGLĘDU ZLIBERALIZOWANO PRZEPISY O CB I ŻADEN "MISIEK" TEGO NIE ZMIENI.
  
 
Ja myślę że to bajki wymyślane przez tirowców. Kilka razy słyszałem jak wkurzają się na osobówki. Chociarz czasem się nie dziwię, od jakiegoś czasu zrobił się straszny bałagan i samowolka w eterze. Ale z drugiej strony im nas więcej tym lepiej. Tylko trochę kultury i zasada "nie czyń innym co tobie niemiłe", a myślę że nic nam z CB nie grozi. No chyba, że nasze kochane państwo obłoży nas jakąś opłatą.
  
 
ktora dla wszelkiego spokoju mozna oplacic, wiekszy z CB pozytek niz abonamentu tv i tego co w TV pokazuja, zero sensownego programu
  
 
No ale opłaty już były i zostały zgodnie z unijnym prawem zniesione, więc niemożliwe żeby znów je wnieśli. No chyba, że na podobnej zasadzie obchodzenia przepisów jak ze sprowadzaniem aut - zniesiono cło, po krótkim czaeie wprowadzono zaporową akcyzę.
Też myślę, że to bajki, tirowcy puszczają rózne ploty. Tak jak krąży po eterze, że na trasie nr 20 z Warszawy do Marek na wiadukcie przy Żeraniu są kamery rejestrujące wszystkie ciężarówki (co niby ma służyć karaniu tirowców, bo w tym miejscu obowiązuje zakaz poruszania się pojazdów o jakiejś tam masie)... Nikt tych kamer jeszcze nie widział, a biorąc na logikę jak niby takie kamery miały by działać, ale informacja taka dociera do mnie zawsze kiedy jadę tą trasą
  
 
a ja mam wlasnie takie jakies zle przeczucia ze cos wymysla aby tylko skarb panstwa mial dodatkowa kase. Z cb robi sie spory rynek, a panstwo nic z tego nie ma... To jest niemozliwe w Polsce, zebysmy my obywatele dostali cos za darmo...
A co do trasy torunskiej. Jezdza nia codziennie do pracy i codziennie slysze nowe rewelacje. Ze zalozyli kamery... na moje pytanie gdzie to ktos odpowiedzial ze przy termometrze w strone marek a jak odpowiedzialem ze ta kamerka wisi juz pare ladnych latek i przekazuje obraz live do netu zrobilo sie wielkie poruszenie ze pieprze glupoty... Slyszalem ze w krzakach stoja ukryte kamery ktore nagrywaja wszystkich od tylu... co dla mnie tez jest glupota. Slyszalem ze po trasie jezdzi czarna octavia i sciaga wszystkie tiry podobnie jak niebieskie subaru impreza... codzien to nowa rewelacja. Ja sie tylko teraz pytam czy jest korek czy nie. o nic wiecej...
  
 
Focus, trzeba było im podac adres www toby się zdziwili...

Koliber, nie krzycz.

a tak przy okazji: co to jest zawodowe prawo jazdy?
  
 
zawodowe prawo jazdy jest to prawko na c+e. czyli na tiry z naczepa. Zeby zrobic takie prawko, trzeba zrobic badania lekarskie, np psychotechnike. w sumie to mysle o takim prawku, moze juz w te wakacje sie wybiore na c czyli narazie na solowki.
  
 
C + E to nie tiry z naczepą...

Dla ścisłości:

cyt.:

"Definicje poszczególnych kategorii pojazdów zostały następująco zharmonizowane:

Kategoria A: motocykle z bocznym wózkiem lub bez.

Kategoria B: pojazdy silnikowe o maksymalnej dopuszczalnej masie nie przekraczającej 3500 kilogramów i mające nie więcej jak osiem miejsc siedzących oprócz fotela kierowcy, pojazdy silnikowe w tej kategorii mogą być sprzężone z ciągnikiem, którego dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów, zestaw pojazdu ciągnikowego w kategorii B i przyczepy, w którym maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza 3500 kilogramów, a maksymalna dopuszczalna masa przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnikowego bez ładunku.

Kategoria B + E: zestaw pojazdów składający się z ciągnika w kategorii B i przyczepy, jeżeli zestaw nie mieści się w kategorii B.

Kategoria C: pojazdy silnikowe inne niż te, które należą do kategorii D, a których maksymalna dopuszczalna masa przekracza 3500 kilogramów, pojazdy tej kategorii mogą być sprzężone z przyczepą, której maksymalna dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów.

Kategoria C + E: zestaw pojazdów, w którym pojazd z napędem należy do kategorii C, a jego przyczepa ma maksymalną masę dopuszczalną większą niż 750 kilogramów.

Kategoria D: pojazdy silnikowe używane do przewozu osób, które mają więcej niż osiem miejsc siedzących poza fotelem kierowcy, pojazdy silnikowe tej kategorii mogą być sprzężone z przyczepą, której dopuszczalna masa nie przekracza 750 kilogramów.

Kategoria D + E: zestaw pojazdów, w których pojazd ciągnący należy do kategorii D, a jego przyczepa ma dopuszczalną masę maksymalną przekraczającą 750 kilogramów.

W zakresie kategorii A, B, B + E, C, C + E, D i D + E może być wydawane specjalne prawo jazdy na prowadzenie pojazdów w następujących podkategoriach:

Podkategoria A1: lekkie motocykle o pojemności silnika nie przekraczającej 125 cm3 i mocy nie przekraczającej 11 kW.

Podkategoria B1: trycykle i kwadrocykle (trójkołowce i czterokołowce) o napędzie silnikowym.

Podkategoria C1: pojazdy silnikowe nie należące do kategorii D, których maksymalna dopuszczalna masa jest większa od 3500 kilogramów, ale nie większa niż 2500 kilogramów, pojazdy silnikowe w tej kategorii mogą być sprzężone z przyczepą mającą maksymalną masę nie przekraczającą 750 kilogramów.

Podkategoria C1 + E: zestaw pojazdów, w którym pojazd z napędem należy do kategorii C1, a jego przyczepa ma maksymalną dopuszczalną masę większą niż 750 kilogramów, z zastrzeżeniem że maksymalna dopuszczalna masa tak utworzonego zestawu nie przekracza 12 000 kilogramów i że maksymalna dopuszczalna masa przyczepy nie przekracza masy niezaładowanego pojazdu ciągnącego.

Podkategoria D1: pojazdy silnikowe przeznaczone do przewozu osób, mające więcej niż osiem miejsc siedzących oprócz fotela kierowcy, ale nie więcej niż 16 miejsc siedzących oprócz fotela kierowcy, pojazdy silnikowe tej kategorii mogą być sprzężone z przyczepami, które mają dopuszczalną maksymalną masę nie przekraczającą 750 kilogramów.

Podkategria D1 + E: zestaw pojazdów, w którym pojazd ciągnący należy do kategorii D1, a jego przyczepa ma dopuszczalną maksymalną masę większą od 750 kilogramów, z zastrzeżeniem że po pierwsze, największa dopuszczalna masa tak utworzonego zestawu nie przekracza 12 000 kilogramów i maksymalna dopuszczalna masa przyczepy nie przekracza masy pojazdu ciągnącego bez ładunku, a po drugie, przyczepa nie jest używana do przewozu osób."

Zawodowe prawo jazdy dotyczy poniekąd chyba wszystkich kategorii ciężarowych, tzn, że nie ma prawka zawodowego na kat. B, bo jest to tzw prawo jazdy amatorskie, natomiast już kat. C nie istenieje amatorskie tylko zawodowe. Takie prawo jazdy wymaga testów psychotechnicznych, świadectwa kwalifikacji i ma określony termin ważności (trzeba okresowo robić sobie badania, testy...).


[ wiadomość edytowana przez: MacTB dnia 2006-03-06 23:49:47 ]
  
 
Cytat:
2006-03-06 23:41:58, MacTB pisze:
C + E to nie tiry z naczepą...



no niby nie tylko, ale co moze byc innego o wymiarach podanych w przepisach. Moze to byc rowniez solowka z przyczepa.... ja napisalem ze C+e to ogolnie na tiry. dla scislosci samochody ciezarowe z przyczepa, naczepa...
  
 
Po pierwsze C+E to właśnie prawo jazdy na ciągnik siodłowy z naczepa(na takim zestawie się go robi) lub na ciężarówkę z przyczepą.
Po drugie takie prawo jazdy to nie jest (jak to się kiedyś nazywało) zawodowe prawo jazdy. Uprawnia do prowadzenia takich pojazdów na własny użytek (np. hobbistycznie, do dostarczania towaru do sklepu itp.), ale nie w transporcie.
Żeby mieć zawodowe prawo jazdy trzeba mieć św. Kwalifikacyjne.