Obroty na biegu jałowym znikneły?? Może ma ktoś jakiś pomysł

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich klubowiczów.
Wiem, że problem ten był napewno już poruszany na forum ale niestety nic nie moge znaleźć może ktoś wie gdzie znajdę na ten temat wiadomości.

A problem mój wygląda tak. Pewnego pięknego dnia jechałem do roboty wszystko bylo wporządku. Po południu odpalilem przejechałem jakieś 8 km i przy dojeździe do światełek po wyspszegleniu zgasł silniczek w mojej ladzie ( mam 21702 1300 z gaźnikiem webera). Dojechałem spokojnie stanołem i już miałem problemy z odpaleniem. Wyciągnołem ssanie i OK zaskoczyła . Następne światła i znowu to samo , wysprzeglenie podczas jazdy to samo skończyło się na jeździe na ssaniu przy każdym postoju
Rozebrałem gaźnik na części pierwsze, wyczyszczony, przedmuchany, uszczelka nowa - nic bez efektu, zawór pneumatyczny przy aparacie nowy, przewody dochodzące do i z gaźnika nowe- nic. Jeżeli chcę jechać bez stawania jest OK rwie do przodu chodzi równo bez problemów, natomiast każdy postój bez ssania kończy się tym iż silnik zdycha.
Może ma ktoś jakiś pomysł.

Pozdrawiam.
P.S.
Mam pytanie do Leszka z Gdyni. Czy wiesz w jakich godzinach pracuje ten mechanik z Nasypowej w Gdyni Obłużu kiedyś dałeś mi jego namiary.
  
 
Mam dokładnie ten sam problem, gaśnie mi na biegu jałowym, ale juz się poddałem, spróbuje jeszcze złożyć nowy gaźnik, bo w tym juz jest wszystko przeczyszczone i wymienione.
Wyglądało mi to na przepustnice, zauwazyłem ze jeżeli przysłonie dolot powietrza to wszystko wraca mozna powiedzieć do normy, tylko wtedy ŁADNA nie ma zupełnie mocy. Sprawdziłęm przepustnice i jest z nimi wszystko ok. Wiec na razie sobie darowałem jakie kolwiek naprawy gaźnika, Jeżdze na gazie z lekko wyciągniętym ssaniem, tak żeby miał obroty tak koło 1100 - 1200.
A benzyny używam tylko do odpalania (odpala pięknie bez żadnych problemów na ssaniu oczywiście
)

P.S.
Dzwoniłem do gościa, który zajmuje sie gaźnikami i zażyczył sobie za przeczyszczenie i regulacje 200 zł plus cześći, jak go usłyszałem to zaśmiałem się w słuchawke, tyle kosztuje nowy gaźnik

Może ktoś z was zna jakeigoś dobrego gaźnikowca w wawie, moze się skusze i oddam autko do niego ale za jakieś rozsądne pieniącze!!!!!

Pozdrawiam
PRYMI
  
 
200 Złotych za regulacje??????To naprawdę jakaś chora cena. Jesłi chodzi o wolne obroty...u mnie akurat w tym przypadku zwykle pomaga wykręcenie wył elektromagnetycznego i przedmuchanie dyszy biegu jałowego. Gorzej z dyszami głownymi , które czasem ( nawet troche cześciej niz czasem) mi sie zatykaja...
Paweł
 
 
Niestety nie modę Wam konkretnie pomóc.
U mojego dziadka w FSO1500 występował podobny problem, z tym, że auto po zgaśnięciu odpalało. Powodem braku biegu jałowego był ........... zużyty popychacz pompy paliwa!
Krajnik
  
 
Ty wiesz Krajnik, ze ja też to musze sprawdzić . Pompę mam juz parę latek i moze sie popychac wytarł????I w ogóle chyba profilaktycznie zmienie pompke paliwa na nową.
 
 
pon - pt 9:00 - 18:00
sobota 9:00 - 15:00

Ale najlepiej do niego zadzwon 501 13 67 97

Moze dysze masz odwrotnie wlozone???

PS. A MOZE MALE SPOTKANKO W WEEKEND??? Jest nas 3ch z 2107 w Gdyni. Moj numer 606310831 - pisz z jakimis propozycjami. A w ogola jaki masz kolor lady, bo dzisiaj fajna mijalem na Hutniczej
  
 
Witam
Ze spotkanka raczej nici w ten weekend mam szkółke za dwa miechy kończę magistekę i niestety na koniec trzeba przyłożyć się choć trochę.
Apropo koloru napewno nie mijałeś mojej ladzi. Moja jest koloru kość słoniowa i nie wygląda zbyt ciekawie.
Udało mi się dojść do ładu z obrotami dzięki za podpowiedzi, okazało się że modół sterowania gażnikiem stwierdził po 15 latach ze czas na emeryturę i chyba elektorozawór ale tego nie jestem pewny nawszelki wypadek kupiłem nowy.

Mój numer 501769038 a gadu-gadu 3677671 jestem pod nim od 8 do 16 potem niestety znikam.
  
 
PANOWIE NA MOJE OKO Z TEGO CO PRZECZYTAŁEM , NAJPRAWDOPODOBNIEJ POSZEDŁ KONDENSATOR UMIESZCZONY W POBLIŻU APARATU ZAPŁONOWEGO , KOSZTUJE GROSZE A ZCZASEM POPROSTU PADA WYMIANA 5 MIN , MAM NADZIEJE ŻE POMOGE WOJTAS
 
 
Cześć.też mam ŁADE 210702 1300. Też mam ten problem. Ale sobie jakoś poradziłem. Sprawdż zawór elektropneumatyczny na prawym nadkolu w komorze silnikowej czy jest prawidłowo podpiety i czy działa. Powinien stukać gdy silnik schodzi z wysokich obr. Jeśli pracuje to jest oki a jeśli nie to możliwe ze poleciał układ sterujący tym zaworem u mnie znajduje się się on na lewym nadkolu "taka mała czrna puszka z 6 przewodami"Jeśli to jest dobre i pracuje to miżliwe że tzw "ekonomizer" jest zrąbany tzn. zawór pneumatyczny przy gażniku albo ma dziure w membranie albo sie zacina.Możliwe też że mikroprzełacznik się zepsuł.Jest jeszcze jedna możliwośc tzn. jeśli masz dysze elektroniczną to mogła się spalić .
  
 
Co robić? Jade jade, wciskam sprzęgło przed skrzyżowaniem, a tu w piecu wygasa! Sprawdzałem już wszystko, rozebrałem czyściłem , regulowałem, a obrotów i tak nie odzyskałem! Co za piorun je trafił? Kiedyś tak miałem i pomogła dopiero wymiana gażnika! A teraz nie mam zamiaru wymienić rocznego gażnika! Czy na obroty w 7 nie ma silnych?
  
 
Witam, zdecydowanie dysza wolnych obrotów, jest kilka wersji gażnika, ale wszystkie maja ta samą cechę, po zdjęciu nogi z gazu, mieszanka dostarczana jest do silnika osobnym układem, najbardziej złozony jest gaźnik, od 2107 z elektrozaworem, tam czesto pada ten mopduł elektroniczny, ale pierwsze co trzeba zrobić to spróbowac przedmuchac gaźnik..., wielu mechaników nie radzi sobie z tymi gażnikami, więc każą od razu wymieniac, czasem zdarza się tak że coś dostanie sie dyszy wolnych obrotów, ale po jakims czasie wydostanie sie i dalej działa, ale można to spróbowac zrobić samemu..., wazne jest by przy wykrecaniu dysz policzyc obroty ile trzeba było do wykręcenia dyszy, w taki spsób, nie popsujemy regulacji, bardzo pomocna jest ksiażka z opisem, tak by łatwiej znalezc dyszę wolnych obrotów i skłądu mieszanki...
  
 
Ale moja ładna wcale nie reaguje na regulacje. Już robiłem cuda nie widy i dalej to samo. Może to silnik ma już dość. Mam zrobione 140000 głowice po kapitalce i po 11 atmosfer na cylindrach. Coś jej odbiło. Może się pogniewała
  
 
W ogóle nie masz wolnych obrotów czy zdycha Ci tylko przy hamowaniu? Pytam bo pisałeś że było to przed światłami?
Andrzej
  
 
Nie było wcale. Teraz pojawiły się minimalne, takie że ledwo się kręci i czasem przygasa. Silnik przy około 1000 obr bardzo nierówno pracuje. Nie mam pojęcia co się dzieje. Nic nie pomaga
  
 
Sprawdz może szczelność węza ( gumowego) do serwa hamulca bądz samo serwo - ja miałem dziurawe serwo i też przez dobre pół roku Ladzinka wyczyniała mi cuda
  
 
witam, pozwole sobie przypomnieć, że wolne obroty zalezą tez od poprawnego ustawienia zapłonu..., jakiś czas temu regulowałem wolne obroty, zapłon itd, tylko gosc który mi to regulował, zapomniał dokręcić mocowania aparatu zapłonowego, jakież było moje zdziwienie, kiedy dwa dni po regulacjach, zdechły mi wolne obroty i silnik zaczął dziwnie pracowac, gdybym nie zauwazył lużnego aparatu zapłonowego, walczyłbym pewnie z gaźnikiem..., zapaliłem silnik... zaczałem przyspieszać zapłon aparatem, i kiedy złapał odpowiednie wolne obroty, już było dobrze,...
  
 
acha... kiedy zapłon jest zbyt szybki, wolne obroty wzrastaja , ale potem już spadają, oprócz stukowego spalania, efektem są włąśnie nierówne wolne obroty...
  
 
Panowie jest jeszcze coś! Gdy otkręce korek wlewu oleju przy zapalonym silniku przez otwór korka silnik dmucha spalinami. Co do głowicy to jestem pewien na jakieś 98% bo dwa miesiące temu była naprawiana. Pierścienie i gładzie cylindra chyba dobre bo ciśnienie trzyma. Cholera wie co jej jest! Ale sprawdze jeszcze zapłon. Może to to.
  
 
Witam... trochę dmuchac olejem, bedzie zawsze, przeciez tlok jadac w dol tworzy lekkie nadcisnienie w skrzyni korbowej, po to min. jest odma by to wyrownywac, jesli jedna to sa spaliny, to trąci jednak pierscieniami, nie musza byc juz zdarte do cna..., tylko pozwalaja czesci oby małej, spalin dostać się pod tłoki...
  
 
Może nastąpiła owalizacja cylindra i nowe pierścienie nic tu nie pomoga, bo i tka dobrze sie nie dopasuja do owalnego ju zksztaltu cilndra.