[POMOCY] Corrolla 98 silnik 1.3 A/C Za wysokie Obroty

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam, przegladalem forum bylo mnóstwo postow na temat obrotow, ale kazde inne. I mój pewnie bedzie inny.

Mianowicie
Kilka tygodni temu moja Osa przechodziła remont, pierwszy za mojej kadencji. Wymiana oleju, pasek rozrządu, sprzęgło.
Aby dokonac tego mechanik rozłączył prawie wszystko. Po złożeniu obroty nie sa juz takie same ;(
1)
Mianowicie niezależnie od temperatury wahaja sie pomiedzy 1900 a 1400. Mam obrotomierz, ale przede wszystkim te obroty słychać, wiec od razu boli, gdyż wręcz slyszę jak paliwo ucieka.
Regulacja obrotów na lince nie pomogła ;(

2)Przywiozlem to auto z Angli gdzie temperatura spada max do 0. Dojezdzajac do Polski ZAMARZLEM. Bylo tak zimno ze szyby zamarzly od środka. Przewody do (i od) nagrzewniczki cieple, sama nagrzewniczka raczej tez na tyle ile udalo mi sie oparzyc przez dostep od strony radia.
Ciegno zewnatrz wewnatrz OK. Nie wiem co to moze byc.
Dodam, ze ogrzewanie nie dzialalo juz przed remontem
a obroty zepsuly sie po.
Jezeli samochód stoi, wówczas można go troche ogrzać, ale w chwili szybkiej jazdy z wentylacji wieje chłód, szczególnie ze środkowych "kratek"
Filtr przeciwpylkowy wyjęty.

Jednak ważniejszy temat to obroty.
Może ktoś coś wie?
Nie wiem czy wybrac sie by podlaczyc auto na kompa ASO ?
Pozdrwiam.




aha
Jeszcze dodam, ze przy dodawaniu gazu przy dobrych warunkach sluchowych, slychac (trzeba sie bardzo dobrze wsluchac) cos w rodzaju wdmuchiwanego powietrza, synchronicznie z dodawaniem gazu - (ciezko pisac o dzwiekach, ale) takie tsss





[ wiadomość edytowana przez: jlee dnia 2006-02-02 00:11:28 ]
  
 
Sprawdz dolot, moze lapie lewe powietrze, i to moglo by byc powodem syczenia i obrotow.
  
 
ok, sprawdze ten dolot, jesli jednak ktos ma jakies doswiadczenie z taka corolla to chetnie poczytam.
MOZE TO SA NORMALNE OBROTY??

Jesli ktos ma taki silnik to prosze o podanie jakie ma obroty
x()
.

Dziekuje
  
 
Sprawdz wszystkie weze podcisnienia a dziorawy dolot raczej nie powoduje dziwnych obrotow i syczenia to raczej wskazuje na elastyczno-gumowe weze podcisnienia. Jedne ida w okolicy czujnika MAP czyli kolo silniczka wycieraczek a drugie ida do przepustnicy z pokrywy glowicy, posprawdzaj tez polaczenia wezy ktore wychodza z okolicy kopulki rozdzielacza i przyjzyj sie temu bardzo dokladnie albo wez kawalek rurki elastycznej przyluz jeden koniec do ucha a drugim jezdzij przy pracujacym silniku po tym wezach i sluchaj gdzie cos syczy itp. to moja propozycja
  
 
Mój ojciec posiada taki sam model Corolki jak Ty.
Przy zimnym silniku obroty trzymaja sie w granicach 1100-1200,
natomiast ciepły silnik to juz kwestia ok 800-900.
Pozdrawiam.
  
 
Cytat:
2006-02-06 12:30:37, maciass pisze:
Mój ojciec posiada taki sam model Corolki jak Ty. Przy zimnym silniku obroty trzymaja sie w granicach 1100-1200, natomiast ciepły silnik to juz kwestia ok 800-900. Pozdrawiam.



No wlasnie tak czułem, - czasem z nerwów blokuje silnik sprzeglem do 800 - 900 obr i wtedy fajnie "chodzi" (ale szkoda sprzegla)
  
 
Cytat:
2006-02-06 11:04:10, jlee pisze:
MOZE TO SA NORMALNE OBROTY??



To nie są normalne obr.

Cytat:
Mój ojciec posiada taki sam model Corolki jak Ty.
Przy zimnym silniku obroty trzymaja sie w granicach 1100-1200,
natomiast ciepły silnik to juz kwestia ok 800-900.
Pozdrawiam.



Mój ojczulek w swojej E11 ma identyczne.
  
 
Widze ze sami.............ojczulkowie jezdza takimi rolkami
  
 
Cytat:
2006-02-06 18:23:03, maciass pisze:
Widze ze sami.............ojczulkowie jezdza takimi rolkami



Widać, wiedzą co dobre
  
 
Nie wiem co to jest z tymi obrotami ale..
Mój brat ma Honde Accord i ustalił, że powodem skakania obrotów może być rozregulowany jakis czujnik czy częśc mechaniczna przy przepustnicy.
  
 
to wszystko dla mnie zbyt trudne, wiec ostatnie pytanie w tym temacie, Czy RESET komputera moze cos pomoc? (po poprzedniej naprawie ostro gazowalem zanim odpalil poraz poerwszy)

Jesli jest szansa, ze po resecie moze byc ok to:
1) Gdzie jest bezpiecznik resetujacy
2) Czy to jest bezpieczne, tzn czy moge bardziej zepsuc, lub rozprogramowac kompa
  
 
  
 
W skrzynce bezpiecznikow wyciagasz za pomoca plastikowego sciagacza bezpiecznik 15A na 20min. pomoc pomoze nie zaszkodzi.
  
 
Aha a moze niech Ci sprawdza za pomoca lampy stroboskopowej w jakims serwisie obroty laczac styki TE1 i E1 moze ktos sobie pokrecil srobka na gorze przepustnicy i zminil obroty
Optymalnie powinno chyba byc 700-+50obr/m
  
 
tak tez zrbie, tyle ze wczoraj przygladalem sie bezpiecznikom i nie bardzo moglem znalezc ktory jest od kompa. Rozumiem ze gdzies pod maska nie w kabinie.

Jesli moze mi ktos opisac gdzie on jest i jak wyglada.

Bylbym wdzieczny.
  
 
Nikt nie wie gdzie ten bezpiecznik??
  
 
Poszukaj bezpiecznika opisanego jako EFI.
Pozdro.
  
 
Wyciagasz pokrywke bzpiecznikow z przedzialu silnika i widzisz na jednym pisze z tego co pamietam 15A to ten.
  
 
PANOWIE I PANIE !!!!!!!!!!!!!!!

Z.A.D.Z.I.A.L.A.L.O !!!!!!!!!!!!!100%

PIWO DLA WSZYSTKICH

PO RESECIE KOMPA (EFI- dzieki) NAJPIERW OBROTY SKOCZYLY do 2300 i bylo tak na parkingu. Pozniej zdenerwowany ruszylem a silnik na drodze zaczal "wariowac". Skakac od 800 do 2000 i coraz czesciej zatrzymywal sie na 800 po 5 minutach jazdy przy wysprzeglaniu mialem juz swoje 800obr/min. Musze sie od nowa uczyc jezdzic bo przyzwyczailem sie juz do 1700obr, ale co tam....

FORUM JEST SUPER -TOYOTA JEST SUPER
POZDRAWIAM
i Dziekuje


[ wiadomość edytowana przez: jlee dnia 2006-03-04 12:21:08 ]