RS 2000 kąty wyprzedzenia koła ( długie )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z klubowiczy posiada dane co do ustawien zbierznosci , katów wyprzedzenia sworznia wachaczi i innych danych do ustawienia parametrów jezdnych samochodu.

Posiadam obniżone zawieszenie , tak sie stało że uciekając przed stłuczką wpadłem na wysoki kraweznik, wygiołem swożen wachacza i wachacz.

Założyłem już drugi komplet i pojechalem na zbierzność , Pan sie chwalił co to ma za najlepszy sprzet w Lublinie, i rzeczywiscie lasery pomiary cuda nie widy , ale po ustawieniu zbiernosci , na fabryke nie da sie tym jechac samochod myszkuje i jest nadsterowny.

Prosze o pomoc w temecie zmiany katów przy obnizonum zawieszeniu.
  
 
Cytat:
2005-07-01 08:35:08, RedCar pisze:
Czy ktoś z klubowiczy posiada dane co do ustawien zbierznosci , katów wyprzedzenia sworznia wachaczi i innych danych do ustawienia parametrów jezdnych samochodu. Posiadam obniżone zawieszenie , tak sie stało że uciekając przed stłuczką wpadłem na wysoki kraweznik, wygiołem swożen wachacza i wachacz. Założyłem już drugi komplet i pojechalem na zbierzność , Pan sie chwalił co to ma za najlepszy sprzet w Lublinie, i rzeczywiscie lasery pomiary cuda nie widy , ale po ustawieniu zbiernosci , na fabryke nie da sie tym jechac samochod myszkuje i jest nadsterowny.



Dawaj na forum wydruk z geometrii.


Jak jest nadsterowny to super, chyba że coś innego jednak miałeś na myśli?


Cytat:
Prosze o pomoc w temecie zmiany katów przy obnizonum zawieszeniu.




A co chcesz i o ile zmienić? Na forum pytania i odpowidzi ostatnio pisałem elaborat jak można poprawić kąty w takim zawieszeniu - generalnie przygotuj się na koszty. Na początek kilkaset PLN, tylko pytanie do czego dążysz...

  
 
TZN. Jazda w ciasnych łukach np. na torze wyscigowym czy sciganie sie po kretych drogach fajna sprawa gorzej jest z prowadzeniem go przy 160 km/h po naszych koleinach jak ktos za mna jedzie to na pewno mysli , pijany i tak szybko jedzie.

W poniedziałek wrzuce skany przed obnizeniem i teraz po obnizeniu.
Kola mam na zero podobno tak jest fabrycznie ale jakos w to nie
wierze.
Do tego mam koła za bardzo w przodzie to tez efekt obnizenia , ale co tymi katami ma ktos wartosci.
  
 
To powyżej pisałem ja Redcar - tylko od kolegi z kompa i sie nie przelogowałem sory.
  
 
No to wrzuć skany i pomyślimy.
  
 
Akurat duże dodatnie wyprzedzenia to ZWIĘKSZAJĄ stabilność auta. Ja obstawiam że masz dośc duży negatyw i po prostu CIę wozi po koleinach przy szeorkich kołąch do tego z pewnie małym ET. Na to niewiele poradzisz, ale dawaj skany.
  
 
Niom, też tak myślę.
  
 
Mało kto to bierze pod uwagę ale ET felgi zmienia kąt zataczania a to ma bardzo duże znaczenie dla stabilności podczas jazdy na wprost a pośrednio przez rozstaw kół na osiach np. na samoprostowanie się auta w poślizgu i łatwośc jego wyprowadzenia.
  
 
tak dzis knuliśmy w warsztacie nad tym tematem i może spróowowac na minus 0.5
  
 
Cytat:
2005-07-02 22:53:35, eres pisze:
tak dzis knuliśmy w warsztacie nad tym tematem i może spróowowac na minus 0.5



Ale co? zbiezność?
  
 
Cytat:
2005-07-02 23:35:06, Azrael pisze:
Ale co? zbiezność?



niop
  
 
o,5 to znaczy co? pol stopnia rozbieznie?????
  
 
Cytat:
2005-07-03 00:34:43, Azrael pisze:
o,5 to znaczy co? pol stopnia rozbieznie?????



niee, zbieżnośc na 0 a pochylenie na minus 0.5
  
 
A tylnia belka prosta?? Bo to też może wpłynąć na myszkowanie samochodu. Wiem że jeżeli chodzi o kąt pochylenia (os pionu patrząc na przód) RS powinien mieć -2, czyli koła lekko się rozchodzą nie jest to regulowane.
  
 
Nie było mnie na necie wiec skany jutro.

A minusy nic nie daly nie polepszyły i nie pogorszyły.

Ustawiłem na lekko rozbierzne dzisiaj na oko i jest jeszcze gorzej , teraz nawet skręca sie gorzej a co dopiero jechac na wprost jutro skany z ostatnich modyfikacji w " PROFI " servisie.

Wieczorem jade na przeglad mam nadzieje ze jakog go przejde z takimi ustawieniami kół.
Bo po zatym nie ma sie czego czepic nawet katalizator mam , tylko że z rurką w środku HE HE.
  
 
witam to ciezki temat poniewaz u mnie nikt nie mogl ustawic prawidlowo zbieznosci tak samo kat nachylenia czyli geometria jest nieregulowana mam przrobione wachacze na sruby i parametry podchodza mi od coswortha z tym ze to jest rs 2000 w sumie buda ta sama
  
 
W sumie to buda napewno zupelnie inna Ale to juz bylo na forum walkowane 1000 razy ze Escort Cosworth ma z Escorta nazwe tylko Cala plyta podlogowa jest od Sierry ... wiec z tymi parametrami uwazaj lepiej

Szczerze powiem RedCar ze nie wiem o co chodzi, nawet na bardzo niskiej glebie z tego co slyszalem RSy nie maja problemu z katem wyprzedzenia. W sensie wiadomo ze ulega on zmianie ale nie powoduje to myszkowania na drodze. Ja na Twoim miejscu zlozylbym inne oponki i wtedy pokminil ... od opon BAAAAAAAAAARDZO duzo zalezy
  
 
Powracam do żywych od dzisiaj mam neta wiec bede na bierzaco informowal co i jak a samochod myszkuje dalej. mimo zimowych opon 190 mm
  
 
Nie wiem, czy to coś pomoże, ale w Carmanie w swojej bazie mieli takie wartości nominalne dla RS-a mk5:

zbieżność całkowita: -0,93 | +0,00 | +0,93 [mm]
zbieżność połówkowa -0,47 | +0,00 | +0,47 [mm]

pochylenie koła -0º45 | -0º15 | +0º15
wyprz. osi sw. zwrot -1º15 | +0º00 | +1º15


Aha, fele 14" bo na zimówkach.

Wszystkie wymiary: [toler. dolna] | [środek] | [toler. górna]
  
 
Cytat:
2005-07-18 10:01:43, RS pisze:
witam to ciezki temat poniewaz u mnie nikt nie mogl ustawic prawidlowo zbieznosci tak samo kat nachylenia czyli geometria jest nieregulowana mam przrobione wachacze na sruby i parametry podchodza mi od coswortha z tym ze to jest rs 2000 w sumie buda ta sama




Chyba najgłupsze co przeczytałem na tym forum.

1. wymiary nadwozia inne
2. auto czteronapędowe i przendionapędowe to zupełnie inne tematy jeżeli chodzi o ustawianie geometrii
3. Jak nie można ustawić to proponuję wymienić pogięte elementy.