Silnik z GALAXY do RS-a 2000 - Strona 2

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wiec nie da sie rozwiercic bloku n7a i wrzucic tylko tlokow ewentualnie korby od galaxy???
  
 
z tego co kojarzę wkładając do silnika wał korbowy z N7A i głowicę również od N7a można fajnie obniżyć stopień sprężania ( w sam raz pod turbo) pojemność chyba spada do 2.18
tutaj mogę się trochę mylić
  
 
przecież napisałem że się da, trzeba jedynie sprawdzić wysokośc bloku, bo tego info nie posiadam (w sensie czy tłok od 2.3 nie idzie za wysoko w cylindrze). napisałem to w najdrozszej opcji, ponieważ sama obróbka bloku będzie sporo kosztowała, ale jak ktoś ma takie życzenie to może sobie to poskładać w dowolnej kombinacji cenowej.
wrzucając tylko tłoki i korby nie uzyskasz 2300ccm bo skok tłoka przy wale od N7A jest mniejszy. (właśnie po to wrzuciłem niżej dane obu silników)
Cytat:
2013-04-14 21:33:54, maly10001 pisze:
z tego co kojarzę wkładając do silnika wał korbowy z N7A i głowicę również od N7a można fajnie obniżyć stopień sprężania ( w sam raz pod turbo) pojemność chyba spada do 2.18 tutaj mogę się trochę mylić


głowica ma tu niewielkie znaczenie. jak napisałem wyżej przy wale od 2.0 skok tłoka jest mniejszy.



[ wiadomość edytowana przez: Venom_4x4 dnia 2013-04-14 22:11:24 ]
  
 
no wlasnie mi oto chodzi zeby nie kupowac kolejnego silnika i zagracac garaz w ktorym juz ledwie moge sie ruszyc. z tad moje pytanie czy da sie rozwiercic n7a do 2.3 i wrzucic tylko garki od 2.3???
  
 
Możesz i Mały ma rację - obniżysz pojemność do 2.2l. Tylko nie kojarzę jaki tam stopień sprężania wychodzi. Trzeba by pomierzyć i policzyć, bo może się okazać, że będzie kupa Jak masz głowicę luźną na chacie jakąś od RS'a to możesz przywieźć i zmierzymy komorę spalania.
  
 
no i to mi sie podoba a masz kogos kto by to rozwiercil? glowice musze tylko odkrecic
  
 
Zanim rozwiercisz to pomierz wszystkie elementy i policz, bo jak ci CR spadnie to o mocy zapomnij
  
 
Emtes jakoś 8 z hakiem chyba
  
 
nadal nie rozumiem sensu rozwiercania bloku z 2.0 obstawiam, ze roznice w takim bloku w porownaniu do fabrycznego 2.3 wyjda marginalne, te bloki sa w takich szczegolach identyczne, ze to pewnie jeden odlew
... no ale niech ktos pomierzy, moze akurat

co do trzech opcji, ktore napisal Venom, to walki wywazajace polecam wywalic zawsze, w escorcie micha po mojemu wychodzi za nisko na takie bajery, a ten kawalunio bloku i zaslepienie kanalu olejowego to pryszcz, a napewno nie wiekszy problem niz dodatkowe przerabianie wydechu.

emtees - z glowica z 2.3 jest jeszcze jeden plus - latwiej ja znalesc w dobrym stanie ;D no i do jazdy na codzien bedzie w sam raz.
choc jesli chodzi o pelny performance, to napewno RSowa glowica jest zdecydowanie lepszym wyborem
  
 
Cytat:
2013-04-14 21:55:44, maly10001 pisze:
Emtes jakoś 8 z hakiem chyba



Pytanie czy na głowicy RS czy 2.3


zenq - to też słuszna uwaga
  
 
na głowicy RS
i wale z RS'a
Zenq, zaiste racja to
do performace lepsza głowica rs
przy galaxowej (przeczytałem na angolskim forum) że fajnie silniki wybuchają przy turbo


[ wiadomość edytowana przez: maly10001 dnia 2013-04-15 09:57:51 ]
  
 
No to lipa, nie ma sensu się w to bawić. 8:1 to jest stanowczo za mało do wolnossaka.


Na te wybuchające silniki na głowicy z galaxa brałbym poprawkę, bo ciężko mi sobie wyobrazić, żeby przez głowicę wybuchał silnik Dół to się może przy turbo sypać, ale głowica?
  
 
dlatego też wspomniałem o silniku doładowanym
inaczej może korba sobie radośnie wypaść
  
 
Przy nie odprężonym silniku pewnie ale to to i na rs'owej główce można zrobić i pewnie nawet szybciej
  
 
no wolnossak to nie myslale o turbo opssssssssssssss
  
 
Cytat:
2013-04-15 16:27:32, maly10001 pisze:
dlatego też wspomniałem o silniku doładowanym inaczej może korba sobie radośnie wypaść



Ale nie od galaxowej głowicy


IMO - jak taki stopień sprężania wychodzi to gra jest niewarta świeczki, w sensie rozwiert.


Edit - policzyłem sobie co nie co i zmieniam zdanie 2.2l wychodzi w przypadku tłoków z 2.3 i wału z 2.0. Czyli rozwiercając 2.0 nie ma opcji na stopień sprężania 8:1 przy głowicy RS. Czyli takie rozwiercone 2.0 do 2.2l może być całkiem spoko do wolnossaka. Przy 2.3 sam blok siłą rzeczy musi być wyższy i wrzucając wał z RS'a faktycznie musi się robić 8:1 idealne pod turbo. Co ciekawe jeśli się nie mylę i moja hipoteza nt. bloku jest słuszna to podejrzewam, że nie będzie możliwy montaż wału z 2.3 do RS'a bo tłoki będą wystawać o 0,5cm


[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2013-04-15 18:27:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: emtees dnia 2013-04-15 18:29:21 ]
  
 
ooo. a jak policzyłeś że ci 5mm będzie wystawać?
  
 
Jakie 5, popieprzyło mi sie. Różnica w wykorbieniu dzielona na 2 czyli 2,5mm. Przyjmując, że w GMP dół 2.0 ma tłoki na równi z blokiem
  
 
też tak to kiedyś liczyłem i by się zgadzało to co piszesz, o ile same tłoki mają taką samą wysokość. właśnie tej info nie mam sprawdzonej, i nie wiem jak to gra z wysokością bloku. szkoda że nikt kto składał 2.3 nie zrobił pomiarów dla potomnych.