Cewka impulsatora (nieśmiertelna :-) i wymiana

  szukane wyrażenia:   cewka
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy można, czy da się wymienić tą cewkę bez wyjmowania całego aparatu zapłonowego?
a jeśli tak to jak?
Pokornie proszę o gotowe rozwiązanie - czyli łopatologiczną instrukcję.
Pozdrawiam - I niech Wasze Espera rosną w cenę .
  
 
nie da sie

Koniec odpowiedzi
  
 
podczepię się
Nie ma k...wa takiej możliwości

PS.Domyślam się o co chodzi .Nawet nie myśl o ściąganiu płytki z magnesami z wałka
Po tym zostanie już kupić nowy aparat
  
 
Nie rozumiem w czym problem - wymiana cewki zajmuje 15 minut...
Trzeba wprawdzie wiedzieć jak to zrobić, ale ja gdy to robiłem pierwszy raz zrobiłem to bez problemu. Tylko kółko napędowe osadzone na wałku - trzeba zaznaczyć jego polożenie względem walka, bo potem można prz montażu obrócić je o 180 stopni i auto nie zapali. Ja nie zaznaczyłem i potem miałem loterię - na szczęście udalo mi się za pierwszym razem
  
 
Mi wymiana tej cewki zajęła o wiele dłużej niż 15min. bo ten klin co jest na końcu, za nic w świecie nie chciał się wybić.
Dodam jeszcze że dobrze jest zaznaczyć położenie całego aparatu no i kabli.
  
 
Dzięki za pomoc!
  
 
Cytat:
2006-03-22 18:37:35, wacek99 pisze:
Mi wymiana tej cewki zajęła o wiele dłużej niż 15min. bo ten klin co jest na końcu, za nic w świecie nie chciał się wybić. Dodam jeszcze że dobrze jest zaznaczyć położenie całego aparatu no i kabli.



Klin wybijałem cienkim wiertłem - ważne by to był twardy metal - po zamocowaniu kółeczka w imadle. Kilka puknięć i wyskoczył.
  
 
Noszę się z zamiarem wymiany cewki aparatu zapłonowego. Dziś zdjąłem kopułkę i nie wiem co dalej. Żeby dostać się do cewki i wyjąć ją z uchwytu cewki przeszkadza okrągły magnes osadzony na wałku rozdzielacza.
Jak tego dokonać? Z wcześniejszych postów trudno jednoznacznie wywnioskować. Może ktoś stworzyłby algorytm czynności w celu wymiany cewki? Byłbym wdzięczny za opis łopatologiczny krok po kroku, tak żeby niczego nie uszkodzić. Proszę o poradę.

Cytat:
2006-03-22 10:57:18, Robert_S pisze:
Tylko kółko napędowe osadzone na wałku - trzeba zaznaczyć jego polożenie względem walka, bo potem można przy montażu obrócić je o 180 stopni i auto nie zapali.



Mówiąc kółko napędowe masz na myśli ten okrągły magnes co jest przed cewka?


Cytat:
2006-03-22 09:04:47, JaRabbit pisze:
Nawet nie myśl o ściąganiu płytki z magnesami z wałka Po tym zostanie już kupić nowy aparat


To jak zmienić cewkę bez zdejmowania?



[ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-09-12 16:41:09 ]
  
 
Analogicznie !


Wyszukiwarka się kłania
  
 
Cytat:
2009-09-12 16:31:45, mariusz_u pisze:
Noszę się z zamiarem wymiany cewki aparatu zapłonowego. Dziś zdjąłem kopułkę i nie wiem co dalej. Żeby dostać się do cewki i wyjąć ją z uchwytu cewki przeszkadza okrągły magnes osadzony na wałku rozdzielacza. Jak tego dokonać? Z wcześniejszych postów trudno jednoznacznie wywnioskować. Może ktoś stworzyłby algorytm czynności w celu wymiany cewki? Byłbym wdzięczny za opis łopatologiczny krok po kroku, tak żeby niczego nie uszkodzić. Proszę o poradę. To jak zmienić cewkę bez zdejmowania? [ wiadomość edytowana przez: mariusz_u dnia 2009-09-12 16:41:09 ]



Wyjmiesz aparat, zdejmiesz kopułkę obejrzysz i wtedy wszystko okażę się banalnie proste
  
 
Cytat:
2009-09-12 17:09:25, bogdan1 pisze:
Analogicznie ! Wyszukiwarka się kłania



Próbowałem, ale jakoś mi zawsze słabo szło z szukajką. Może byłoby łatwiej cokolwiek odszukać gdyby tytuły wątków bardziej odzwierciedlały co tam się może znajdować. Człowiek szuka "cewki aparatu zapłonowego", a powinien "mycie silnika" lub "czujnik Halla".
Stąd te problemy.
Rzeczywiście w wątku o myciu silnika jest czarno na białym. Dobrze, że jest kogo zapytać, bo też już chodziło mi po głowie żeby zdjąć kółko z magnesami z wałka. DZIĘKI.
  
 
Cytat:
2009-09-13 19:03:03, mariusz_u pisze:
...Może byłoby łatwiej cokolwiek odszukać gdyby tytuły wątków bardziej odzwierciedlały co tam się może znajdować...


Racja Kolego ...Modowie od zarania dziejów walczyli o to!
/...żeby nie było...głównie z "żółtodziobami" /


Natomiast ...czujnik Halla jest jak najbardziej fachowym określeniem tego całego ustrojstwa wewnętrzu aparata

Ważne że się udało i nic nie zdążyłeś bardziej zepsuć

Pozdrawiam
  
 
Cewka już wymieniona Robiłem to czysto profilaktycznie ze względu na stan zewnętrzny cewki (skruszała izolacja i plastikowa oprawka wsuwek na przewodach), bo nie miałem żadnych problemów z zapłonem. Pomierzyłem starą cewkę - 829 ohm i nową - 816 ohm. Poza stanem fizycznym różnica żadna. Starą cewkę zaizolulę na nowo, na wsuwki dam koszulki termokurczliwe i będzie "w razie niemca" Cewka aparatu, kable WN, świece, kopułka i palec wymienione na nowe więc mogę sokojniej wejść w okres zimowej eksploatacji (gdyby nie ruda).
  
 
Cytat:
2009-09-23 11:28:23, mariusz_u pisze:
Starą cewkę zaizolulę na nowo, na wsuwki dam koszulki termokurczliwe i będzie ...



Skoro już aż tak to mam propozycję: rozwiń ją też całą ..i sprawdź dokładnie stan izolacji na całej długości, nawiń z powrotem i dopiero izoluj zewnątrz itp. itd

Sorry ale jak czytam takie pomysły, przy kosztach nowej cewki rzędu 15zł , to tez mi przychodzą równie dziwne odpowiedzi do głowy
...co z tego że oporność "na dziś" jest właściwa ? Wg mnie nie ma takiej możliwości żeby stan izolacji (wew.) po wielu latach pracy w znacznej temp. (czy raczej różnicach temp) nie może być dobry
  
 
ta cewka to nie to samo co czujnik halla - jest to zwykła cewka, w której indukuje się prąd gdy w pobliżu pojawia się zmienne pole magnetyczne.
Czujnik Halla wykorzystuje inny mechanizm - zdaje się że chodzi o zmianę oporu elementu półprzewodnikowego gdy w pobliżu znajdzie się metal. Czujnikami Halla są m.in. czujniki abs
  
 
czujnik halla i czujnik impulsowy moze i nie sa dikładnie tym samym ale spełniaja te same funkcje
  
 
bogdan1 przecież napisałem, że wymieniłem profilaktycznie (właśnie ze względu na niski koszt cewki i kupę spokoju za 15PLN). Nie jestem złotówą. Po prostu tak już mam, że nigdy nie wyrzucam starych części - takie hobby. Zawsze przyda się choć na chwilę na podmiankę np. przy poszukiwaniu przyczyny usterki drogą eliminacji.
Kopułkę i palec też wymieniłem mimo, że nie miałem z nimi problemu i tak samo stare zachomikowałem, a jak!
  
 
ja jakieś 70 tys. temu też profilaktycznie wymieniłem kopułkę i palec. Na szczęście nie wywaliłem starego, bo po jakichś 5 tys. w nowej kopułce wypaliła się dziura! Założyłem więc stare graty i... hula do dziś.