ABS na przycisk - jak zrobić ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Chciałbym dorobić przycisk do włączania i wyłączania ABS'u. Obecnie wyjąłem bezpiecznik ABS i można normalnie hamować na śliskim. Latem ABS będzie bardzo przydatny. Czy ktoś się może słyszał jak sterować załączaniem ABS'a z kabiny? Trudno użyć przekaźnik ze względu na prąd 50A. Może komputer BOSH'a ma wolne złącze do sterowania ABS'em? Gdzie schowany jest komputer ABS'u? To skandal żeby samochodu tej klasy nie można było zatrzymać na śliskim parkingu! O mało co zawału nie dostałem!

ABS nie skraca drogi hamowania! Na Wikipedia.com jest dobry artykuł o ABS. Na przykład z 80 km/h hamowanie z ABS'em wydłuża drogę z 250 na 450. Oczywiście są sposoby żeby nawet na suchym asfalcie hamować szybciej bez ABS'u, ale żonie wolę ABS włączyć, co obecnie wymaga zaglądania pod maskę.
  
 
Kabel przełącznik i masz tylko kontrolka się będzie świecić.

Albo w trakcie hamowania pocągnij ręcznym ABS się wyłączy
  
 
Może wiesz o który konkretnie kabelek chodzi? Czy jest jakiś specjalny czy czujnik na którymś kole.
Patent z ręcznym jest genialny, szkoda, że wcześniej nie wiedziałem.
  
 
kabel pod + zasilenia centralki trzeba przez przełącznik przepuścić i wszystko tylko przełącznik musi wytrzymać przynajmniej 20A.]

Pozdro.
  
 
Dzięki za konkretne odpowiedzi. Jeszcze muszę zadać ostatnie pytanie, gdzie w Carinach/Ave szukać centralki i jak demontować tapicerkę - zdaje się że jest na zatrzaski? Jeszcze nie zdobyłem żadnej intrukcji do Ave99. Świecenie kontrolki ABS to nie problem skoro można ją potem włączać i wyłączać, widziałem takie fabryczne rozwiązania w innych pojazdach.
  
 
W Carinie siedzi pod schowkiem obok ECU
Tak jak pisze Kafi, właduj się z wyłącznikiem/przekaźnikiem w przewód zasilający komputer ABS'u i po sprawie. Nawet chyba kontrolka nie zaświeci jak odepniesz cały komputer od zasilania.
Pozdro.
  
 
Kolega chciał tak kiedyś zrobić ale ktoś mu powiedział, że komp ABSu może się spalić jeśli będzie to przełączone w trakcie jazdy lub tylko na włączonym zapłonie........

Ja w to jakoś nie bardzo wierzę, bo wkońcu jest tak fabrycznie czasami. Ale nie przekonałem go.....
  
 
Ja tak zrobię, niech go tylko znajdę. Jak się spali to oczywiście dam znać . Na razie znalazłem tylko czarne pudełko wielkości panela od radia - po wyjęciu prawego schowka, pod miejscem gzie kiedyś była poduszka.
  
 
Witam
Wstawiłem zwykły włącznik do bezpiecznika ABS'u i mogę go włączać lub wyłączać. Jestem niezadowolony z pracy ABS'u. Obecnie jeszcze mam zimówki. Kiedy asfalt jest śliski ABS wydłuża drogę hamowania (amortyzatory są OK). Kiedy jest suchy skraca. Najgorzej, że czasem nie widać śliskiego asfaltu i nie mogę ostro przyhamować. Krew mnie zalewa i już na zimówkach jeżdzę z ABS'em. Podejrzewam, że ABS zestrojono do jakiegoś konkretnego typu opon. Jak oceniacie pracę ABS'u? Czy może ktoś słyszał jakie opony są wymygane. Czy np. niskoprofilowe mogą hamować szybciej?
  
 
Zaslyszalem tylko ze dobry kierowca zatrzyma auto szybciej niz ABS.Szerokosc opony tez bedzie miala wplyw na droge hamowania lecz nie taką jak jakosc opony.Jeszcze nie sprawdzalem jak skraca sie droga hamowania po zmianie opon na szersze.
  
 
Cytat:
2006-04-01 20:55:07, carinus pisze:
Zaslyszalem tylko ze dobry kierowca zatrzyma auto szybciej niz ABS.Szerokosc opony tez bedzie miala wplyw na droge hamowania lecz nie taką jak jakosc opony.Jeszcze nie sprawdzalem jak skraca sie droga hamowania po zmianie opon na szersze.



- szerszy kapeć będzie szybciej hamować na suchym i szybciej wpadać w poślizg na mokrym...

dobry kierowca zatrzyma auto szybciej na SUCHEJ nawierzchni. jednak prawda jest taka, że nawet najlepszego kierowcę jest w stanie na drodze coś tak zaskoczyć, że na ułamek sekundy zgłupieje, a ABS mógłby w tym czasie działać...

jedyną sensowną chwilą na wyłączenie ABS'u wydaje mi się czas w którym jedzie się na łańcuchach - wtedy ABS będzie nam tylko przeszkadzał, bo nie pozwoli się łańcuchowi wbić w śnieg...

ale skoro ktoś to wymyślił, to może niech sobie gdzieś tam działa w podświadomości auta, i uruchamia się jak trzeba...
  
 
Cytat:
[...] jednak prawda jest taka, że nawet najlepszego kierowcę jest w stanie na drodze coś tak zaskoczyć, że na ułamek sekundy zgłupieje, a ABS mógłby w tym czasie działać [...]



Tu ujales - moim zdaniem - istote tematu Jesli jedziesz w "trybie rajdowym", to jestes skupiony i ABS zasadniczo przeszkadza (choc na suchym oszczedza opony). Ale w "trybie turystycznym" jest sporym udogodnieniem.

Cytat:
[...] jedyną sensowną chwilą na wyłączenie ABS'u wydaje mi się czas w którym jedzie się na łańcuchach - wtedy ABS będzie nam tylko przeszkadzał, bo nie pozwoli się łańcuchowi wbić w śnieg [...]


Poszedlbym o krok dalej i powiedzial, ze w wiekszosci przypadkow ABS na sniegu przeszkadza

Leszek
  
 
Tak, zgadzam się co do trybu turystycznego...

załóżmy że do trybu rajdowego kupujemy Celicę GT Four, a Ave, Corolla, czy Camry, nawet jak będzie miała V8, to rajdówką nie będzie

a może i szkoda