[Wydech] - przerobienie na podwójny

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktos z klubowiczow lub innych osob odwiedzajacych forum kombinowal z podwojnym wydechem w poldku ? tzn chodzi mi o 2 rury rozmieszczone symetrycznie po obu stronach osi auta.

Czy jest tam gdzies miejsce by poprowadzic rure - odnoge na lewa strone tylu auta ? bo jakos za bardzo nie umiem sobie tego wyobrazic.

Moze ktos juz to robil ? chetnie przyjme kazda pomoc i wyjasnienie.


[ wiadomość edytowana przez: Koot dnia 2007-04-19 04:30:18 ]
[ powód edycji: Modyfikowałem tytuł. ]
  
 
najwiekszy problem jest w tym ze zbiornik paliwa jest połozony nie symetrycznie czyli patrzac na tył auta jest na maxa w lewo zeby w przestrzeni po prawej zmiescil sie tłumik

da sie zrobic jak zmienisz zbiornik paliwa na mniejszy...
  
 
Hmmm a bez takich przekretow ?

Np. poprowadzic sama rure i pominac z lewej puszke tlumika ?
(i tak z tylu po prawej bedzie przelot wiec tlumik po lewej -czy jest czy go nie ma - w sumie nie powinien miec znaczenia)

Chyba na tyle miejsca miedzy zbiornikiem a zderzakiem to jest ... tyle ze chyba jeszcze hak przeszkadza.
  
 
Bez mieszania z bakiem chyba się nie da tego zrobić. Poza tym, jeżeli z jednej strony będzie tł. a z drugiej nie, to może pojawić się różny poziom hałasu albo różne dymienie. Przynajmniej tak mnie kiedyś oświecił pewien Pan z zakładu "tłumikarskiego".
  
 
Zrób sobie drugą rurę jak OLO i po kłopocie
  
 
Kolega PiotrekDJ ma w swoim Analogu zrobiony podwójny wydech i całkiem fajnie to wygląda.
  
 
Pod analogiem to jest miejsce na jeszcze więcej niż dwa wydechy
  
 
Cytat:
2003-09-02 02:08:38, Mokry pisze:
Pod analogiem to jest miejsce na jeszcze więcej niż dwa wydechy


Słuszne spostrzeżenie, PiotrekDJ powinien był sobie zrobić cztery
  
 
MAJCHAL a mozesz powiedziec cos wiecej na temat tamtego wydechu ?
  
 
To wcale nie jest drugi wydech, tylko wlot gazu wyglądający jak druga rura wydechowa z chromowaną końcówką.
  
 
Oba wyloty musz miec taki sam opor przelotu, bo inaczej to nie ma sensu. Praktycznie cale spaliny beda szly przez rure.
  
 
No to ja wiem , juz jak maja byc dwa to musza dwa dymic ze tak sie wyraze , ale z tego co piszecie jednak chyba nie jest to niemozliwe do zrobienia bez wyciagania i zmiany pojemnosci baku
  
 
Ta druga rura to trochę lipa. Wygląda to tak jakbyś z jednego tłumika końcowego wyprowadził dwie końcówki, jedną normalną a drugą bardzo długą . Wygląda to tak patrząc z tyłu auta : Jedna końcóka "prawa" jest normalna i wychodzi pod zderzakiem w miejscu standardowym. Druga końcówka "lewa" wychodzi z tłumika i zaraz na wyjściu skręca w lewo, biegnie sobie pod zderzakiem równolegle go niego, po czym zakręca w drugą stronę i wychodzi symetrycznie z drugiej strony Oczywiście ta druga końcóka jest wspawana ale ma około 70 cm długości, conajmniej dwa zagięcia po 90 stopni, aż jej wylot wyląduje smetrycznie po drugiej stronie auta. Tak wyglądają takie podwójne wydechy do CC/SC. To chyba nie ma sensu.
  
 
Wydech powinien być rozdzielony zaraz za silnikiem - 2 cylidry do jednej rury, a dwa do drugiej.
  
 
Cytat:
2003-09-02 15:07:03, arturw pisze:
.... Tak wyglądają takie podwójne wydechy do CC/SC. To chyba nie ma sensu.



Witam, ja mam 2x wydech w seikolu i rura wydechowa rozdziela się pod nogami pasażerów tylnej kanapy-obie końcówki (lewa i prawa) są identycznej długości (inną sprawą jest, że to wydech przelotowy, bez kata i tłum. środkowego itp. bla bla bla)
Ciągnięcie rury za zderzakiem to wiocha według mnie-jak robić to pożądnie.

Zapodaje fotke tyłu, a jak ktoś ma życzenie to mogę strzelić też podwozie aby pokazać rurki zainteresowanym






W kadecie mam zamiar poprowadzić 2x wydech już od samego kolektora, który zwieńczony jest dwururką przechodzącą w jedną rurę-do dwururki dospawa się osobne wydechy umieszczone po dwuch stronach auta biegnące do samego tyłu...ojjj to będzie grało
Syrenę zostawiam w orginale



[ wiadomość edytowana przez: luz dnia 2003-09-02 16:10:05 ]
  
 
Tak to powinno wyglądać ale widzisz w Poldku jest tylny napęd, wał napędowy który dzieli samochód na pół, i trzeba to przejść rurą na drugą stronę, most który trzebaby obejść góra z drugiej strony, do tego jeszcze przesuniety w lewo zbiornik, który nie daje miejsca na poprowadzenie drugiej rury. Ogólnie jakby to miało być zrobione tak jak u Ciebie w Seju to byłaby masa roboty a przy okazji koszty, i trzeba jeszcze zbiornik przesunąć żeby zrobic miejsce na drugi wydech.
  
 
Cytat:
2003-09-02 16:58:38, arturw pisze:
Tak to powinno wyglądać ale widzisz w Poldku jest tylny napęd, wał napędowy który dzieli samochód na pół, i trzeba to przejść rurą na drugą stronę, most który trzebaby obejść góra z drugiej strony, do tego jeszcze przesuniety w lewo zbiornik, który nie daje miejsca na poprowadzenie drugiej rury. Ogólnie jakby to miało być zrobione tak jak u Ciebie w Seju to byłaby masa roboty a przy okazji koszty, i trzeba jeszcze zbiornik przesunąć żeby zrobic miejsce na drugi wydech.



W kadziu też mam tylni napęd ale jakoś sobie poradzę-standardowo rura i tak biegnie nad mostem (przy kaście) co szkodzi żeby i druga tam poszła?
Fatalnie jednak w poldziach jest z tym zbiornikiem
Sporo roboty z przesówaniem/zmienianiem na inny (robota dla wytrwaych/zapaleńców)
  
 
jak jeszcze kombinowałem z poldkiem to poostało mi troche pomysłów ktorych raczej sam nie wykorzystam ale może przydadzą się Wam.

1. wydech najlepiej rozdzilić zaraz na skrzynią, jest troche miejsca na rure, jak kończy się skrzynia poyem przechodzi w przegób gumowy, i tu jest miejce bo potem to juz wał leci i nic z tego, dopiero za mostem można coś pomyśleć.... więc jak przeciągnie sie wydech na strone kierowcy (za pomocą oryginalnych gratów od poldka - Rover) i mamy wydech po drugiej stronie.... teraz tylko pociągnąć to jakoś na koniec.... rura się chyba zmieści pod/koło baku....

2. pociągnięcie rury do końcówki - nie ma problemu tylko przydałby się jakiś oryginalny tłumik już przystosowany do takich kombinakcji ) golf4 , alfa, V.A.G... i cała reszta, taki tlumik co nawet dopasują do poldka ok 1500zł najbidniej do Alfy 156ok 2000zł.... i już, jak sięnie ma kasy to dwa tłumiki od DF, jeden odrazy na wylot tak jak jest seryjnie, a z drugiego rure pod zdeżakim i już po sprawie, tylkko przydało by się zrbić zwężke przed tłumikiem tym to wylatuje na wprost żeby równo dymiło. no i jakiś rozgałezienie spalin przed tymi tłumikami od DF'a i już..... albo ten co leci na drugą strone dać bez tłumika na wolno.... trzeba coś zrobić zeby dymiło po równo.... no i co na to silnik.... bo wygląd może i będzi erasowy , ale co z tego jak silnik będzie słabł na skótek interferencji fali akustycznej stumienia spalin.....

ja tam takiego problemu już nie mam , więc życze powodzenia , jestem ciekaw efektów - sprawa prosta tylko klopot z dobraniem odpowiedniego rozpywu spalin, bo jak będzi ok to juz jeseście w "domu"