Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-05-27 01:24:13
dzięki za zrozumienie i porady, wiem masz racje że jestem w gorącej kompany! tak myślałem coby z tyłu nowe amory azłożyć, albo stare springi (standardowe) ale tył wyszedł naprawde nieźle, tak jak sobie wymarzyłem (nie za wysoko nie za nisko, akurat) i tego bym nie ruszał, wolał bym jakoś obniżyć przód bo w końcu o glebe mi chodziło, teraz sie już nie bede spieszył, poprostu musze wymyślić coś żeby przód usiadł o ok. 4 cm nie wiem narazie jak tego dokonać (co wymienić) nie znam sie czy amor trzyma springa, czy odwrotnie i co do holery powoduje że tak mi pieje przód mimo wszystko?? |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-27 12:48:32
Amortyzator również decuduje jak nisko siądzie ci auto. Ty masz seryjny,długi i twardy , amortyzator gazowy, który pcha auto w górę. Na starym, wypracowanym siądzie ci niżej niż na nówce. Zreszta napisałem ci to już wcześniej.
No tak, tylko jeżeli amory ma już zużyte to samochód będzie mu się bujał. Pozatym ma jeżdzić na tych starych amorach do końca życia ? To chyba nie jest wyjście z sytuacji, tym bardziej, że Hans nie przekłada sam tylko za to płaci, a więc szkoda kaski tak na próbę przekładać. Ciężka sprawa, bo nawet jeśli wsadziłbyś nowe amorki gazowe na tył, tak jak ci już pisałem, to auto może się wyrównać ale dupa pójdzie do góry, a tego z kolei nie chcesz. Poza tym nie wiem jak firmy liczą te -40 czy -60. Bo to w praktyce jak weźmiesz linijke i zmierzysz ile auto siadło po wymianie zawieszenia to tyle nie wychodzi, tylko mniej. |
kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2006-05-27 12:58:22 co wy z tymi amorami gazówka owszem wysuwa tloka do gory ale to nie jest taka sila żeby unisło całe auto przeciez reka utrzymasz to wypychanie |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-27 13:10:18
To załóż sobie sportowe sprężyny na zajechane amory, a potem na nowe i zobaczysz czy nie będzie różnicy. Jak duża różnica to będzie to trudno określić, bo to zależy od ciężaru silnika i rodzaju amora oraz sprężyny. Wiem bo miałem tak u siebie. Zresztą tak na logikę. Hans napisał, że sprężyna została skrócona o 3-4 cm, a auto opadło 1-1,5 cm. To gdzie byś upatrywał przyczyny ? [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-27 13:17:05 ] |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-28 12:02:06
Nie jest skrócona o 3-4 cm, dlatego że ucięli 1,5 zwoju dolnego. Zwoje dolne, lezą jeden na drugim. Zatem ucinając dolny zwój, de facto skracamy sprężynę (zamontowaną, czyli pod ciężarem) właśnie o 15 mm. Dokładnie tyle mu siadło po obcięciu. Czyli żeby auto po ucięciu jednego zwoju poszło w dół 3-4 cm, to trza ciąć nie dolny zwój, a górny . Z tym, że górnego zbytnio się nie da. Kolejnych zwojów dolych z kolei też nie polecam już ciąć, bo spring ten przestanie pracować już w ogóle. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-28 12:27:55 Tak, żeby nie było nieporozumień.
Hans czy sprężyna została obcięta z tej strony, gdzie zaznaczyłem czy z drugiej ? Acha, i jeszcze jedno, z której strony sprężyna jest miękka, z tej wąskiej czy tu gdzie zaznaczyłem, bo mam skleroze i już nie pamiętam jak to było ? [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-28 13:36:29 ] |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-28 14:14:32 Już rozmawiałem z Hansem wczoraj. Uciął zwój właśnie z tej strony, gdzie zaznaczyłeś strzałakami. Czyli zwojami, które są blisko siebie i przy postawionym aucie leżą na sobie. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-28 15:15:19 Jeżeli te zwoje leżą na sobie tzn. że sprężyna jest miękka właśnie z tej strony, i ich obcięcie nie mogło nic dać.
Tylko jest pewne ALE - Z tyłu miękka część sprężyn jest u góry ( na bank) i wydaje mi się że z przodu też tak jest, ale mogę się mylić, jak już napisałem mam skleroze , a pozatym nie wymieniam zawiechy codziennie. A tak wogóle to po obcięciu tych miękkich zwoi, wydaje mi się, że sprężyna traci swoje właściwości. |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-28 17:42:09 To już jest mniej ważne, czy góra czy dół. Akurat powinno być dół.
Natomiast ucięcie tego zwoju niewiele mogło dać, bo to faktycznie skrócenie springa o te 15 mm. TO za mało. Za kolei więcej uciąć się nie da, bo się zrobi dramat z jazdy. Ja nie wiem co tu poradzić, bez kitu.. Temat jest po prostu przerąbany w tym momencie. Gdyby nawet znalazło się używane springi -60 żeby ten przód zrównać z tyłem, to amory znowu nie nadają się na takie obniżenia. I to jest zwariowane, błędne koło. Po prostu bez sensu. Szkoda, że nie chciał Hans słuchać od razu. Najlepiej, to by było wypieprzyć w cholerę to wszystko co jest, po sprzedawać co się da z tego zawiasu i wziąć zamówić normalnego dedykowanego kita, np Weitec. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-28 20:52:18
No to akurat jest ważne. Bo jeżeli ta sprężyna jest miękka na dole to faktycznie to nic nie mogło dać. Natomiast jeśli jest miękka na górze, a twarda na dole to co innego. Bo ucinając ją po twardszej stronie da to więcej niż po miękkiej. Faktem jest, że sprężyna zamontowana w samochodzie jest pod obciążeniem i te 4 cm inaczej się przekładają niż jest ona nie zamontowana i całkowicie rozprężona.
Zgadzam się. Tylko że teraz to nikt tych obciętych sprężyn Hansowi nie kupi, także za wiele kasy nie odzyska. Pozatym jak sam pisał jest już całkowicie spłukany. Sytuacja faktycznie wydaje się patowa. [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-28 20:54:17 ] |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-28 21:44:21
Omen, rozmawiałem z Hansem i mówił które zwoje uciął. Napisałem Ci to w poprzednim poście. Ucięte są tam, gdzie zaznaczyłeś kreskami i w tym konkretnym miejscu i czy założysz springa uciętymi zwojami na dole, czy na górze nic się nie zmieni. [ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2006-05-28 21:47:42 ] |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-05-29 00:42:21 fakt springi ucięte na dole tam gdzie widać po założeniu (zwój na zwoju leży) wiem że z nimi nic już nie zrobie, założe chyba stare (poprzednie) amory narazie zobaczymy czy opadnie, jak myślicie?? |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-29 10:38:41
Myślę, że nie. No ale potestuj. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-29 11:35:19
Źle się zrozumieliśmy KriSSo. Nie chodzi mi o to którą stroną założy sprężyne bo i tak można założyć ją tylko jedną stroną. Pytałem z której strony sprężyna ma twarde zwoje, a z której miękkie. Jeżeli sprężyna ma miękkie zwoje na dole, a twarde ugóry to obcięcie tych zwojów nic nie dało bo one i tak się zgniatają po zamontowaniu do auta. Natomiast jeżeli byłoby odwrotnie i na dole byłyby twarde zwoje i Hans by je obciął, to obcięcie powinno coś dać.
Z tego wnioskuję, że miękkie zwoje są na dole i dlatego właśnie jest klapa.
Trudno jednoznacznie powiedzieć. Często w takich przypadkach jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz. A tak wogóle, to po zdjęciach Hansowych sprężyn widzę że co firma to ma inne kształty tych sprężyn. Ja np. miałem na początku sprężyny Jamexa, które były chyba -40/40 to miały inną długość, potem miałem (podobno bo firmy nie jestem pewien) supersporty to miały inną długość, no i na koniec te sprężyny z zestawu Weiteca przód - 60 a były krótsze od poprzednich chyba z 6 czy 8 cm. I u mnie z przodu sprężyny nie zgniatają się tak na dole, że zwój leży na zwoju. No i u mnie z tego co pamiętam to przednie prężyny były krótsze od tylnich, a u Hansa widzę jest odwrotnie. Co prawda on ma Mk7, a ja Mk6. [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-29 11:41:23 ] |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-29 11:48:23 Cyknąłem fotke u mnie z przodu. Zdjęcie troche liche ale widać, że zwoje tak się nie zgniatają, że zwój leży na zwoju. I podejrzewam, że gdyby u mnie obciąć 1,5 zwoja to auto poszłoby w dół.
Co firma to inaczej. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-30 11:21:34 No i popatrz Hans, jakbyś troszke odczekał, to miałbyś być może piękny zawiasik KW.
Co za ironia. Notabene niegdyś KriSSowy. Fryszardowy zawias KW - na sprzedaż |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-05-30 19:17:01
na ale kto to wiedział że wyjdzie mi kupa, myślałem sobie co nowe to nowe ale stało sie i nie wróci |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-30 21:54:10
Wiem, wiem, dlatego napisałem, że to taka ironia losu. |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-06-05 21:18:06 |