Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-28 20:52:18
No to akurat jest ważne. Bo jeżeli ta sprężyna jest miękka na dole to faktycznie to nic nie mogło dać. Natomiast jeśli jest miękka na górze, a twarda na dole to co innego. Bo ucinając ją po twardszej stronie da to więcej niż po miękkiej. Faktem jest, że sprężyna zamontowana w samochodzie jest pod obciążeniem i te 4 cm inaczej się przekładają niż jest ona nie zamontowana i całkowicie rozprężona.
Zgadzam się. Tylko że teraz to nikt tych obciętych sprężyn Hansowi nie kupi, także za wiele kasy nie odzyska. Pozatym jak sam pisał jest już całkowicie spłukany. Sytuacja faktycznie wydaje się patowa. [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-28 20:54:17 ] |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-28 21:44:21
Omen, rozmawiałem z Hansem i mówił które zwoje uciął. Napisałem Ci to w poprzednim poście. Ucięte są tam, gdzie zaznaczyłeś kreskami i w tym konkretnym miejscu i czy założysz springa uciętymi zwojami na dole, czy na górze nic się nie zmieni. [ wiadomość edytowana przez: KriSSo dnia 2006-05-28 21:47:42 ] |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-05-29 00:42:21 fakt springi ucięte na dole tam gdzie widać po założeniu (zwój na zwoju leży) wiem że z nimi nic już nie zrobie, założe chyba stare (poprzednie) amory narazie zobaczymy czy opadnie, jak myślicie?? |
KriSSo Ford Escort - był Szczecin | 2006-05-29 10:38:41
Myślę, że nie. No ale potestuj. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-29 11:35:19
Źle się zrozumieliśmy KriSSo. Nie chodzi mi o to którą stroną założy sprężyne bo i tak można założyć ją tylko jedną stroną. Pytałem z której strony sprężyna ma twarde zwoje, a z której miękkie. Jeżeli sprężyna ma miękkie zwoje na dole, a twarde ugóry to obcięcie tych zwojów nic nie dało bo one i tak się zgniatają po zamontowaniu do auta. Natomiast jeżeli byłoby odwrotnie i na dole byłyby twarde zwoje i Hans by je obciął, to obcięcie powinno coś dać.
Z tego wnioskuję, że miękkie zwoje są na dole i dlatego właśnie jest klapa.
Trudno jednoznacznie powiedzieć. Często w takich przypadkach jak nie sprawdzisz to się nie dowiesz. A tak wogóle, to po zdjęciach Hansowych sprężyn widzę że co firma to ma inne kształty tych sprężyn. Ja np. miałem na początku sprężyny Jamexa, które były chyba -40/40 to miały inną długość, potem miałem (podobno bo firmy nie jestem pewien) supersporty to miały inną długość, no i na koniec te sprężyny z zestawu Weiteca przód - 60 a były krótsze od poprzednich chyba z 6 czy 8 cm. I u mnie z przodu sprężyny nie zgniatają się tak na dole, że zwój leży na zwoju. No i u mnie z tego co pamiętam to przednie prężyny były krótsze od tylnich, a u Hansa widzę jest odwrotnie. Co prawda on ma Mk7, a ja Mk6. [ wiadomość edytowana przez: -OMEN- dnia 2006-05-29 11:41:23 ] |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-29 11:48:23 Cyknąłem fotke u mnie z przodu. Zdjęcie troche liche ale widać, że zwoje tak się nie zgniatają, że zwój leży na zwoju. I podejrzewam, że gdyby u mnie obciąć 1,5 zwoja to auto poszłoby w dół.
Co firma to inaczej. |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-30 11:21:34 No i popatrz Hans, jakbyś troszke odczekał, to miałbyś być może piękny zawiasik KW.
Co za ironia. Notabene niegdyś KriSSowy. Fryszardowy zawias KW - na sprzedaż |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-05-30 19:17:01
na ale kto to wiedział że wyjdzie mi kupa, myślałem sobie co nowe to nowe ale stało sie i nie wróci |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-05-30 21:54:10
Wiem, wiem, dlatego napisałem, że to taka ironia losu. |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-06-05 21:18:06 |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-09-05 19:04:02 |
-OMEN- Skoda Superb Szczecin | 2006-09-05 20:03:14 No, faktycznie duża różnica tyłu do przodu, aż dziwne.
Ale za to felgi ładne . Czy mi się wydaje czy cabrio, nie ma już bieżnika ? |
florek102 była Glebogryzarka RŚl | 2006-09-05 20:51:19 ja na Twoim miejscu ciołbym jeszcze jeden zwój .Umnie fedra jest jeszcze conajmniej o 1 zwój krutsza niż ta co masz na fotce pokazaną koło oryginalnej,moja wsumie to jest połowa z seryjnej i fajnie pszodek siedzi |
hans7 Opel Astra 2 kalisz | 2006-09-05 22:17:54 nieno cięcie dalej to już bez sensu, a cabrio to faktycznie ma opony ala Robert Kubica |
rafles Sympatyk FEFK Ford Escort MK7 Sosnowiec | 2012-04-29 16:22:41 Hejka.
Ja nie raz przerabiałem cięcie sprężyn w różnych samochodach. Polecam taki temacik: SPRĘŻYNY Jakie sprężyny można ciąć? Tylko sprężyny progresywne i to takie, które z jednej strony mają tą samą średnicę na kilku zwojach, aby nie było problemu z założeniem uciętej sprężyny. Dlaczego progresywne? Aby zachować naturalną charakterystykę pracy sprężyny. Sprężyna progresywna jest zbudowana tak, że u góry znajdują się zwoje najgęściej od siebie oddalone (tzw miękka strefa) do najrzadszych (tzw twarda strefa). Powoduje to, że miękka strefa siada od razu a pracuje twarda strefa, czyli im większy nacisk / obciążenie samochodu tym twardsze jest zawieszenie. Z reguły w samochodach sprężyny progresywne zakłada się gęstymi zwojami od góry, ale nie jest to regułą. Po zamontowaniu sprężyny progresywnej i opuszczeniu samochodu kilka zwojów tej sprężyny razem do siebie przylegają i praktycznie nie pracują (w miękkiej strefie) i te właśnie zwoje można ciąć, każde obcięcie zwoju to jakieś -1,5mm niżej w zależności od grubości zwoju, byle nie przesadzić Dolna część sprężyny twardsza zostaje bez zmian. W sprężynach standardowych o liniowej charakterystyce obciążenia jest niemożliwe ponieważ jest ryzyko, że taka ucięta sprężyna może nam wyskoczyć podczas jazdy, gdyż będzie nieprawidłowo leżeć w mocowaniu. A tak wygląda sprężyna progresywna... To tyle z mojego doświadczenia z dzieciństwa |
Mateo Sympatyk FEFK Ford Escort Ostrów Wlkp/Kalisz/Boczków | 2012-04-29 18:14:10 Ale kotleta odgrzebałeś |